Hjælp til ny computer

  • Hey gutter. Jeg håber ikke i tænker ååh nej endnu en ny "hjælp mig med at købe en computer" tråd, men jeg har nu brug for hjælp, så håber i orker én til tråd :)


    Jeg skal have købt mig en ny computer da min gamle computer ikke funker mere. Jeg skal bruge den mest til Swtor, BF3 og Diablo 3 når det kommer. Jeg har en 22" skærm og kører i opløsning 1680x1050, men regner med at opgradere til 24" snart, så den skal helst kunne trække en 24" så højst som muligt. Derudover vil jeg gerne Fraps, evt live stream lidt. Det er sådan set mine behov. Mit budget ligger på 8000kr og det skal være inkl Windows 7, da jeg ikke pt har et andet Styresystem ved hånden.
    Jeg vil også rigtig gerne have en SSD med omkring de 120gb til OS og de mest krævende spil, men hvis i synes jeg får mere ud af et build til 8000kr uden ssd, så vil jeg da overveje det.


    Jeg har 2 hdd liggende jeg kan smide i og en PSU af mærket Corsair HX620W og den er nogenlunde ligeså gammel, så jeg ved ikke om i synes jeg skal opgradere eller beholde den og smide den i en evt nyt build.



    Jeg har lavet følgende indkøbs liste på komplett.dk i jo lige kan tjekke ud og give jeres mening.


    Det skal lige siges at jeg ikke er super erfaren i selv byg, så hvis i kan anbefale en færdig samlet computer må i også meget gerne det.
    Jeg er også klar over at det muligvis nok bedst kan betale sig at vente til de nye CPU og Geforce series 6 kommer, men da min nuværende computer ikke virker mere, så haster det lidt synes jeg :)


    Håber i kan hjælpe.
    Michael.

  • Selve det du har fundet ser godt ud, måske lige bortset fra at du nok skulle gå en tand op i GFX, enten Nvidia 570 eller AMD 6950.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svaret :)


    Vil min nuværende PSU være nok eller skal jeg ud og investere i en ny?
    Hvor stor forskel er der på et 560ti og 6950? Kan ikke rigtig se hvordan jeg skal overholde mit budget og få et 570.


    Har snakket med min svorger og han har et 460 gtx jeg kan få. Ville det være nok?

  • Din PSU burde være stor nok uden problemer.


    Forskellen på GFX, kan du se her


    link


    460 er for gammel og for lille hvis du vil spille i de rigtig høje opløsninger, ellers skal du have 2 i SLI.


    Så lige at du måske ville have en som er samlet, den kommer her


    link


    Der skal du så lige ligge prisen på win7.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Her er en samlet med GFX 570 til 6666,-


    link


    Så har du penge til win7 osse.


    Her er der et med GFX 580 til 7999,-


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Igen tak for svaret.


    Er der nogen der har erfaring med Topdata.dk? Synes det virker lidt underligt at man bla ikke kan se hvilken producent PSU'en er fra. Så vidt jeg kan se så får jeg et bedre grafik kort og samlet pc'en, ingen Ssd og kan ikke rigtig gennemskue bundkortet. Hvilken en af de 3 ville du vælge? Den med Sli eller 580? Uden tanke på budgettet?


    Andre bud er også velkomne :)

  • Du SKAL have ssd hvis du vil optage med fraps!


    kilde:
    http://www.youtube.com/watch?v=bEGDgzlc7mA



    her er mit bud fra bj-trading
    [Blocked Image: http://img254.imageshack.us/img254/2884/8kpc.jpg]



    udover skal du så også have windåse 7, men det er det eneste bj-trading ikke er billigst i :thumbup:


    og så kunne du jo også vælge at købe 8gb ram istedet for 16 :D

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

    Rettet 2 gange, sidst af MrStaun: fandt det billigere på bj trading ().

  • Tak for dit bud fra BJ-trading, desværre er halvdelen af tingene ikke på lager :P men jeg kan jo nok godt finde noget tilsvarende. Jeg er stadig meget i tvivl om jeg vil bygge selv eller købe færdig samlet fra f.eks Topdata.dk. Inputs modtages stadig med :D

  • Fordelen ved at samle selv er at du får en del mere for pengene, da du jo kan genbruge PSU+HDD's :thumbsup:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Igen tak for svaret.


    Er der nogen der har erfaring med Topdata.dk? Synes det virker lidt underligt at man bla ikke kan se hvilken producent PSU'en er fra. Så vidt jeg kan se så får jeg et bedre grafik kort og samlet pc'en, ingen Ssd og kan ikke rigtig gennemskue bundkortet. Hvilken en af de 3 ville du vælge? Den med Sli eller 580? Uden tanke på budgettet?


    Andre bud er også velkomne :)


    Det vedr. PSU som du skal kigge efter, er at den er klassificeret mindst 80+ hvilket den er.


    Den med 2x570 i SLI har højere preformance end 580 har, for sigselv. til gengæld bruger du mere strøm siden du har 2 GFX i maskinen.


    At samle selv giver dig ikke nødvendigvis mere for pengene, men så kan du jo selv skrue det hele sammen, men at sætte et sæt sammen som det til 6666,- bliver svært med enkelt dele.


    Du kunne jo smække en SSD i maskinen og stadigvæk holde dig indenfor budget. Når tiden kommer for mere GFX power, så købe et brugt GFX570 hen af vejen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.