• Hejsa


    Jeg er igang med at flytte en gammel HDD over i min nye pc, hvor der allerede sidder en HDD.
    Jeg har på den gamle installeret windows XP og på den nye er der Windows 7. Jeg kunne godt tænke mig at formatere den nye med Windows 7, men problemet er, at min pc booter på den nye, hvilket gør, at jeg ikke kan formatere den som jeg vil (gennem CMD).
    Er der nogen, som har nogle forslag til at gøre det?

  • Hvis du kan se den gamle harddisk i windows, så højreklik på den og sig formater.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvis du kan se den gamle harddisk i windows, så højreklik på den og sig formater.


    Mvh
    Sam

    Hej jeg prøvet, jeg får meddelelsen:
    "You cannot format this volume
    It contains the version of Windows that you are using.
    Formatting this volume could cause your computer to stop working"

  • Gå ind i bios, og vælg hvilken disk den skal boote fra? :whistling:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Gå ind i bios, og vælg hvilken disk den skal boote fra? :whistling:

    Har jeg også prøvet, men igen uden held. Jeg kommer til skærmen med valgmulighederne:
    Start i fjlsikret
    Start normalt
    Start med sidst kendte fungerende konfiguration


    Og uanset hvad jeg vælger genstarter den og kommer til samme side igen.

  • Har du ikke harddisk prioritet i bios, så du sætter din win7, som første harddisk, så den gamle som den anden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det kan du ikke gøre med xp, det er den alt for gammel til.


    Gør det med en linux cd eller med din win7 cd.


    Du kan evt. osse bruge et af de her programmer til det


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak skal du have.


    Har eventuelt nogen ide om hvorfor den ikke gider boote fra XP HDD'en?

  • Med mindre computeren hvor harddisken med XP var installeret ikke er mere eller mindre identisk, er det ikke helt let bare at flytte harddisken.


    Du kan måske få installationen til at virke ved at køre en repair, men højst sandsynligt er det nødvendigt med en reinstallation.
    Så kommer spørgsmålet derudover om licensen er låst til hardwaren fra den gamle computer.


    Hvorfor vil du dog også bruge XP istedet for win 7? XP er på vej til kirkegården, der går ikke mange år førend MS holder op med at opdatere det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg forstår heller ikke lige hvorfor, at du vil tilbage til xp, tiden er løbet fra det OS.
    Ms kommer kun med de sædvanlige sikkerhedsopdateringer indtil xp er helt dødt, ms udvikler ikke mere til det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.