500R MB install

  • har lige fået en masse HW hjem skal til at smide Motherboardet i, men der sidder skruer i, i forvejen men oppe i toppen sidder der nermest 3 "dupper" hvor de er forhøjet så de passer med skruerne, nu da jeg en gang har brændt et dyrt bundkort af før har jeg ikke lyst til at gøre det igen så er det bare smide det på eller skal der noget imellem for at undgå at den brænder af ?

  • Tror næsten det er bedre at du tager et billede af hvad du mener, men normalt skruer man 9 messing afstandsstykker ned i den plade hvor bundkortet skal sidde, hvis det er et normalt størrelse atx bundkort.


    De skal selvfølgelig sidde ud for de huller der er i bundkortet, og der må ikke være andet af metal der rager op.


    Nogle gange er der "sparet" lidt på tilbehøret til kabinettet og der kan sidde udstandsninger i bundkort pladen som gør det ud for afstandsstykker, gummi eller plastik dutter istedet for afstandsstykker og skruer.


    Håber det hjælper dig, ellers må du skrive igen.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Håber det godt nok billede, men altså ved godt hvordan og hvorledes jeg med de der afstand stykker, men de sidder i forvejen i kabinettet (malet sort) men der sidder nermest 3 dubber øverst hvor jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre, om det er fint nok jeg bare fyre MB'et i eller ej.

  • Nu ville det altså være rart om du så lige forklarer sig, så det er til at forstå. Vi kender jo ikke dit kabinet eller ved hvilke "dupper", som du overhovedet snakker om, vel ?.


    Tag nu det billede og upload det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • dit link virker ikke, men jeg kan se på Corsairs website et billede af indersiden.


    Hvis du mener de 3 sorte gummidupper, som sidder over hullet i bagpladen, så skal de blive siddende. Jeg kunne forestille mig at de sidder der, for at stabilisere dit bundkort, når det er spændt fast.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • inden i er det stort set det samme som jeg har (400r) og jeg har ingen problemer med i de dupper den del af dem som røre bundkortet er alligevel ikke støre end dem som sidder i andre kabinetter :)

  • http://www.2dayblog.com/images…r/550x-corsair-500r-3.jpg




    Her er dit link i funktionsdygtig stand ;)


    Hvis det er tre gummi eller plasik dutter der sidder for oven, udgør de støtte for 3 af punkter på bundkortet, hvis det er udstandsede forhøjninger med gevind skal du sætte skruer i når du har sat BK på plads.


    Det virker godtnok lidt underligt, hvis det bare er gummi/plastik understøttelses dimser/dutter, da der vil komme godt med bræk i BK med en stor cpu køler.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .