Idé om hvad der sker?

  • Hey,
    Ved ikke lige hvad der sker for min computer, og har efter hånden prøvet en del for at fixe det.. men intet har virket.. og det har resulteret i at jeg har slået et hul i siden af mit kabinet, dog uden at der er sket noget med min hardware.
    Men mit problem er at min computer stopper, viser sort skærm og lyden stopper men kan stadig høre den, ligesom hvis en cd går i hak, sådan genspille den sammen lyd.


    Har prøvet at geninstaller min gfx driver, skifte gfx og formater.
    Og er begyndt at tro det er min bundkort der fejler noget eller min hdd der ligger windows på, den nogen gange lyder det som om at den lige slukker også starter igen? Og når jeg åbner mit "film" drev så åbner vinduet men kan ikke trykke på noget før den lige lave den lyd, som om det lige skal starte igen..


    håber i kan hjælpe, for er træt at den her computer :(

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Du kan starte med at tjekke alle temps på din pc - cpu, chipsæt, gfx, etc.


    Du bør også tjekke i BIOS om volt på cpu, chipsæt samt ram er korrekt stillet (evt. timings og frekvens på ram).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Du kan starte med at tjekke alle temps på din pc - cpu, chipsæt, gfx, etc.


    Du bør også tjekke i BIOS om volt på cpu, chipsæt samt ram er korrekt stillet (evt. timings og frekvens på ram).

    Alle mine temps er fine.
    Men hvordan ser jeg om BIOS står korrekt stillet :)?

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Har du mulighed for at lave en lille partion på din 2tb ? så pille de 2 640gb fra og inst windows på 2tb,ellers kunne det godt lyde som bundkort,eller som nævnt indstillinger.

    Men hvordan ser jeg om BIOS står korrekt stillet :)?


    Du kan starte med at cleare din bios,kig i din manual el på bundkort efter jumper,husk al strøm fra.Så finder du ud af hvad dine ram skal ha af volt samt timings,går i bios og sætter dem.

  • Og så kunne du S.M.A.R.T scanne dine harddiske for at tjekke om en (eller flere...) er ved at stå af...du kan google dig frem til sådan en scanner.


    Men det er sådan et problem som kan være forårsaget af en hel masse forskellige grunde, så det kan være besværligt at finde årsagEN...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Den BSOD ikke vel, og i hvilke programmer sker det? Hvis den ikke booter, hvornår i boot processen stopper den med at virke?

    - AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
    - Noctua NH-D14
    - Asus Crosshair IV Formula
    - 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
    - 500 GB Windows HDD
    - 2 TB Opbevarings HDD
    - CM GX 650W
    - 8 GB 1333 MHz ram
    - CM Cosmos II


  • Den BSOD ikke vel, og i hvilke programmer sker det? Hvis den ikke booter, hvornår i boot processen stopper den med at virke?

    Igår skete det to gange lige inden jeg skrev, også gik jeg ind i BIOS og ændre alt til default og starte den op igen. Der skete ikke noget i lang tid, men da jeg så skulle slukke her i nat ved en 1 halv 2 tiden, og kunne se den lige skulle opdater lidt, så ligeså snart jeg trykke på "shut down" gør den det igen -.- og nej det er ikke BSOD, for skærmen bliver bare hele sort og lyd hakker :)


    Og så kunne du S.M.A.R.T scanne dine harddiske for at tjekke om en (eller flere...) er ved at stå af...du kan google dig frem til sådan en scanner.

    http://hddscan.com/ er det her noget af det rigtige :)?
    EDIT: Hentede det her da jeg ikke kunne får det første til at starte:
    http://www.ariolic.com/actives…rd-disk-smart-status.html


    Og kan se min "performance" er "low" på mit C drev, men på min anden 640 hdd siger den "good"
    Se billederne



    Ikke for at angribe dig, men kan ikke se hvad det skulle hjælpe at pille mine 2 640 fra og lave en lille partion på min 2tb og installer windows der :)?






    Har nogle forskellige funktioner jeg måske kan bruge i min BIOS?




    F12 : Load CMOS from BIOS
    If your system becomes unstable and you have loaded the BIOS default settings, you can use this
    function to load the BIOS settings from a profile created before, without the hassles of reconfiguring
    the BIOS settings. First select the profile you wish to load, then press to complete
    Load Fail-Safe Defaults
    Fail-Safe defaults are factory settings for the most stable, minimal-performance system operations.
    Load Optimized Defaults
    Optimized defaults are factory settings for optimal-performance system operations

    Images

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

    Rettet en gang, sidst af mikk3l ().

  • Ikke for at angribe dig, men kan ikke se hvad det skulle hjælpe at pille mine 2 640 fra og lave en lille partion på min 2tb og installer windows der :)?


    Ok,altså hvis det er en af de diske der gir problemer er udelukkesesmetoden da som regel dejlig effektiv,ikke sikkert en smart scanning vil fortælle særlig meget,og derfor kan der stadig være fejl på disken..


    Du må jo bedst selv vide om du har nogle profiler du bruger,ellers så kør optimized defaults.


    Har du fået sat ram ?

  • Har været inde i BIOS og kørt "Load Fail-Safe Defaults" og har ikke haft problemer endnu.
    Og mine ram står bare til "auto" samme gør cpu'en



    Men prøver en gang i morgen at formater og lave en lille partion på min 2tb og piller de andre fra :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Har fået formateret nu, og kan allerede mærke en stor ændring i min hastighed i forhold til programmer og start op tiden.
    Men lader den kører lidt og se om den laver nogen fejl og vender tilbage :)
    Og tak for hjælpen indtil videre :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate