Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 26. januar 2012, 18:26

Hey,
Ved ikke lige hvad der sker for min computer, og har efter hånden prøvet en del for at fixe det.. men intet har virket.. og det har resulteret i at jeg har slået et hul i siden af mit kabinet, dog uden at der er sket noget med min hardware.
Men mit problem er at min computer stopper, viser sort skærm og lyden stopper men kan stadig høre den, ligesom hvis en cd går i hak, sådan genspille den sammen lyd.

Har prøvet at geninstaller min gfx driver, skifte gfx og formater.
Og er begyndt at tro det er min bundkort der fejler noget eller min hdd der ligger windows på, den nogen gange lyder det som om at den lige slukker også starter igen? Og når jeg åbner mit "film" drev så åbner vinduet men kan ikke trykke på noget før den lige lave den lyd, som om det lige skal starte igen..

håber i kan hjælpe, for er træt at den her computer :(

CPU: Core i7 3930K 3.2 @ 3.2
Skærm: BenQ XL2420T
Skærm: Medion md 30004 vb
Strømforsyning: Corsair TX750 V2
SSD: Corsair Force Series 3 120 GB
Harddisk: Seagate Barracuda 2 TB
Ram: Random DDR3 ram (låner af en ven)
CPU køler: Corsair H100i
Bundkort: Asus Sabertooth X79
Grafikkort: Gigabyte GTX670 2gb
DVD-brænder: Sony Optiarc AD-5280S
Kabinet: Fractal Design R4

2

torsdag, 26. januar 2012, 18:28

Du kan starte med at tjekke alle temps på din pc - cpu, chipsæt, gfx, etc.

Du bør også tjekke i BIOS om volt på cpu, chipsæt samt ram er korrekt stillet (evt. timings og frekvens på ram).

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K @4GHz - Corsair H55 - 16gb DDR3 1600mhz - EVGA GTX 970 SC Edition - Crucial MX100 512GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - Philips 29" IPS 21:9 - Logitech G602 - Logitech Illuminated

3

torsdag, 26. januar 2012, 18:31

Du kan starte med at tjekke alle temps på din pc - cpu, chipsæt, gfx, etc.

Du bør også tjekke i BIOS om volt på cpu, chipsæt samt ram er korrekt stillet (evt. timings og frekvens på ram).
Alle mine temps er fine.
Men hvordan ser jeg om BIOS står korrekt stillet :)?

4

torsdag, 26. januar 2012, 20:59

Har du mulighed for at lave en lille partion på din 2tb ? så pille de 2 640gb fra og inst windows på 2tb,ellers kunne det godt lyde som bundkort,eller som nævnt indstillinger.
Men hvordan ser jeg om BIOS står korrekt stillet :)?

Du kan starte med at cleare din bios,kig i din manual el på bundkort efter jumper,husk al strøm fra.Så finder du ud af hvad dine ram skal ha af volt samt timings,går i bios og sætter dem.

5

torsdag, 26. januar 2012, 22:18

Og så kunne du S.M.A.R.T scanne dine harddiske for at tjekke om en (eller flere...) er ved at stå af...du kan google dig frem til sådan en scanner.

Men det er sådan et problem som kan være forårsaget af en hel masse forskellige grunde, så det kan være besværligt at finde årsagEN...

Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

6

torsdag, 26. januar 2012, 22:37

Den BSOD ikke vel, og i hvilke programmer sker det? Hvis den ikke booter, hvornår i boot processen stopper den med at virke?

- AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
- Noctua NH-D14
- Asus Crosshair IV Formula
- 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
- 500 GB Windows HDD
- 2 TB Opbevarings HDD
- CM GX 650W
- 8 GB 1333 MHz ram
- CM Cosmos II

7

fredag, 27. januar 2012, 13:10

Den BSOD ikke vel, og i hvilke programmer sker det? Hvis den ikke booter, hvornår i boot processen stopper den med at virke?
Igår skete det to gange lige inden jeg skrev, også gik jeg ind i BIOS og ændre alt til default og starte den op igen. Der skete ikke noget i lang tid, men da jeg så skulle slukke her i nat ved en 1 halv 2 tiden, og kunne se den lige skulle opdater lidt, så ligeså snart jeg trykke på "shut down" gør den det igen -.- og nej det er ikke BSOD, for skærmen bliver bare hele sort og lyd hakker :)

Og så kunne du S.M.A.R.T scanne dine harddiske for at tjekke om en (eller flere...) er ved at stå af...du kan google dig frem til sådan en scanner.
http://hddscan.com/ er det her noget af det rigtige :)?
EDIT: Hentede det her da jeg ikke kunne får det første til at starte:
http://www.ariolic.com/activesmart/hard-…art-status.html

Og kan se min "performance" er "low" på mit C drev, men på min anden 640 hdd siger den "good"
Se billederne

Har du mulighed for at lave en lille partion på din 2tb ? så pille de 2 640gb fra og inst windows på 2tb,ellers kunne det godt lyde som bundkort,eller som nævnt indstillinger.

Citeret fra "mikk3l"

Men hvordan ser jeg om BIOS står korrekt stillet ?

Du kan starte med at cleare din bios,kig i din manual el på bundkort efter jumper,husk al strøm fra.Så finder du ud af hvad dine ram skal ha af volt samt timings,går i bios og sætter dem.
Ikke for at angribe dig, men kan ikke se hvad det skulle hjælpe at pille mine 2 640 fra og lave en lille partion på min 2tb og installer windows der :)?

Har nogle forskellige funktioner jeg måske kan bruge i min BIOS?

F12 : Load CMOS from BIOS
If your system becomes unstable and you have loaded the BIOS default settings, you can use this
function to load the BIOS settings from a profile created before, without the hassles of reconfiguring
the BIOS settings. First select the profile you wish to load, then press to complete
Load Fail-Safe Defaults
Fail-Safe defaults are factory settings for the most stable, minimal-performance system operations.
Load Optimized Defaults
Optimized defaults are factory settings for optimal-performance system operations

mikk3l har vedhæftet følgende billeder:
  • hdd-C-drev.JPG
  • hdd-E-drev.JPG

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "mikk3l" (27.01.2012, 13:31)

8

fredag, 27. januar 2012, 16:22

Ikke for at angribe dig, men kan ikke se hvad det skulle hjælpe at pille mine 2 640 fra og lave en lille partion på min 2tb og installer windows der :)?

Ok,altså hvis det er en af de diske der gir problemer er udelukkesesmetoden da som regel dejlig effektiv,ikke sikkert en smart scanning vil fortælle særlig meget,og derfor kan der stadig være fejl på disken..

If your system becomes unstable and you have loaded the BIOS default settings, you can use this

function to load the BIOS settings from a profile created before, without the hassles of reconfiguring

the BIOS settings. First select the profile you wish to load, then press to complete

Load Fail-Safe Defaults

Fail-Safe defaults are factory settings for the most stable, minimal-performance system operations.

Load Optimized Defaults

Optimized defaults are factory settings for optimal-performance system operations

Du må jo bedst selv vide om du har nogle profiler du bruger,ellers så kør optimized defaults.

Har du fået sat ram ?

9

fredag, 27. januar 2012, 17:33

Citeret fra "mikk3l"

Load Fail-Safe Defaults

Load Optimized Defaults

Du må jo bedst selv vide om du har nogle profiler du bruger,ellers så kør optimized defaults.

Har du fået sat ram ?
Har været inde i BIOS og kørt "Load Fail-Safe Defaults" og har ikke haft problemer endnu.
Og mine ram står bare til "auto" samme gør cpu'en

Men prøver en gang i morgen at formater og lave en lille partion på min 2tb og piller de andre fra :)

10

mandag, 30. januar 2012, 20:47

Har fået formateret nu, og kan allerede mærke en stor ændring i min hastighed i forhold til programmer og start op tiden.
Men lader den kører lidt og se om den laver nogen fejl og vender tilbage :)
Og tak for hjælpen indtil videre :)

Seneste tests og artikler

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.