Hvilket lydkort til nyt system?

  • Hej Tweakers! :)


    Jeg sidder her og laver de sidste justeringer på mit nye system jeg bestiller, og så slår det mig.


    jeg har ikke valgt noget lydkort..


    noget der kan anbefales? prisramme er på cirka 500 - 700 kr. og det må gerne være lidt kræs :P


    System:


    i7 2600K
    radeon 7970
    ASRock Z68 Extreme4 Gen3
    headset: H5


    Da det er første gang jeg prøver et ikke on-board lydkort så ved jeg ikke hvad der ellers skulle bruges af info. håber det er nok. :)


    tak på forhånd

  • Nej okay det burde jeg måske :) jeg er primær til gaming men vil heller ikke ofre den hel store akustik bare for at få det aller beste i den anden ende altså mht. clear sound osv. men når jeg nu aldrig har købt lydkort før så vil jeg nok ikke mærke jeg giver afkald på noget ligemeget hvad :)

  • Jeg ville gå efter denne i den prisklasse. Det kort har alt som lidt dyrere kort har(tænker på Madz forslag) og faktisk osse lige lidt ekstra via. EAX 5.0.


    Asus Zonar DX/XD


    link


    Kortet dækker alt indenfor musik og ikke mindst trådstarters hovedfokus, nemlig gaming. Jeg har endnu ikke set det kort i mellempris klassen, som kan være med det, uden prisen lige stiger 2-300kr.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.