Pibende strømforsyning

  • Jeg ved ikke om nogle af jer har oplevet det, men min strømforsyning har en meget højfrekvent pibelyd.
    Lyden er meget høj når jeg tænder for strømmen til min computer og bliver så lavere, men aldrig lav nok til at den ikke er generende.


    Men hvis man sidder i bestemt position kan man ikke høre den, men hvis man så drejer/flytter hovedet par et par centimeter er den der lige så tydeligt igen.


    Den er opstået indenfor den sidste uge, og har aldrig lavet lignende lyde før, så jeg er meget taknemmelig over for hvilken som helst hjælp jeg kan få.

  • Det lyder som en spole der står og vibrerer, hvis du har mod på at åbne strømforsyningen op, kan du prøve at give den en klat lim/lak eller lignende.
    Inden du går i gang med det, vil jeg anbefale dig at google det, så du kan få en fornemmelse for hvad du skal gøre.


    Men hvilken PSU er det? og hvor gammel er den, det kan jo være at der er noget garanti/reklamationsret at køre på.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Dækker reklamationsret over sådan noget?


    Det kan jeg så ikke sige præcist, men om ikke andet så bryder man garanti og reklamationsret ved at åbne den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det lyder som en spole der står og vibrerer, hvis du har mod på at åbne strømforsyningen op, kan du prøve at give den en klat lim/lak eller lignende.
    Inden du går i gang med det, vil jeg anbefale dig at google det, så du kan få en fornemmelse for hvad du skal gøre.


    Men hvilken PSU er det? og hvor gammel er den, det kan jo være at der er noget garanti/reklamationsret at køre på.

    Ved ikke lige hvad PSU er, men den er i omegnen af en 5 år, så der er ikke noget garanti/reklamationsret på, men tak for hjælpen :9xo

  • Det som du er ude for kan være ganske som RTM er inde på whine coil hvor en spole afgiver en højfrekvent pibelyd.


    Siden der ikke er garanti på produktet mere, så gør som RTM siger. Pil PSU ud, åben den og lyt efter, så du kan lokalisere netop den spole hvor lyden kommer fra. Tag strømmen fra og giv spolen en god gang neglelak i flere omgange, så den er helt tæt igen hele vejen rundt, det kan fjerne lyden igen.


    Er du rigtig heldig, så er det et leje i en blæser, der er ved at gå sig en tur, siden PSU er en ældre sag, så skal den jo bare skiftes ud.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.