Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 24. januar 2012, 12:27

Jeg ved ikke om nogle af jer har oplevet det, men min strømforsyning har en meget højfrekvent pibelyd.
Lyden er meget høj når jeg tænder for strømmen til min computer og bliver så lavere, men aldrig lav nok til at den ikke er generende.

Men hvis man sidder i bestemt position kan man ikke høre den, men hvis man så drejer/flytter hovedet par et par centimeter er den der lige så tydeligt igen.

Den er opstået indenfor den sidste uge, og har aldrig lavet lignende lyde før, så jeg er meget taknemmelig over for hvilken som helst hjælp jeg kan få.

2

tirsdag, 24. januar 2012, 13:25

Det lyder som en spole der står og vibrerer, hvis du har mod på at åbne strømforsyningen op, kan du prøve at give den en klat lim/lak eller lignende.
Inden du går i gang med det, vil jeg anbefale dig at google det, så du kan få en fornemmelse for hvad du skal gøre.

Men hvilken PSU er det? og hvor gammel er den, det kan jo være at der er noget garanti/reklamationsret at køre på.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

tirsdag, 24. januar 2012, 13:31

Men hvilken PSU er det? og hvor gammel er den, det kan jo være at der er noget garanti/reklamationsret at køre på.

Dækker reklamationsret over sådan noget?

4

tirsdag, 24. januar 2012, 13:33

Dækker reklamationsret over sådan noget?

Det kan jeg så ikke sige præcist, men om ikke andet så bryder man garanti og reklamationsret ved at åbne den.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

5

tirsdag, 24. januar 2012, 13:35

Det lyder som en spole der står og vibrerer, hvis du har mod på at åbne strømforsyningen op, kan du prøve at give den en klat lim/lak eller lignende.
Inden du går i gang med det, vil jeg anbefale dig at google det, så du kan få en fornemmelse for hvad du skal gøre.

Ved ikke lige hvad PSU er, men den er i omegnen af en 5 år, så der er ikke noget garanti/reklamationsret på, men tak for hjælpen :9xo

6

tirsdag, 24. januar 2012, 14:13

Det som du er ude for kan være ganske som RTM er inde på whine coil hvor en spole afgiver en højfrekvent pibelyd.

Siden der ikke er garanti på produktet mere, så gør som RTM siger. Pil PSU ud, åben den og lyt efter, så du kan lokalisere netop den spole hvor lyden kommer fra. Tag strømmen fra og giv spolen en god gang neglelak i flere omgange, så den er helt tæt igen hele vejen rundt, det kan fjerne lyden igen.

Er du rigtig heldig, så er det et leje i en blæser, der er ved at gå sig en tur, siden PSU er en ældre sag, så skal den jo bare skiftes ud.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

Seneste tests og artikler

0

Razer Deathadder Chroma

For et stykke tid siden teased
Læs Mere

0

Thermaltake Versa H23

Når man hører navnet Thermalta
Læs Mere

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere informationer lækket om kommende AMD Carrizo og Carrizo-L

Ser du frem til AMDs kommende
Læs Mere

0

Bioware er på vej med det første patch til Dragon Age: Inquisition

Bioware arbejder allerede på d
Læs Mere

1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere

0

Apple iOS 8.1.1 viser flere forbedringer

Med lanceringen af iOS 8 kom A
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.