nyt GFX virker ikke..

  • Jeg har lige samlet en computer:
    MOBO:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=651445


    GFX:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623768



    Jeg booter så op fra windows, og får den til at boote dvd'en, den loader system filer, eller hvad det nu er den siger inden den begynder at installere windows.
    Den begynder at vise en masse farver lidt ligesom dette:
     [Blocked Image: http://img83.imageshack.us/img83/4342/dsc00387a.jpg]


    Den bliser ved at vise farver, og bliver bare lyserer og lysere, og til sidst 100% white..
    Jeg piller gfx'et ud og booter fra onboard gfx, og får installeret windows 7 helt perfekt, og nu virker den, men kun med onboard gfx..


    Skal jeg ringe til komplett og få det sendt retur, eller kan det være andet? ?(

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Kunne godt lyde som grafikkortet, da du ikke engang har fået installeret Windows inden det sker.


    Kan du ikke prøve med et andet grafikkort?

  • Jeg tror det er skærmkortet der er kaput, formodentlig RAM på skærmkortet der er i udu, men kontakt forretningen hvor du har købt det og vis dem det billede du har smidt ind i tråden her sammen med den beskrivelse du har givet. Hvis du kan boote op på den integrerede grafikchip kan det næppe være skærmen eller bundkortet eller noget andet end skærmkortet. Og at nye skærmkort ikke virker er bestemt set før, det sker jo engang imellem...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • For lige at få det på det rene, så er det ikke et billede jeg har taget, men det billede jeg kunne finde som lignede mest.


    jeg prøver lige at forklare det igen:
    Da jeg havde samlet computeren for min fætter booter jeg den op. jeg kan saktens gå ind i bios, og booter derefter op fra min windows 7 dvd. Efter denne bar har loadet, begynder den at vise alle farverne:
     [Blocked Image: http://www.andrewtechhelp.com/images/stories/installvista/vistainstall1.jpg]



    Jeg tog grafikkortet ud, og brugte bare onboard-grafikkort, hvor jeg godt kunne installere windows, og sagtens kunne starte den efter windows var installeret, men hver gang jeg prøver at starte computeren mens grafikkortet sidder i, kommer der bare en masse underlige streger.


    Jeg tog derfor grafikkortet med hjem, og prøvede at sætte det i min egen computer. Da jeg startede min egen computer med grafikkortet i, viser skærmen bare sort. Jeg har prøvet med både dvi og hdmi :thumbdown:


    Er jeg så ikke rimelig sikker på at det bare er grafikkortet som er istykker? ?(


    Inderhaten:
    det er ikke skærmen der er istykker, da skærmen virker fint, når jeg bruger onboard grafikkortet.


    Pinky:
    Jeg kan godt komme ind i BIOS, og kan godt se der hvor den skriver Windows is loading files.


    Franner:
    Grunden til at jeg skrev, var da jeg ikke var sikker. Det kunne jo måske være PCI-E slottet?
    men når kortet bare viser sort, når jeg har sat det i min egen PC.

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit


  • Som udgangspunkt er det en rigtig god ide at teste grafikkortet i din egen maskine, inden i evt. sender det til butikken.


    Men med mindre grafikkortet er 100% identisk, er der en rimelig chance for at andre årsager får det til ikke at virke.
    Derfor er minimum at køre en drivercleaner inden du prøver kortet i den anden maskine, så den ikke genbruger driveren eller tidligere indstillinger fra din computer, en endnu bedre løsning vil være at starte en komplet reinstallation af windows med kortet i.


    Lige for en god ordens skyld, kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke komponenter der sidder i den computer du har samlet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jamen, så må du prøve dit eget GFX i den nye computer, for så har du jo svaret på om det PCI-e porten der er kaput, ellers må det være det nye GFX, der er ikke rigtig andre muligheder :D


    Når alt det er sagt, så kender jeg godt den stress-situation du er i nu; du har samlet en ny PC for en og du er under pres når skidtet ikke virker, har prøvet det selv...men bare rolig, du skal nok få det i orden, det tager bare lidt længere tid end først antaget, så lad være med at stresse over det, tag et par dybe indåndinger, og fortsæt :D

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Jeg tager det skam stille og rolig, skal dog bare have fundet ud af hvad det er, som er istykker :D


    Problemet er at han bor en del væk, så jeg ville helst ungå at skulle tage helt ud til ham, for at teste mit GFX i hans PC.


    Grunden til at jeg spurgte om der kunne ske noget ved at teste hans GFX i min PC, var ligenøjagtig pga. at jeg tænkte at de måske ikke brugte 100% identiske drivere, da mit er HIS READEON HD 6870, og hans er XFX READEON HD 6870 "dual fan".
    måske er det derfor min pc bare virker sort, når jeg booter på hans GFX? men driveren jeg har installeret på min pc er bare standard driveren, hentet fra ati's website 8|


    Det med at lave en formatering af min PC vil jeg helst undgå, da jeg har en ssd, og det er udelukket at jeg formaterer mine lager diske...


    EDIT:
    Hans komponenter: (tryk for mere info)
    AMD Phenom II x4 960
    ASUS M5A78L-M LX V2
    WD Caviar Blue
    XFX Radeon HD 6870
    Corsair CX V2 500W
    2xCorsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

    Rettet en gang, sidst af MrStaun ().