Socket lga 2011

  • Hej tweak :)
    Jeg går og overvejer om jeg, skal gå fra lga 1366 over til den nye lga 2011.
    Det eneste problem er, at jeg synes den nye cpu er meget dyr! Små 4 k for en cpu som ikke engang er Extreme edt.
    Men vil prisen falde? Ellers koster den nye cpu serie bare noget ekstra?:)


    Mvh. Kristian Gyde

  • Personligt ville jeg ikke gøre det. Den samlede pris for platformen bliver ret pebret. Så ville det i mine øjne give mere mening at finde en brugt 980x og smide i din allerede eksisterende platform, hvis du virkelig står og mangler.


    Den 920 burde kunne klare hvad du smider efter den, men kommer selvfølgelig også an på hvad du bruger den til. Skal den bruges til tungt arbejde, så kunne du overveje at bruge CUDA cores på dit GFX i stedet, men hvis det kun er til spil, så ville jeg nok bare springe 2011 over i denne omgang.


    Tror ikke du skal regne med meget prisfald det næste lange stykke tid. Der er intet der kan konkurrere med lga2011 og det er Intels HIGHHIGHHIGHEND, så det er og bliver bare pebret :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Som udgangspunkt, vil jeg sige at det sandsynligvis er spild af penge.


    Men hvad bruger du computeren til? hvis det er gaming, får du sandsynligvis ikke meget ud af de ekstra kerner osv.


    Hvis jeg læser din forum signatur rigtigt, ser det ikke ud til at du har brug for mange PCIe lanes heller, så hvis du virkelig skulle købe noget nyt, vil socket 1155 platformen måske passe dig bedre.
    Hvis det virkelig kribler i dig for at købe ny hardware, kunne et bud, være at købe en Ivy bridge CPU på socket 1155 platformen når de engang udkommer her indenfor et par måneder, du kunne så sælge din i7-920 og bundkort for at gøre investeringen minimal.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Læs denne side og konlusionen:
    http://www.xbitlabs.com/articl…splay/lga2011-ddr3_2.html
    Med mindre du virklig bruger multitread får du faktisk bedre ydelse på SB 1155.


    The theoretical bandwidth of the quad-channel memory does look very
    impressive, but the only way to take advantage of it in a desktop LGA
    2011 system is if the data exchange is performed in multiple parallel
    threads. As for standard single-threaded algorithms, the memory
    sub-system in Sandy Bridge-E processors will be even slower than in LGA
    1155 platforms.

  • Som udgangspunkt, vil jeg sige at det sandsynligvis er spild af penge.


    Men hvad bruger du computeren til? hvis det er gaming, får du sandsynligvis ikke meget ud af de ekstra kerner osv.


    Hvis jeg læser din forum signatur rigtigt, ser det ikke ud til at du har brug for mange PCIe lanes heller, så hvis du virkelig skulle købe noget nyt, vil socket 1155 platformen måske passe dig bedre.
    Hvis det virkelig kribler i dig for at købe ny hardware, kunne et bud, være at købe en Ivy bridge CPU på socket 1155 platformen når de engang udkommer her indenfor et par måneder, du kunne så sælge din i7-920 og bundkort for at gøre investeringen minimal.

    Det lyder som en god idé! :D Men vil nu gerne det hele af min pc, udover min PSU:P


    Men hvornår kommer Ivy?:) bare sådan ca. :D

  • Hvis du køber noget med LGA 1155 Vil du ha mulighed for at køre Ivy bridge når den kommer. Alle LGA 1155 MOBO's kommer til at kunne køre Ivy bridge. nogle boards kræver en Bios opdatering andre er klar (out of the box)


    Med Ivy bridge får du også mulighed for at køre PCIe 3,0 hvilket jo også er nice.

  • Hvis du køber noget med LGA 1155 Vil du ha mulighed for at køre Ivy bridge når den kommer. Alle LGA 1155 MOBO's kommer til at kunne køre Ivy bridge. nogle boards kræver en Bios opdatering andre er klar (out of the box)


    Med Ivy bridge får du også mulighed for at køre PCIe 3,0 hvilket jo også er nice.

    Okay lækkert nok :) Men vil ikke købe et helt setup. Da det ville være dumt at købe en CPU for at sælge den igen om et par måneder, når Ivy udkommer :)
    Men et gæt på en ca. pris på ivy?:)