Bang for the buck PC

  • Jeg har fået til job af en af mine venner at jeg skal samle en computer til ham..


    prisen er lidt lige meget bare han får meget for pengene :thumbup:


    jeg har siddet og bikset noget sammen, som jeg i mine øjne ville mene at han får meget for penge i:


    Mobo:
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…pv=&pn=Noname&vare=623423


    RAM:
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…pv=&pn=Noname&vare=629078


    Rammende har jeg valgt 1866 MHz
    Ville det være bedre at spare pengene og bare vælge 1600 MHz?
    eller 1333?


    Jeg fandt disse på QVL-listen:


    CMZ8GX3M2A1866C


    og dem jeg har tilføjet er:
    CMZ8GX3M2A1866C9R


    tror i ikke de passer? ?(



    CPU:
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…pv=&pn=Noname&vare=679791
    Han bruger den UDELUKKENDE til gaming, det vildeste redigering han laver er paint, så derfor har jeg ikke valgt den vildeste processor, da jeg hellere vil smide lidt flere penge til gfx :D
    og så kan den jo nok unlockes til en 6 core



    GFX:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623947


    skulle gerne kunne trække det fleste spil..



    PSU:
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…pv=&pn=Noname&vare=573152

    Har valgt 750w strømforsyning, så den altid kan få et ekstra GTX 570 når den ikke kører de nyeste spil længere :sleeping:


    HDD:
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…pv=&pn=Noname&vare=590962
    Jeg har valgt en

    500 GB WD Caviar Blue, som jo nok er minimum, når jeg ikke har tilvalgt SSD.. den kan jo altid komme

    :D
    På forhånd tak


    gerne kom med en masse konstruktiv kritik, og gerne mh til processoren, da jeg er lidt i tvivl med den

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

    Rettet 2 gange, sidst af MrStaun ().

  • Det ser fint ud, og du skal ikek købe langsommere ram - Ram hastigheden er meget vigtig på en computer.


    Dog er der 2 ting som det er meget vigtigt du får kikket på.


    Den første er at Phenom II x4 er for langsom... I test ser det fint ud, men det er uden virus killer og hvad normale menesker ellers har kørende i baggrunden. Derfor skal du holde dig væk fra Phenom II x4 - Brug FX-8120, FX-6100 eller Phenom II x6 hvis du kan finde den billigere end FX-6100.


    Du har valgt et Nvidia kort... Nvidia er heldigvis blevet bedre end de var.. Men... Til en AMD maskine får du lidt mere ydelse ud af et AMD grafikkort. I den prisklasse ville et HD7950 være betydeligt hurtigere og MEGET bedre. HD7950 kommer til at koste under 3000kr. Alternativt kan du købe et HD6950, som typisk kan fåes til under 1500kr.




    Mvh.

  • Angående setuppet har jeg et par kommentarer:


    CPU og bundkort ser fornuftig ud prismæssigt, men jeg vil dog alligevel sige at grunden til at man skulle vælge den CPU, er kun hvis man regner med at prøve på at aktivere ekstra kerner, ellers er der andre valg der kunne være bedre.


    Med hensyn til RAM, tror jeg ikke du skal tænke for meget på hvilke RAM de har testet, i langt de fleste tilfælde virker de fint, men der er dog en mulighed for at de ikke gør, jeg kan kun anbefale at købe nogle RAM fra et større mærke og så håbe på det bedste :D
    Jeg fandt i øvrigt en test, hvor de viser cirka hvor meget man får ud af at købe hurtigere RAM, de tester ikke RAM der er helt så hurtige som dem du har fundet, men de viser dog at forskellem mellem pc3-10600(1333MHz) og pc3-12800(1600MHz) er minimal, det betyder at højst sandsynligt er forskellen også minimal mellem PC3-12800 og PC3-15000(1866MHz) RAM.
    Derfor syntes jeg at du skal spare de ca. 150kr og købe nogle PC3-12800 ram i stedet.


    Når nu vi er ude i et værdi for pengene setup, kunne i sagtens spare lidt på PSUen uden nødvendigvis at gå på kompromis med kvaliteten, Corsairs CX serie har fået gode anmeldelser, langt de fleste spil kræver ikke SLI/crossfire for at kunne fungere normalt, så ofte er det bedre at købe et godt kort nu og når man så engang får behov for mere performance på grafikkortet, køber man et nyere.
    Bemærk at tankegangen om at man køber et ekstra grafikkort, kan betyde at man sidder med hardware der ikke kan lige så meget som nyere kort.
    Iflg. nvidias hjemmeside for GTX 570, skal man ca. have en PSU på 550W, derfor kunne i købe med en CX på 600W: LINK


    Ellers er jeg enig med rasm om at købe en brugt harddisk eller genanvende en ældre disk, efter min mening er harddiske for dyre for tiden.


    EDIT:
    De penge der spares, kan eventuelt anvendes til at købe en hurtigere CPU, i løbet af levetiden for en normal computer, er det ofte CPUen der holder længst, derfor kan det ofte betale sig at bruge lidt flere penge der, netop fordi den sandsynligvis ikke bliver udskiftet.
    Der er masser af bud på hvad der kan købes i stedet, som dnope har et par bud på, et alternativ kunne også være at skifte over på en Intel socket 1155 platform med en i5-2500K (eller vente et par måneder på Ivy Bridge).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Jeg har lige snakket lidt med han omkring computeren, og han ville helst ikke meget over de 7k, derfor er 7950 udelukket :-(


    Hvad vil i anbefale af processor, det eneste han skal bruge den til er facebook og Gaming :-)
    Jeg ved heller ikke rigtig om jeg tør unlocke 960t processoreren, da det ikke er min egen computer.
    Jeg tænkte bare at det ar fint at spare på processoreren, når han jo kun gamer :-/


    HDD'en skal være ny, da han ikke ville have brugt :-)

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Jeg har lige snakket lidt med han omkring computeren, og han ville helst ikke meget over de 7k, derfor er 7950 udelukket :-(


    Hvad vil i anbefale af processor, det eneste han skal bruge den til er facebook og Gaming :-)
    Jeg ved heller ikke rigtig om jeg tør unlocke 960t processoreren, da det ikke er min egen computer.
    Jeg tænkte bare at det ar fint at spare på processoreren, når han jo kun gamer :-/


    HDD'en skal være ny, da han ikke ville have brugt :-)


    Hvis du ikke vil unlocke 960t CPU'en(Kan også gi' nogle problemer...) - Så er jeg ikke i tvivl om at FX-6100 er et bedre valg: http://www.bj-trading.dk/bjsho…MGUSBX&pn=AMD&vare=663450


    Årsagen er at spillene skal køre ordentligt, selvom han har en viruskiller osv. kørende i baggrunden - Og computeren er oppe i en prisklasse, hvor at det ikke er en helt billig gamer.


    Med hensyn til grafikkortet, som udkommer det først den 31/01-2012 eller noget i den stil.... Og jeg forventer en pris på 2500kr. i tyskland, og måske også danmark... Så prisforskellen er nok 500kr. det er ikke så slemt enda.. ellers er der HD7870 2GB som også rammer butikkerne i februar, og som kommer til at koste under 2000kr.


    Grafikkort, som er pengene værd nu og her, er:


    http://www.bj-trading.dk/bjsho…X-CNFC&pn=XFX&vare=691491 <-- bedste nuværende køb.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629378


    Årsagen er at alle de nye grafikkort kommer i butikkerne den første uge i februar, og der i blandt finder du HD7950, HD7870 osv... Grafikkort som er enormt hurtige til prisen.


    Der er voldsom forskel på om du køber 1333mhz ram eller 1866mhz ram - Det er tydeligt at mærke... Ikke der du skal spare, det er ikke uden grund FX serien er bygget til 1866mhz ram, og rent faktisk kan køre med op til 2400mhz ram.. ;-)


    Det her er en game, hvor du er nede i et prislag - Hvor 4 kerner er ok: http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99151&type=pcsystem prisen er så også kun 4000kr., men selv i den computer er rammen for langsom i forhold til resten - Den computer vil køre bedre med 1600mhz ram.

  • Takker Dnope, så siger til ham at han må vente, da det heller ikke presser vildt meget på :-D

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Takker Dnope, så siger til ham at han må vente, da det heller ikke presser vildt meget på :-D


    Glad for at kunne hjælpe - Det er rigtigt fornuftigt, de nye grafikkort er dejlige - Og oven i det, så bruger de ikke ret meget strøm.. Så en strømforsyning til skalle 200kr. vil kunne trække det hele, med et HD7870 f.eks. - Et grafikkort som i følge rygtet skulle være hurtigere end GTX570, og koste under 2000kr.;-)


    Link til strømforsyning: http://www.bj-trading.dk/bjsho…Sempre&vare=149443&f=edbp :)

  • Dnope har du et link(eller andet) som viser forskellen på 1600 MHz og 1866MHz ram?


    du siger bare til alle at det gør en stor forskel, og selv kunne jeg ikke se forskel på 1600 MHz og 1333 MHz ram (sandy p67)

  • Dnope har du et link(eller andet) som viser forskellen på 1600 MHz og 1866MHz ram?


    du siger bare til alle at det gør en stor forskel, og selv kunne jeg ikke se forskel på 1600 MHz og 1333 MHz ram (sandy p67)


    Her er den faktiske overførselshastighed: http://www.pcper.com/reviews/P…y/FX-Memory-Frequency-S-0


    Som du kan se, så får du op til 20% ekstra ydelse fra 1333mhz ram og op til 1600mhz med en FX-8150. Virkeligheden er måske 10% ekstra ydelse, men det er også meget for de 'skalle' 150kr. ekstra.


    Fra 1600 til 1866mhz er der ikke så stor forskel igen, men nok til at det godt kan betale sig at købe 1866mhz - Forskellen er op til 6% ydelse, i praksis er det selvfølge mindre:) - Men med +1866mhz er du sikker på at 1600mhz ikke er et problem, selvom rammen er et dårligt mærke osv... med 1600mhz ram, risikere du at ryge ned på 1333mhz og det er meget slemt for en FX CPU... 1866mhz er optimalt, og 1600mhz er brugbart. Hvis man overclocker skal rammen være hurtigere... DEt vil så sige.. At en FX-4100 køre fint med 1600mhz ram... Hvor en FX-8150 ikke har RAM hastighed nok med selv 1866mhz... Der ville 2400mhz nok være passende.. Mine ram har desværre ikek kunen komme op på mere end godt 2300mhz, og 2400mhz er det magiske tal - Hvor rammen igen giver et boost(Teoretisk set, på grund af reference frekvensen)


    Men det er netop på grund af ram hastigheden at test som denne, er den mest sandfærdige - Her er brugt 1866mhz ram, og windows 7 64bit - http://www.hardwareheaven.com/…stem-and-methodology.html selvfølge havde det set bedre ud med Windows 8 64bit.. Men... Den har stadigt alvorlige problemer, og testsites er ikke så vilde med at bruge den - Selvom den viser et mere korrekt billede(Lang historie...)


    Håber det forklarede det store betydning af ram hastigheden, for en cpu der understøtter hurtige ram, og har mange kerner:)




    Mvh.

  • Forskellen i spil er så minimal fra 1600-1900mhz ram at det slet ikke betaler sig, medmindre man skal have de 2-4 fps som det nok i bedste fald giver.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Der er også forskel i spil, men da alle måler i FPS - Så kan man ikke måle det, FPS er en elendig målemetode til spil... God målemetode til programmer.


    AIDA64 ved 5ghz uden turbo, og uden cool and quite. RAM: 1851mhz 11-11-11-30


    Hukommelse(Læse kun): 15435 mb/s
    Hukommelse(Skrive): 11734 mb/s
    Hukommelse(Kopi): 18835 mb/s
    Hukommelse(Latent): 41.8ns


    CPU Queen: 43182
    CPU PhotoWorxx: 52534
    CPU ZLib: 365,7
    CPU AES: 349684
    CPU Hash: 5108 + 9,1% ekstra ydelse fra AVX = 5573




    AIDA64 ved 5ghz uden turbo, og uden cool and quite. RAM: 2222mhz 11-11-11-30, jeg vil lige sige at jeg havde rammen op på over 2300mhz uden nogle problemer i det ved 1,55volt


    Hukommelse(Læse kun): 16536 mb/s
    Hukommelse(Skrive): 12097 mb/s
    Hukommelse(Kopi): 20541 mb/s
    Hukommelse(Latent): 38.3ns


    CPU Queen: 43192
    CPU PhotoWorxx: 58963
    CPU ZLib: 364.9
    CPU AES: 409296
    CPU Hash: 5108 + 9,1% ekstra ydelse fra AVX = 5573




    Lig specielt mærke til hastigheds forskellen i AES, det eneste grund til mange mennesker tror at ram hastigheden ikke har meget at sige - Det er fordi at de har fået den dumme ide at FPS er et ok værktøj til at måle hastighed med i spil.


    Nej.. Glem alt om FPS. Du skal derimod sørge for at der max. er 50ms imellem hver frame(Billede), hvis dit spil skal køre super godt:) Læs mere her: http://dnope.dk/viewtopic.php?f=8&t=216 og her http://dnope.dk/viewtopic.php?f=4&t=713




    Hvis der er nogen som bare vil diskutere, eller som ikke kan forstå forklaringerne - Så må i på skolebænken igen, jeg synes jeg har skåret det temmeligt godt ud i pap flere gange nu.... Faktisk tror jeg at jeg har skrevet FPS er et dårligt måleredskab ca. 4 gange.... og med begrundelse en gang før eller 2... Det er unødvendigt og irriterende at skulle gentage sig selv... På grund af noget så simpelt og så vigtigt, som netop det faktum.




    Og det er korrekt hvad Renegger skriver at der ikke er en stor forskel mellem 1600 og 1866mhz, men der er heller ikke særligt stor prisforskel på 1600 og 1866mhz ram. Som jeg tidligere har sagt, det vigtigste er at rammen kan køre mindst 1600mhz med en FX CPU, og det er man rimeligt sikker på med 1866mhz ram.


    I nogle spil gør det en forskel med 1866mhz ram i forhold til 1600mhz ram, og i andre ingen overhovedet...

  • Man skal så bare også huske at sætte sin NB frequency op, når man kører med så hurtige ram på AMD-platformen, ellers får man ikke en hylende fis ud af den højere hastighed. Ved ikke hvordan de nye FX ligger som standard, men på Phenom II ligger den som standard alt for lavt til at få noget ud af de hurtigere ram og skal ligge mellem 2400-2800mhz (standard er vist 2000 på Phenom II).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis der er nogen som bare vil diskutere, eller som ikke kan forstå forklaringerne - Så må i på skolebænken igen, jeg synes jeg har skåret det temmeligt godt ud i pap flere gange nu.... Faktisk tror jeg at jeg har skrevet FPS er et dårligt måleredskab ca. 4 gange.... og med begrundelse en gang før eller 2... Det er unødvendigt og irriterende at skulle gentage sig selv... På grund af noget så simpelt og så vigtigt, som netop det faktum.

    Du er nedladende og arrogant at høre på!

  • Man skal så bare også huske at sætte sin NB frequency op, når man kører med så hurtige ram på AMD-platformen, ellers får man ikke en hylende fis ud af den højere hastighed. Ved ikke hvordan de nye FX ligger som standard, men på Phenom II ligger den som standard alt for lavt til at få noget ud af de hurtigere ram og skal ligge mellem 2400-2800mhz (standard er vist 2000 på Phenom II).


    Både ram hastighed, og nordbro er blevet bedre på FX - Dog er det stadigt sådan at ekstra nordbro hastighed giver noget.


    Den gamle Phenom II havde mest ud af 1333mhz ram med lav CL, når man kørte uden overclock og standart på nordbro.


    FX Serien er bedst ved 1866mhz, men der er ikke så stort et spring fra de 1600mhz - Det til skriver jeg reference frekvensen. Igen snakker vi uden overclock, standart på nordbro. I en benchmark, gør forskellen fra 1600mhz til 1866mhz så noget... Da det for mig, ser ud til det netop er nok til at den kan kæmpe mod 2600k, uden at tage store hensyn til 2600k er dyre. Hurtigere ram er jo også dyrere, men forskellen er samtidigt i mine øjne minimal.. %5 fra eller til.. herre gud:) De fleste skal op på over 10% før de kan mærke forskellen..




    Mvh.

  • Du er nedladende og arrogant at høre på!


    Når folk stiller spørgsmålstegn ved det jeg siger for 2 eller 3 gang - Så er jeg nok hård i tonen ja, men jeg forventer folk læser hvad jeg skriver og linker til første gang. Spørger de om det samme anden gang, så konkludere jeg at det er for at genere mig personligt, så er det svært ikke at blive sur og skære det endnu mere ud i pap - Både hvorfor jeg synes det er irriterende, og hvad jeg forklarede første og anden gang..


    Det er helt normalt på danske forums, at så begynder folk at stille samme spørgsmål, selvom de har fået en forklaring - Hvis de ikke kan li' det man forklare dem, der er 2 måder at håndtere det på.. Den ene er at være ærlig(arrogant om du vil? Var ikke ment sådan), og den anden måde at at lade være med at skrive mere, og hvis man ikke svare - så tror folk at det er fordi at det var et super godt spørgsmål der blev stillet, og at ham der stiller spørgsmålet har ret. Det er jeg så ligeglad med, det som gør at jeg vælger at være direkte og ærlig i mit svar(nedladende kan det fortolkes som, ikke ment sådan), det er alle de mennesker som så køber computer ud fra et falsk kræterier(Stavet forkert).


    Jeg besvar altid fornuftige spørgsmål med glæde, og spørgsmål som bliver gentaget med glæde de første par gange. Men nu synes jeg jeg havde sagt så mange gange at FPS ikke er et godt måleredskab, og forklaret det så mange gange - At nu!.. For mig er det logisk at det er et dårligt måleredskab, og jeg har aldrig kunnet forstå at man brugte sådan en dårlig målemetode - Jeg antager det også er logik, når folk læser en forklaring på hvorfor første gang.


    Tænk på det som at gå i skole, du har time i et fag du godt kan li':


    1 gang læren omtaler noget der interessere dig, som du skal lære, så husker du det.
    2 gang han/hun nævner det bliver du irriteret, og tænker kan du blive ved at gentage dig selv....
    3 gang får du måske en opgave med det, og du laver den i irritation - Du har jo fattet det første gang...
    4 gang forklare læren det måske på tavlen igen... Så rejser nogen sig op og går ud af lokalet... Nok må være nok... Kunne han/hun ikke bare forklare det en gang, og så evt. lave en enkelt prøve med det og så slut!?


    Det samme gælder her, situationen er bare at når folk spørger, så er det typisk noget der har deres interesse - Hvis de ikke lige forstår det første gang, så forstår de det anden gang, og så skal der selvfølge ikke spørges 3 gang. På et forum læser du det, og du kan læse det igen hvis du ikke forstod det første gang. Netop af samme årsag har jeg lagt de informationer på min hjemmeside for lang tid siden, så kan jeg henvise der til og så skal jeg ikke sidde og forklare det 2 gange i en tlf. for folk forstår det, om ikke andet efter at ha' læst et par gange normalt:)


    Det kan selvfølge ske at der er en der ikke lige havde set hvad der stod tidligere, eller som ikke kan læse pg. af alle mine stavefejl - I sådannet tilfælde beklager jeg selvfølge dybt, og er ked af jeg blev muggen og skære tingene ud i pap på den måde. Dog har jeg i 95% af tilfældene på nettet oplevet at folk skiftes til at stille det samme spørgsmål, som de har stillet før, og de prøver at finde en måde at gøre forklaringen ugyldig hver gang. jeg kender selvfølge ikke jeres forum, men efter at ha' været på hwt.dk, og hol.dk - Så er mit indtryk af et spørgsmål som bliver stilt 3 gang ikke så godt.... Når jeg har set at en person har læst med hvor jeg har svaret tidligere.


    Personlig hetz er noget som normalt kommer i forums.... Og det er hver gang at en eller anden siger flertallet tager fejl, ofte har flertallet ret, men... når flertallet ikke har ret, og de så køre hårdt på... Så får de selvfølge skåret det ud i pap, ofte er det dog uden virkning... Hvor mange 'nørder' tror du sidder og læser spil test's med FPS målinger? Nemli... og spørgsmålet er blevet stillet inddirekte eller direkte flere gange.. Min koklusion var 'åhh nej, ballade nu igen', så kunne jeg lige så godt skære det ud i pap med det samme.


    Når jeg læser beskeden nu, så ser den bestemt arrogant, og nedladende ud for mig også... Det var ikke det jeg tænkte på om den var, der jeg skrev den.. Jeg ved ikke om det kunne skrives anderledes, jeg har nemli ikke lyst til at forklare nøjagtigt det samme om 7 dage igen... Og jeg forventer at når det er skrevet så direkte, så forstår folk at det ikke bør være nødvendigt at forklare det samme igen og igen og igen.. Men nej.. Jeg er ikke stolt af måden jeg gør det på, ville ønske jeg kendte en bedre.


    Så du har ret det er jeg, og nu er jeg forhåbentligt lidt bedre fordi jeg indrømmer det - Men selvfølge ikke god nok, jeg burde finde en anden måde at løse den slags på... Og jeg beklager jeg ikke kan gøre det bedre, håber at lære det.




    Da du skrev på min besked skrev du: "Fis i en hornlygte. Du kan måle forskellen i Wankermark, men jeg tvivler meget stærkt på du kan mærke irl."


    Du formoder noget... Du ved det ikke, og tillader du dig at dømme mig? Det var tydeligt at du ikke læste hvad jeg skrev, ellers havde du vidst du var galt på den.. Og at det var dig der tog fejl, du tog bare den sætning ud som kunne tolkes nedladende og arrogant - Og så kritiserede du den, uden at ha' lært noget som helst af det jeg sagde. Og så stopper vi lige der.. Du læste ikke hvad jeg skrev og linkede til, du kritiserede bare med det samme - Hvad gør det dig til? Lige nøjagtigt til ham den besked var møntet på, stadigt uden det er ondt ment.




    mvh.

  • Never mind...

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • tråden handler om en person der vil købe en pc ikke interreseret i brok fra 2 ukendte personer. skriv pm til hinanden det kan da være det samme. :offtopic:


    mht. pc'en så ja hvis du skaffer dig en fx cpu skal du holde dig til hurtige ram da de bryder sig meget om det og giver et godt boost. jeg har ikke mere at sige alt er blevet nævnt :) ellers god vind med det her fra :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb