Harddisk til Abook 1765W Hjælp..

  • Hey Tweak :D


    Sagen er den at jeg er blevet sat til at finde en harddisk til en abook 1765w da ham som jeg er blevet spurgt af, er kommet til at skubbe et mini pengeskab ned i bærbaren. Nu laver den bare en klik lyd hele tiden. Ved i om alle typer harddiske til bærbare computere passer i eller er der kun bestemte modeller til denne Abook?



    //// Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Så det vil sige at denne :
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…amsung&vare=233124&f=edbp
    sagtens kan passe til denne bærbar :D hvis den kan så skal jeg bare have den bestilt så den bærbar kan blive repareret igen

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Så det vil sige at denne :
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…amsung&vare=233124&f=edbp
    sagtens kan passe til denne bærbar :D hvis den kan så skal jeg bare have den bestilt så den bærbar kan blive repareret igen


    Den disk du har fundet, anvender ATA-100, du skal sandsynligvis have fat i en SATA harddisk.


    Jeg vil anbefale dig at tage den eksisterende harddisk ud, så du kan undersøge den, så er du i hvert fald helt sikker på at finde en der passer.


    Her er et bud på en SATA 2.5" harddisk: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Okay du ved ikke om man egentlig kan reparere den harddisk der sidder i?


    Det er nemlig min papfars styrmand som på uheldigt vis kom til at vælte et mini pengeskab ned over så den siger en konstant klik lyd. Er lagringspladerne ikke beskadiget eller den torx skruetrækker med moment justering lige i øjet til at få indstilt momentet på hver enkelt skrue til fabrikatens værdier?
    Tager lige et kig på bærbaren når jeg får den herhjem imorgen eller onsdag

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Nu har jeg ikke nogen erfaring med at fysisk prøve at reparere harddiske på den måde som du foreslår, så jeg kan ikke give dig et præcist svar.


    Men... mig bekendt er problemet med den slags skader, at læsehovederne rammer pladerne i harddisken og ridser den, når først der er kommet en ridse på disken er der ikke meget at gøre, ridser skulle have en selvforstærkende effekt.


    Andre tricks som jeg har hørt skulle virke, er at finde en harddisk præcist magen til den der sidder i maskinen og så skifte printkortet <- virker altså i de tilfælde hvor det er elektronikken der er stået af, igen har jeg dog ikke afprøvet dette trick i praksis.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hmmm Hul i det jeg bestiller en ny harddisk til den.


    Jeg har nemlig lige haft den i hånden og jeg kunne høre at det var som om at den mekaniske arm hang og daskede løst. Jeg har så imidlertid åbnet op for harddisken og der var ikke en eneste rids i lagrings skiven. Problemet nu er det meget kendte klik problem pga at skruerne ikke sidder ved den rigtige kraft alle steder(Man kan få special værktøj som så er en torx skruetrækker som man kan indstille momentet på for at indstille skruerne på fabrikatens moment liste)

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X