Hvilken ny stationær fra mm-vision?

  • Jeg ville hoppe på denne så


    http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99107&type=pcsystem


    Så lige smide 4GB ekstra ram i maskinen, når du nu er igang.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Er ikke enig med Ebo da du skriver sony vegas pro. og photoshop cs5. så ville jeg ikke snuppe en i5 men en I7.
    da i7 har HT og i5 ikke har.
    og enligt er jeg slet ikke stor fan af de der maskiner. da du spare ved at samle selv og du da også får den lige som du vil ha den.
    PM mig hvis du skal ha hjelp til valg af dele. så vil jeg godt hjælpe dig lidt.

  • Er ikke enig med Ebo da du skriver sony vegas pro. og photoshop cs5. så ville jeg ikke snuppe en i5 men en I7.
    da i7 har HT og i5 ikke har.
    og enligt er jeg slet ikke stor fan af de der maskiner. da du spare ved at samle selv og du da også får den lige som du vil ha den.
    PM mig hvis du skal ha hjelp til valg af dele. så vil jeg godt hjælpe dig lidt.


    Det er lidt af et tradeoff, siden en bedste maskine til det primære brug er selvfølgelig en I7, men så meget forskel er der altså heller ikke selv ved brug til videoredigering.
    Slet ikke ved brug af lidt OC og ved at opgradere ram mængden samt du vil have et GFX som kan bruges selv til nyere spil i den.


    At du sparer penge ved at samle selv, er der faktisk ikke mere i end en stor pakke cigaretter men du vil have noget at sige i hvilke komponenter, som kommer til at sidde i maskinen.
    Kigger du på de dele som sidder i maskinen, så kan du næsten ikke gøre det billigere ved at samle den selv.


    Prisen taget i betragtning, og det som maskinen skal bruges til både primært og sekundært, så bliver den altså svær at overtrumfe, før du går over i en decideret workstation og så ryger spil delen på bekostning af GFX.
    Det skulle da lige være at man hopper på AMD vognen og tager enten en 6-8 kerners CPU for at kunne udnytte de flere tråde, som der er adgang til og som både videoredigering og photoshop vil sætte pris på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.



  • benchmarks med Sony vega pro 9. viser at der er virkelig meget performance at hente ved en i7 over en i5
    selv om du o.c'er. og photoshop cs5 er der også meget at hente. har selv arbejdet for Adobe så jeg ved hvad jeg snakker om lige der. Nok sagt om det


    den computer som der er linket til er med 4GB Kingston HyperX blu 2 x 2 GB Pris på Edb priser 205kr.
    Der udover er de kun 1600 Mhz.
    Bundkortet Koster 700 kr på edb priser.
    Der vil være ihvertfald 1000 kr at spare ved at bygge den selv. godtnok nogle dyre cigeratter siger jeg bare.
    Her er et lille regne stykke til dig


    MM skal har penge for de dele de bruger
    de skal ha penge for den tid de bruger
    de skal ha penge for at kunne yde "gratis support" på computeren
    de skal ha penge for installation af div software.


    det løber hurtigt op i ca 1000kr eller MERE. da de ellers ikke kan tjene penge på at sælge sådan et system.



    Hov glemte det lige.


    Køb endelig en AMD fail prosessor. Windows understytter ikke 8 cores. og der failer gang på gang med Patch til det.


    Du kan heller ikke få et Godt chipset til din Amd prosessor. har set benchmarks hvor Amd FX Cpu'er bliver outperformed af en gammel P4.
    Men deres Chipset er sådanset også cirka af samme date.


    sidst men ikke mindst. Du kan lave en cpu med 100 Cores og den vil stadig sutte da det er prosessorens architecture der faktisk har noget at sige og ikke en skid med hvor mange Cores og pis og lort den har. Gider ikke gå Dybere ind på dette Område da der er rigtigt meget i det.

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af Dopess ().

  • Du kan heller ikke få et Godt chipset til din Amd prosessor. har set benchmarks hvor Amd FX Cpu'er bliver outperformed af en gammel P4.
    Men deres Chipset er sådanset også cirka af samme date.


    OK.. Og vil du så være så sød at fortælle mig, hvorfor selv AMD's Athlon CPU'er fra 2005-06 ikke havde noget fra Intel, der rent performancemæssigt kunne matche dem.. Og her taler vi Pentium 4, Pentium D og både single og dual-cores? Så deres processorer er blevet dårligere og dårligere siden dengang? (Strike 1)


    Sekundært, så er det da lidt af at postulat, at AMD's chipsæt er dårlige.. For mig at se er det netop deres chipsæt og bundkort der gør AMD's platform interessant for mig. Du har gode features, en fornuftig ydelse og det hele til en pris, der er til at betale. Jeg har svært ved at tage det du skriver alvorligt, når du kommer med den slags postulater (Strike 2).


    Jeg vil mene at Ebo har helt ret i, at du ikke sparer ved at samle selv, men får flere muligheder og større indflydelse på, hvad der kommer i den.


    Nu får vi lige et egentligt regnestykke (Priser fra komplett):

    Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 (samme bundkort)
    729,00 DKK
    Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 (billigere ram end dem i Vision)
    209,00 DKK
    Seagate Barracuda® 500GB (samme hdd)
    695,00 DKK
    ASUS GeForce GTX 560 1GB PhysX CUDA (billigste gtx560)
    1.249,00 DKK
    Antec One Hundred Midi Tower Sort (Måske der kan spares 100kr mere her, men så er det i hvert fald ikke bedre end det i Vision)
    379,00 DKK
    Fractal Design Integra 500W PSU (Billigste 500w psu)
    395,00 DKK
    Intel® Core i5-2500K Processor (Der er vist kun én 2500k)
    1.549,00 DKK
    Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S (billigste drev)
    169,00 DKK


    Totalt:
    5.374,00 DKK


    Vision Pris
    5.395,00 Dkk


    Nu undlader jeg at regne differencen ud, men det er ret tydeligt for mig, at de 1000kr langt fra er sparet her (STRIKE 3).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Dopess: "Køb endelig en AMD fail prosessor. Windows understytter ikke 8 cores. og der failer gang på gang med Patch til det. " jeg går ud fra at du mener "Køb endelig ikke" det kan godt forvirre lidt :)


    "sidst men ikke mindst. Du kan lave en cpu med 100 Cores og den vil stadig sutte da det er prosessorens architecture der faktisk har noget at sige og ikke en skid med hvor mange Cores og pis og lort den har. Gider ikke gå Dybere ind på dette Område da der er rigtigt meget i det. "


    så en en cpu med bedre architecture og en kerne er bedre end en cpu med lidt dårligere architecture og 8 kerner?


    så man kan lige så godt vælge en i7-920 frem for en 960?


    den tror jeg sq ikke holder...

  • Tror ganske som renegger siger, du skal lige sætte tingene i rette lys, inden du kommer med sådanne postulater.


    1. For at få rette sammenhæng i pris mellem saml selv og købe en som er samlet fra en start af, så skal du jo kigge på identiske dele, ellers bliver det næste vel, at du siger at en Energon PSU er det samme, som en Enermax fordi de begge har en pålydende watt på de 750 ?.


    2. Læs lige op på betydningen af ramhastighederne på et Z68 chipsæt og du vil blive voldsomt skuffet, siden det ikke betyder en flyvende fis og de kører 1600 eller 1833 Mhz IRL senario, dette er ikke et postulat, men fakta jfr. Intels egne oplysninger som findes på deres website.


    3. Du hævder at AMD ikke laver ok chipset eller de er dårligere end dem, som Intel kommer med ?. Tja nu ved jeg ikke lige hvilken sten, som du har levet under, men for mig tyder det på lidt af en fanboy, som ikke ser tingene, som de er.


    4. Som du selv siger de 2 patches som er kommet og som ikke virker, er vel lige at springe over hvor gærdet er lavest, da den ordlyd, du har valgt siger 1-2=mange.
    Alt andet lige er det ikke AMD som har lavet dem, men Microsoft og så er det jo nemt at skyde på de forkerte. Så hævder du osse at bulldozer er en fejl og glemmer lige at tage i betragtning at det er en server CPU og ikke en desktop. At styresystemet så ikke kan udnytte det, er da ikke AMDs fejl men Microsofts.


    Alle troede at bulldozer skulle være en Intel killer, det blev det så ikke, men at hævde at den er dårlig er sgu usorteret ævl.
    Til især videoredigering vil faktiske kerner være at foretrække fremfor software relateret hvilket HT er, uanset hvordan du så end vender og drejer det, forudsat at programmet kan udnytte det, især i høje opløsninger.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.