lyd over hdmi

  • Hej. Jeg prøver at få mit grafikkort til at sende lyd igennem et dvi-hdmi kabel, til et tv.


    Der er tale om et hd4850 ati kort, med to dvi porte. Der var en hdmi adapter med grafikkortet, som jeg dog ikke bruger, da jeg som sagt har et dvi-hdmi kabel.


    I den anden indgang har jeg sat en analog skærm på, som er primær skærm. Jeg har prøvet at rette på lydenheder, men lyd igennem hdmi kan ikke tilvælges... Selvom den er der som en mulighed.


    Jeg tænker, at det enten kan være kablet, som ikke kan sende lyd igennem... Selvom der er tale om et hdmi kabel eller også noget med mit setup. Har prøvet at køre tv'et som primær skærm for at se om den analoge skærmtilslutning havde betydning, men intet held.


    Der er tal om den her slags kabel: http://www.av-connection.dk/?PGr=590&ML=304


    JEg ville være meget taknemlig, hvis der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak


    Mvh Hans


  • problemet ligger i at du ikke kan føre lyd ud af et DVI stik. Det SKAL være HDMI. det vil sige at hvis du ikke har en rigtig HDMI udgang kan du ikke føre lyden ud den vej.
    HDMI til HDMI = billede + LYD
    DVI til HMDI = billede
    HDMI til DVI = Billede
    håber at det er forklaret godtnok. :D


    Mvh. Dopess

  • Se lige bort fra de 2 forkerte svar du her har fået,der er lyd chip på dit gfx,det du gør forkert er at bruge et kabel med dvi,da dvi rigtigt nok som udgangspunkt ikke overfører lyd,men AMD´s adapter er istand til det,og derfor du skal bruge den med et alm hdmi kabel,så har du lyd,husk samtidig at ændre dine win indstillinger.

  • Madz har helt ret i hvad han siger. Har selv haft benyttet sådan en adapter på mit gamle media center.
    Jeg kunne ikke finde en dansk butik sådan lige, men de er der altså.


    Her er en: http://www.club-3d.com/index.p…hdmi-amd-345k-series.html


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H