Port 80 i router vil ikke åbne (HJÆLP)

  • Hej folkens jeg er ved, at forsøge, at komme i kontakt med min ipkamera over nettet. Det hele fungere fint når jeg er på mit lokale net, men blir hurtig kedelig når jeg forsøger "ude fra"


    Jeg har været i min router (Netgear) og forsøgt, at åbne port 80 til min ipkamera. billede kan ses her: http://i39.tinypic.com/21c8nj9.jpg


    Og som jeg så har forstået skulle man kunne bruge sin ekstern ip adresse (myip.dk) og derved logge sig på sin ipkamera hjemme. Men jeg kan ikke få nogen login skærm fra, når jeg forsøger, at gå på ude fra. Hvad gør jeg forkert, eller mangler?


    Håber i kan hjælpe.


    MVH Brian

  • 1. Er du sikker på at kameraet benytter port 80?
    2. I din browser skal du sikker skrive http://ip-adresse:80 (hvis 80 er den korrekte port)


    Det er i øvrigt ikke sikkert at du kan få adgang fra nettet når du sidder på dit lokalnet, idet ikke alle routere kan håndtere loop-back. Dvs. din router måske ikke kan håntere efterspørgsler fra indersiden (LAN) til den eksterne IP adresse.


    /ask

  • Nej efter nærmer læsning, står der godtnok port 81, men når jeg prøver, at åbne port 81 til kameraets ipadresse, så sker der stadig ikke noget, når jeg forsøger, at logge på ude fra.


    Når jeg forsøger, at logge på ude fra, bruger jeg mit 3g net fra telefonen, og sender så forbindelsen over til computeren. alt i mens kameraet stadig er på mit hjemme net- Skulle det ikke virke?

  • Du har tjekket at dit kamera har ip adressen 192.168.0.2?

    Hvordan tjekker jeg det helt nøjagtig? Jeg ved så meget, at når jeg skriver
    192.168.0.2 i søgefeltet i browseren når jeg er på mit lokalt net, så får jeg login vinduet til min kamera. Det ændre sig vel ikke, når jeg forsøger, at gå på ude fra?

  • Nu er det lavet sådan, er jeg er helt sikker på at den bruger port 80 og at kameraens ip er 192.168.0.2 så nu er det til en side.


    Mit problem er jo sådan set bare nu, at jeg ikke kan få åbnet port 80 på routeren, og det er selvom jeg synes jeg gør det rigtige. men jeg jeg køre en port tester, så viser den fejl.

  • Jeg har nu opdaget, at når jeg taster min eksterne ip ind i søge linjen når jeg er på mit hjemme netvæk, så får jeg login vinduet til min kamera, men stadig ikke når jeg prøver, at gøre det "ude fra"

  • Har du tilfældigvis flere routere på din internet forbindelse? (hvilken internetudbyder har du?)


    Hvis du har mere end en router på, skal du forwarde fra en router til den næste, eller endnu bedre sætte den anden router op til ikke at route.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er måske et dumt spørgsmål, men husker du at slukke dit WIFI netkort / pille kabel fra i din maskine når du benytter telefonens net? Det kan være fordi computeren bliver lidt småforvirret af flere net.


    /ask

  • Ja/nej, telefonen kan sende wifi ud, så jeg hopper bare på telefonens net via wifi. Men jeg synes det er mærkelig. er der nogen triks i forbindelsen med routeren og port forward?

  • Jeg syntes ikke jeg kan se ud fra dit screenshot om det er TCP eller UDP der er/skal forwardes. Kiggede lige lidt på netgears side, og du skal måske oprette en service i stedet for en forward:


    Quote

    To Add a Service for These Routers

    • Click Security > Services > Add Custom Service.
    • Enter any name you choose for the service.
    • Select whether the service is to use TCP or UDP. If you are unsure, select both.
    • Enter the lowest port number used by the service.
    • Enter the highest port number used. If the service uses only one port number, enter the same number.
    • Click Apply.

    /ask