Digital modtager til gammelt mpg2 tv

  • Hejsa


    har et gammelt 50 " samsung plasma uden mpg4 hvilken digitalmodtager skal jeg vælge..


    skal nævne vi modtager tv signal gennem noget fællesantenne, det skal bare være den billigste løsning, da vi skal bruge 3 stk ;)


    er sgu ikke så kræsen, jeg ser aldrig tv det er kun fruen såååå ;)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Som udgangspunkt skal du jo vælge hvad du har stik til. Man går vel ud fra at modtageren skal sende signalet videre til TV'et via HDMI/Scart, ikke "DVB-C" signalet som kommer fra antenneforeningen.


    Mén har du spurgt din antenneforening om de rent faktisk skifter over til MPEG2? Jeg og kæresten sidder på Yousee her i Aalborg, og de har sendt signalet både analogt (altså kompatibelt med billedrørsgenerationen) og digitalt (MPEG2og4)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hmm er sgu ikk sikker om alle kanaler skifter, men vi har flere kanaler vi ikke kan tage pga de sendes i HD.
    Så under alle omstændigheder kunne det være rart med en mpg4 modtager.
    og det er HDMI signalet skal sendes igennem.
    og billigst muligt :D


    Som udgangspunkt skal du jo vælge hvad du har stik til. Man går vel ud fra at modtageren skal sende signalet videre til TV'et via HDMI/Scart, ikke "DVB-C" signalet som kommer fra antenneforeningen.


    Mén har du spurgt din antenneforening om de rent faktisk skifter over til MPEG2? Jeg og kæresten sidder på Yousee her i Aalborg, og de har sendt signalet både analogt (altså kompatibelt med billedrørsgenerationen) og digitalt (MPEG2og4)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Jamen så er der jo ikke andet at gøre end at hoppe på nettet eller ned i den lokale tv-pusher og kigge på hvad du/I kan lide. Det er jo nok en blanding af pris/menu som er vigtigt. Det nytter jo ikke at I køber den billigste model, hvis at menusystemet/remote er noget lort. :evil:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |