Ny stationær gamer pc ~7k - 11 k

  • Pænt goddag alle tweaks^


    jeg er kommet så langt nu med at jeg skal til at lave indkøb af nyt hardware.


    men mangler stadig et bundkort som jeg er meget i tvivl om hvilken et skal være.


    det er asus jeg sigter efter med næsten alt...


    sli nvidia er påkrævet senere i systemet og i7.


    bundkortet skal være 3.0 usb og helst asus og prisen skulle jo ligger omkring 1.5k for et bundkort



    tak på forhånd

  • Nu siger du godt nok, at du vil købe en pc nu, men må jeg ikke foreslå at du venter lidt indtil Intel får released deres Ivy bridge serie af CPUer, hvis jeg husker ret er de sat til om ca. 3mdr (8 april jf. denne nyhedshistorie: LINK).


    Med dit budget i tanke, tror jeg du vil ærgre dig, hvis du køber noget nu og der kommer noget bedre et par måneder efter.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • enig i #1
    de annoncere jo hele skidtet til ces her de næste par dage så kig lige hvad der kommer :)
    ellers hvis der ikke er noget alligevel så bare vent til de kommer alligevel da priserne vil blive sat ned på alt det gamle :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Fejl post, så ikke der stod Nvidia og I7 først - Ike det jeg vil anbefale til spil, sorry.


    Måske en Intel 2500K, og overclocke + et PCI-express 3.0 bundkort - Det er kun intressandt med PCI-express 3.0 og 4ghz overclock.. Ellers er det ikke pengene værd.

  • Hvilken platform har du besluttet dig for, hvis det kun er bundkortet du mangler? Det er jo ret essentielt, hvis vi skal anbefale et :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvilken platform har du besluttet dig for, hvis det kun er bundkortet du mangler? Det er jo ret essentielt, hvis vi skal anbefale et :)


    Det står i hans oprindelige besked, han vil have en i7 og et bundkort der understøtter SLI.
    Med mindre du tænker enten socket 1155 eller socket 2011, der vil jeg vove at sige at hans budget er mere over i socket 1155, da socket 2011 koster ret meget til sammenligning (også når man tager den quad core i7 som ikke er blevet released herhjemme endnu), uden at give tilsvarende værdi for pengene.


    Jeg vil dog stadigvæk holde på at det er en god ide at vente, i mellemtiden kan OP meget passende bruge lidt tid på at finde de andre ting der skal i.
    Især kabinettet kan være svær, da det langt hen ad vejen er en subjektiv ting.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg kunne da også lige stå op før jeg poster ting ;)


    Vi er helt sikkert ovre i noget 1155 på det budget, men jeg er ikke enig i at han absolut behøver at vente. En 2600k eller 2500k vil bestemt være gode valg, der holder længe endnu, hvis det altså er presserende ;)


    Er det en ren gamer eller skal den bruges til andet? Hvilken opløsning regner du med at den skal trække spillene i?


    Gene bundkortet fra Asus er bestemt et godt kort, hvis man ønsker at samle en kompakt mATX PC og eller er der også dette fra MSI: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648915#extra

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvad med dette setup?
    http://www.komplett.dk/k/shopl…81-40A0-9FF3-60EE2F84E4DA
    måske større strømforsyning? eller vil 750w være nok til SLI med 2xGTX 570, og hvor meget skal med op i, hvis den skal være klar til 3xGTX 570? :pinch:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit