Hvilken sonylogy NAS?

  • Hej tweak. Efter en del søgen efter en god og billig NAS til hjemmet, har jeg besluttet at det skal være en sonylogy, da de ser ud til at være bedst.


    Men hvilken skal jeg vælge til under 2000?


    Krav: min. 1tb, iTunes server, tilgang fra andre computere, gerne energivenlig.

  • Jeg ville kigge på en DS212j, den koster ikke alt for meget (ca. 1400kr) og den ser ud til at være rimeligt hurtig.
    Minus ved denne NAS er at den er uden harddisk, så det skal du lægge oveni og så kommer du vidst over de 2000kr du vil bruge.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvis jeg ikke tager meget fejl kommer synology uden HDD's Det skal du købe ved siden af.
    er faktisk tæt på 100% sikker på at du skal



    Alternativt kan du købe sådan noget som den her http://www.digitus.info/en/pro…ternal-usb-hdd-dn-7023-1/



    Det gør det muligt at bruge en extern Hard disk som nas server. dog er der ikke så mange fede features med som der er med Synology. men den er billig kan fås for under 500kr.


  • Det er korrekt at Synologys NAS' sælges uden harddiske, hvilket desværre gør at OPs budget er lidt svært at ramme.


    Lige med hensyn til NAS' vil jeg anbefale at man holder sig til de store mærker, som har tradition for at holde deres produkter opdateret.
    Der er ikke noget mere irriterende end at have et software problem og så finde ud af at producenten ikke opdaterer produktet længere.


    Selvfølgelig kan man i visse tilfælde med visse produkter installere noget software selv, men det er alligevel de færreste der kan det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Det afhænger meget af hvilke krav du har til performance, generelt set har mange harddisk producenter to serier, en high performance og en low performance men mere plads til færre penge.


    Men... harddisk markedet er noget rod for tiden og det ser desværre ud til at der går lang tid før det bliver normaliseret til hvordan det så ud for bare et par måneder siden.


    Personligt har jeg en præference mod Samsung harddiske, men det er lidt svært for mig at anbefale en harddisk fra dem, når nu det ser ud til at de bliver opkøbt og de ikke har lanceret en ny model for nyligt.


    Derfor ville jeg nok kigge på en WD eller en Seagate harddisk, eksempel vis denne på 2TB: LINK
    Den er et bud på en nyere disk i Seagates "grønne" serie, som er blevet testet til at fungere med Synology NAS' (ingen garanti for at det gælder alle).
    Du kan se nogle charts her: LINK


    Ellers generelt, så skal du kigge efter en SATA harddisk, i 3.5" format, der er plads til to diske i den DS212j, så du senere kan få lidt mere plads.


    Et forslag, kunne også være at genanvende en gammel harddisk hvis du har en liggende eller købe en brugt, formålet ved dette er at bruge få penge nu og så vente på at harddiske bliver billigere igen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Med de mindre NAS ville jeg satse mere efter lydløse diske end high-performance. Det er alligevel sjældent at det er disken i NASen der sætter begrænsningen.


    /ask

  • Er nogle af dem man kan få i Elgiganten dårlige?
    Kan se de har nogle stykker, også med indbygget?
    Ellers skal jeg holde mig til ds212j'eren


    Jeg antager at du mener denne: LINK


    I mine øjne er Netgear NAS' i klassen lige under Synologys, når vi snakker firmware, så burde være rimelig, men der er ikke lige så mange funktioner som hos Synology.
    Derfor prøv at kigge på nettet for at se om Netgears NAS' kan anvendes til dine formål.


    Hardware mæssigt er den sikkert udmærket, uden at være fantastisk, til 1000kr er det i hvert fald god værdi for pengene.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Kan man tilslutte dj212J'eren som et drev på computeren.


    Og tilgå den andre computeren ved at lav vpn opkald/ fjernforbindelse?


    Ja det kan man. Men det kan man faktisk med alle NAS servere. Det kræver bare en korrekt opsætning i routeren.


    Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til en 212j og så se om du ikke kunne finde nogle brugte harddiske (eller nye som demo (fx hos Komplett.dk))

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650