Intel SSD til SRT, MLC eller SLC?

  • Hej Tweakers,


    Jeg skal købe en Intel SSD der skal bruges til SRT, men har lidt svært ved at vælge. Der er noget med at SLC egner sig bedre til SRT, men MLC er meget større og er hurtigere på andre områder.


    Jeg bruger computeren til FruityLoops, Notepad++(kun let programmering), winamp, spil og en masse film og musik. Jeg har 2TB harddisk plads på nuværende tidspunkt.


    Den bliver smidt i en ny maskine med:
    ASRock Z68 Extreme4 Gen3
    Intel i7 2600k OC @3.99Ghz
    Radeon HD6870 x2 + Radeon HD6870
    8GB Corsair ram(tror jeg nok det var)
    OS: Windows 7 Ultimate


    De muligheder jeg selv har set på er:
    Intel Solid-State Drive 311 Series 20 GB og Intel Solid-State Drive 510 Series 120 GB


    Er der nogen der har erfaring med emnet der kan klargøre hvad der vil være smartest for mig at købe?


    Andre relevante alternativer er meget velkomne. Mit budget er 2000kr, men hvis det ideelle er billigere er det selvfølgelig fint.

  • Hvis du ikke har en almindelig SSD, du bruger til OS + apps, så syntes jeg at du skal undlade at bruge SRT.


    I mine øjne er SRT en interessant teknologi, men der mangler lidt rimelige SSDs til det, Intels 311 koster ca. 800kr, det er i mine øjne alt for meget, når man tænker på hvad den skal bruges til.


    I stedet kunne du købe en lidt billigere SSD, som Crucials M4


    Du kan i øvrigt maks. anvende 64GB til SRT (kilde:wikipedia)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.