Efterspørgsel om hjælp!

  • Hej Tweak


    Jeg skal starte på bygningskonstruktør uddannelse om 1 måned. og er igang med de forskellige indkøb til forløbet.


    skolen anbefaler man ens computer har et nvidia quadro 2000 for at kunne kører autocad osv. men jeg ved ikke om sådan et vil passe sammen med resten af mine kombonenter så håber jeg kan få noget hjælp her fra.


    noget helt andet er. jeg skal starte på en ingenør udd. lige efter så om der er andre behov for bedre kombonenter ved jeg ikke. så prisen skal også tages i betragtning. ( man er jo studerende)


    min computer består af.


    Bundkort: Asus Rampage II Extreme.


    Cpu: Intel IC7 2.8


    hdd: 1. wd raptor 150 gb til styre system.


    hdd: 1 wd hdd 750 gb.


    ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6 gb


    grafik kort: ja det er så det nvidia quadro 2000 hvis det vil passe ind.


    pt. hvis i ved om det bedre kan svarer sig at tage et nvidia quadro 4000 og om det vil passe i maskinen ville det være lækkkert med et hint.



    Mvh


    Tim W.

  • okay så lige at prisen på et 4000. er faldet gevaldigt til 5900 ca. fra de 15000. jeg så sidst.
    jeg står og skal bruge 12 gb. ram men hvilke skal man vælge. jeg har engang hørt at det er bedst at få dem opdelt i så mangle "slots" som muligt. men mit bundkort har 6 "slots" til ram hvor de sidder på stribe. hvilket vil sige de kommer til at sidde "tæt". er det godt nok hvis jeg finder 6x2 gb ram eller er der chance for ophedning så?.
    jeg står også og skal finde en ssd harddisk, som skal kunne indeholde windows. autocad og diverse. microsoft office, så den skal vel mindst værer på 200 gb, eller det vil jeg lade værer op til jer experter da jeg ikke selv har så meget forstand på det.
    tak for hjælpen indtil videre
    mvh T

  • okay så lige at prisen på et 4000. er faldet gevaldigt til 5900 ca. fra de 15000. jeg så sidst.
    jeg står og skal bruge 12 gb. ram men hvilke skal man vælge. jeg har engang hørt at det er bedst at få dem opdelt i så mangle "slots" som muligt. men mit bundkort har 6 "slots" til ram hvor de sidder på stribe. hvilket vil sige de kommer til at sidde "tæt". er det godt nok hvis jeg finder 6x2 gb ram eller er der chance for ophedning så?.
    jeg står også og skal finde en ssd harddisk, som skal kunne indeholde windows. autocad og diverse. microsoft office, så den skal vel mindst værer på 200 gb, eller det vil jeg lade værer op til jer experter da jeg ikke selv har så meget forstand på det.
    tak for hjælpen indtil videre
    mvh T


    Du kunne sikkert godt købe 3x2 GB ram ekstra, men ærligt talt det er lidt spild af penge, 4GB sticks er defacto standarden.
    Prismæssigt er det sandsynligvis ret tæt, så vidt jeg kan se koster 2gb sticks PC3-10600 ca. 80 kr plus porto, mens 4GB sticks koster ca . 130kr, hvis du sælger de gamle RAM i stedet, kan du sandsynligvis indhente prisforskellen hvis det skulle være.


    Det kan måske virke hvis du blander de 3x2 sammen med 3x4, men der er ingen garantier og vær opmærksom på ikke at blande RAM der kræver forskellige spændingsforskelle over RAMmen.
    Det med spændingsforskelle gælder også generelt, hvis du køber extra 2GB sticks.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.