Ny stationær til max 5 k

  • Hej!


    Jeg skal til at have mig en ny stationær. Har søgt en del rundt på nettet, men er stadig i tvivl.


    Jeg spiller stort set kun League of Legends, så tænker lidt jeg ikke har brug for det gode grafikkort, men måske nærmere en bedre processor eller andet.

    Jeg vil dog gerne have en forholdsvis støjsvag PC, der heller ikke bliver så varm som den jeg har nu.


    Nogle forslag?

  • Jeg skal selv til at samle en PC til min fætter, for 4k,


    jeg har bestilt dette fra komplett:
    http://www.komplett.dk/k/shopl…25-45B0-A62F-4FA16D223AD4


    og så har jeg et gammelt kabinet
    og har så købt nogle brugte Harddiske, da det i mit hoved, ikke kan betale sig at købe ny HDD, nu hvor priserne er så høje :thumbdown:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • hvis jeg skal være helt ærlig ville jeg undgå alt der har med amd's nyeste at gøre.


    at købe en computer med deres bulldozer processor(eks. FX 4100 som der bliver foreslået) ville være at købe katten i sækken selvom det ser billigt ud eller der ikke er ret mange alternativer.


    det bedste forslag er nok fra MrStaun men selv der ville jeg foretrække en i3 over den phenom II processor.


    topdata havde op til nytår nogle virkelig gode tilbud men de er desværre taget fra og deres nuværende tilbud på computere med FX 4100 processor er langt værre.

  • hvis jeg skal være helt ærlig ville jeg undgå alt der har med amd's nyeste at gøre.


    Dit valg, jeg køre selv med en FX-8150 lige nu, og den er udenmærket, dog stinker prisen langt væk af Intel priser... Og det kan vi jo ikke bruge til noget, selvom FX-8150 yder rigtigt godt - Så er den ikke prisen værd, lige som en 2600K ikke er pengene værd.




    at købe en computer med deres bulldozer processor(eks. FX 4100 som der bliver foreslået) ville være at købe katten i sækken selvom det ser billigt ud eller der ikke er ret mange alternativer.


    Du ved ikke hvad du snakker om, i spil har du brug for mindst en 4 kernet CPU for at de nye spil køre ordentligt(Phenom II, Bulldozer, I5, I7 osv...) - Der ud over er det ikke så vigtigt om det er en I7 980x eller en Phenom II x4 850. Det er hovedsageligt grafikkortet som bestemmer resten. Så køb en billig CPU til under 1200kr. den er stor nok til selv de største grafikkort.




    det bedste forslag er nok fra MrStaun men selv der ville jeg foretrække en i3 over den phenom II processor.


    I3 er en dual core CPU, du er ude på glatis unge mand;-)

  • Jeg skal selv til at samle en PC til min fætter, for 4k,


    jeg har bestilt dette fra komplett:
    http://www.komplett.dk/k/shopl…25-45B0-A62F-4FA16D223AD4


    og så har jeg et gammelt kabinet
    og har så købt nogle brugte Harddiske, da det i mit hoved, ikke kan betale sig at købe ny HDD, nu hvor priserne er så høje :thumbdown:




    Det er vigtigt at du køber nogle bedre ram;-)

  • "Det er vigtigt at du køber nogle bedre ram" flere eller bedre?


    "Du ved ikke hvad du snakker om, i spil har du brug for mindst en 4 kernet CPU for at de nye spil køre ordentligt(Phenom II, Bulldozer, I5, I7 osv...) - Der ud over er det ikke så vigtigt om det er en I7 980x eller en Phenom II x4 850. Det er hovedsageligt grafikkortet som bestemmer resten. Så køb en billig CPU til under 1200kr. den er stor nok til selv de største grafikkort."


    det gælder så ikke lige ved alle spil ;)


    husk nu at i3 også har Ht :D

  • "Du ved ikke hvad du snakker om, i spil har du brug for mindst en 4 kernet CPU for at de nye spil køre ordentligt(Phenom II, Bulldozer, I5, I7 osv...)"


    måske findes der et bedre alternative end i3 til spil som har absolut brug for 4 kerner, men selv i3 er stærk nok til at køre langt de fleste af dem uden problemer pga HT.


    i3 2120 koster 50kr mere på komplett.dk end 960T men yder over 100point mere i passmark:
    http://www.cpubenchmark.net/cp…+Core+i3-2120+%40+3.30GHz
    http://www.cpubenchmark.net/cp…cpu=AMD+Phenom+II+X4+960T


    men det egentlige problem er noget helt andet og det angår anbefalingen af FX4100.


    måske er FX 8150 god i ydelse men når det kommer til pris:ydelse har du jo selv indrømmet at det stinker og når vi så snakker om FX4100 som yder langt mindre end forventet i alle de anmeldelser jeg har læst, så snakker vi igen om at købe katten i sækken og det holder jeg fast i.


    på topdata havde de før jul en i5+560gtx computer på tilbud for 5000(steget til 5300 nu) og til sammenligning er der nu en med fx4100 til 4700.


    checker man passmark er der en forskel mellem de to CPU på mere end 3000point:
    http://www.cpubenchmark.net/cp…Core+i5-2500K+%40+3.30GHz
    http://www.cpubenchmark.net/cp…cpu=AMD+FX-4100+Quad-Core


    pristigningen efter jul på i5 til 5300 kr ville være langt mere værd end hvad jeg kunne drømme om at give for den fx4100 computer... jeg indrømmer at jeg ikke ved hvordan de har sat den sammen men den pris er simpelthen alt for høj især når fx4100 i bund og grund skulle være en budget processor med rimelig ydelse for sin pris hvilket slet ikke kan ses her.


    selv den fra mm-vision har langt bedre værdi for 4000 men igen vil jeg ikke investere i noget hvis fremtid er usikker til forskel fra hvad intel kan tilbyde.



  • Først HT har ikke den store værdi. De fleste mennesker har andre ting kørende, end lige det spil de spiller - Så som en viruskiller osv.. Derfor vil en 4 kernet være et behov.. I tests køre der intet andet end selve spillet, og så bliver cpu'en ikke belastet på samme måde som i virkeligheden.


    Jeg snakker om dine ram ikek køre specielt godt med AMD, og at de ikek er hurtige - Ikke noget med størrelsen at gøre, 4GB/8GB er fint til spil - Men prøv at finde nogle RAM som kan køre 1333mhz CL6-8-6 Det giver en del;-)

  • Ja FX-4100 kan ikke anbefales til en spillemaskine,den yder som en gammel Athlon.


    Ingen FX CPU eller Phenom yder som en Athlon i spil - FPS målinger viser ikke al den microstuttering som Athlon laver.


    Derfor er FX-4100 bedre end Athlon x4, og FX-4100 er ok til spil(Personligt ville jeg dog helre ha' en Phenom II x6) - Det er hastigheden på grafikkortet som er vigtigt.

  • phillyX Passmark er værdiløst - Kik på spillene, er det grafikkortet som er vigtigt eller CPU'en?


    Det er hovedsageligt Grafikkortet, og når du spiller antager jeg du bruger programmer som f.eks. en viruskiller samtidigt, det bliver der ikke gjort i test af spil.


    I3 er simpelthen for dårlig, du sidder jo heller ikke og spiller med en E8600 vel?


    Det betyder ikke at FX-4100 er god, for den er lidt sløv, men den er ok. Og hvis det er den CPU man skal vælge for at få et ok grafikkort, uden at få en direkte dårlig CPU - Jammen så er det jo det:)

  • I spil ligger FX-4100 ret tæt på en Phenom II 965 i en del spiltitler, så bedre end en Athlon vil jeg mene at den er.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • ok, grafikkortet trækker det største læs når det kommer til gaming, men du må da for guds skyld indrømme at du får meget mere for pengene ved at vælge en hvilken som helst i5 setup frem for den fx4100 setup på topdata.


    når man med små 600 kroners forskel(300kr hvis vi snakker før jul) sammenligner en computer med NY processor som lige er udkommet med en gammel athlon eller phenom II processor når vi snakker om ydelse, så er det simpelthen tåbeligt at anbefale den ligemeget hvor meget grafikkortet trækker... især når Karl selv har sagt at han ikke engang skal bruge computeren til ret meget spil men har istedet brug for en BEDRE processor.

  • ok, grafikkortet trækker det største læs når det kommer til gaming, men du må da for guds skyld indrømme at du får meget mere for pengene ved at vælge en hvilken som helst i5 setup frem for den fx4100 setup på topdata.


    når man med små 600 kroners forskel(300kr hvis vi snakker før jul) sammenligner en computer med NY processor som lige er udkommet med en gammel athlon eller phenom II processor når vi snakker om ydelse, så er det simpelthen tåbeligt at anbefale den ligemeget hvor meget grafikkortet trækker... især når Karl selv har sagt at han ikke engang skal bruge computeren til ret meget spil men har istedet brug for en BEDRE processor.


    Det er jo lidt af en sandhed med modifikationer.


    Dnope har ret i, at mindst en 4 kernet skal der til idag for at spill kører godt, og alt andet lige så er flere tråde langt bedre at foretrække fremfor rå hastighed og regnekraft.
    Med flere tråde, som du bla. vil have med en Phenom IIx6 eller bulldozeren, som ikke er lavet til win7 fordi den har teknologier som OS ikke kan udnytte til fulde hvilket først kommer med win8. Selv den patch som blev frigivet virkede ikke efter hensigten.


    Så vil jeg springe op og falde ned på hvad de forskellige CPU'er kan klare mht. OC, fordi flere spil og programmer begynder at udnytte alle de tråde, som er tilrådighed. Hypertreading er et softmod og kan afhjælpe en del, men det kommer sgu ikke på højde med en ren 8 kernet i professionelle programmer, næsten uanset hvor højt den så end er clockket, så kommer den til kort.
    Den eneste Intel som bare kan følge med for øjeblikket et x980, som har 6 rigtige kerner og kan emulere 6 mere via hypertreading.


    Spil idag bliver lavet ud fra hvad konsollerne kan, ikke hvad en moderne PC kan og det kommer det heller ikke til mere, den skid er slået.
    Opgraderingen af konsollerne bestemmer det hele og de første kommer her i 2012 om alt vil hvis du ikke lie bruger meget tid på at spille RTS games hvor netop de mange tråde og mange ram, kommer til sin ret og ikke i et skodspil som MW III, som kan spilles på en afdanket mobilos.


    Flere tråde og mange kerner er langt at foretrække fremfor rå regnekraft, fordi belastningen pr. kerne bilver så meget mindre og giver mere stabilitet i sidste ende.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Problemet med AMD er enligt ikke at de laver dårlige Cpu'er. for de gør de ikke
    problemet ligger i at du ikke kan få et godt chipset til en AMD prosessor. Det er lige som at købe en bil med en kæmpe motor men det er kun muligt at sætte firekantet hjul på den. Frem skal den nok komme. men det er ikke ret behaligt og det går heller ikke ret stærkt.
    Den fejl næsten alle laver når de bygger computer er at de vælger chipset ud fra CPU. og ikke CPU ud fra Chipset
    Freksempel køber du et z68 chipset som nok er et af de bedste på market til en aktraktiv pris. har du efter mine øjne kun 2 muligheder "lige nu" I5 2500k eller I7 2600k. 2 rigtigt gode prosessore. (Bil med stor motor og runde hjul Skide smart). men der er mere end det i det. 1 du får mulighed for intel smart response "SSD cache. support for Ivy bridge når den kommer. Hvilket også giver dig support for PCI express 3.0. og mulighed for at overclock alt det du kan drømme om osv osv. Køber du en Bulldozer får du en 8 cored CPu hvor af du får en god cpu men ikke noget godt chipset. har ikke selv haft en bulldozer men jeg ejer selv en 2500K og den sider i et Asus maximus IV Gene-z (Republic of gaming) Motherboard og er overclocked til 5,2Ghz på vand. skal lige sige at 4,6 Ghz på luft er slet ikke urealistisk.


    Det er lidt det samme med grafik kort. ATI laver nogle sindsyge gode grafik kort. De er virkelig gode. men de kan ikke finde ud af at lave drivers der kan optimere performance fra kortet.
    Nvidia Laver Også gode kort. mindst lige så gode som ATI. men nvidia har nogle dygtige folk ansat som er langt bedre til at optimere deres drivers med deres hardware.
    og igen Køb aldrig et Nvidia Chipset for det kan de ikke finde ud af.
    men i sidste ende er det dine penge og valget er selvføllige 100% dit.
    det er bare rigtigt vigtigt at man gør forarbejdet inden man køber noget. det samme gælder enligt også inden man poster en masse shit på Tweak.dk som man i bund og grund ikke aner en skid OM. Uden at nævne nogle navne.

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af Dopess: Stavefejl ().

  • hvad med at hjælpe manden istedet for at gøre hans tråd til en kæmpediskussionklub.....


    giv ham nogle setups der passer sammen til den pris istedet for at gøre ALT for teknisk..

  • Også siger du han skal købe en amd?


    Jeg har hørt på folk som dig som siger Amd er bare såå godt. og jeg er blevet BIP hver gang et vidst sted. Jeg køber kun Intel nu. Fordi de laver noget som er stabilile. Alle jeg kender har intel og der har aldrig været nogen problemer. (ikke at du siger de er dårlige)