• Hej


    Jeg er ved at købe endnu et grafikkort, har et Nvidia GTX 560 TI Golden Sample Gainward og vil gerne kører sli. Jeg har læst rundt om på forskellig forums at grafikkortene skal være ens, og andre steder at de ikke behøver. Kan jeg godt sætte mit nuværende sammen med et GTX 570 ti fx, eller skal det være et GTX 560 ti fra Gainward?

  • efter hvad jeg har forstået skal det være den samme grafik kerne (gpu) der sidder i kortet og så vil du vidst ikke kunne bruge et 448 core kort.
    så det er lige meget med producenten af kortet men den skal have den samme gpu så enten 2x gtx560ti
    eller 2x gtx560 ti 448 cores


    det er i hvertfald min opfattelse.

  • Ca33e du kan ik sætte dit GTX560Ti sammen med et GTX560Ti 448 hvis du vil køre SLi da dit nuværnde kort er bygget på GF114 kernen fra Nvidia og GTX560Ti 448 er bygget op på samme kerne som GTX570 og GTX580 nemlig GF110, du kan så til genglæd sætte 2stk GF114 el. GF110 kerner sammen.


    men om du kan så ik sætte et GTX560 Ti 488 og et GTX570 el. GTX580 sammen selv om det er bygget på samme core.


    eneste som GTX560Ti 448 har fået udover 118 cuda cores mere er muligheden for Triple SLi havde man ik før.

  • tusind tak! det var også lidt det jeg tænkte, var bare ikke sikker. Ergo er kortene vel næsten lige gode?


    et GTX560Ti 488 er kraftigere da den er bygget på GF110 kernen men har stadig omkring 10% mindre ydelse el. noget iforhold til GTX570.

  • Hvis du tager 2 560ti kort fra forskellige fabrikanter, og det ene er på 1 gb RAM, det andet på 2, så vil de kun kunne bruge 1 gb hver, da det svageste kort, bliver kopieret af det lidt bedre. Er næsten sikker på, at det er sådan det hænger sammen. Du kan finde lidt om det på Nvidia's side hvis det er. Den er forholdsvis overskuelig (:

  • Hvis du tager 2 560ti kort fra forskellige fabrikanter, og det ene er på 1 gb RAM, det andet på 2, så vil de kun kunne bruge 1 gb hver, da det svageste kort, bliver kopieret af det lidt bedre. Er næsten sikker på, at det er sådan det hænger sammen. Du kan finde lidt om det på Nvidia's side hvis det er. Den er forholdsvis overskuelig (:


    når de køre GF114 så kan de os ligegyldigt ram mægten selv om der nok blir en lille flaskehals på det ene kort :rolleyes:


    og Razmuz du skulle os vide at man ik ka SLi forskellige gpu'er sammen :finger: