gode råd søges til 275gtx sli, 3 skærm setup

  • Hallo :)


    har en kammerat som har fået sig 2 ekstra skærme, så han nu har 3 stk, han køre med 2 stk nvidia 275gtx kort i sli, han kan sagtens sætte det op på skrivebord og LoL til at køre glidende på alle 3 skærme, men så snart han smider BF3 på maskinen så crasher spillet, han har nyeste driver, han prøvede så at sætte settings til så spillet kørte i vindue, så kunne han sagtens, men spillet køre rigtig dårlig og lagger enormt...


    nogen der har nogle gode råd til hva det kan være og hvordan vi kan løse det...


    jeg har forslået at AMD gfx i stedet men det vil han ikke ;)

  • der er flere muligheder, som at sætte opløsningen ned, når det skal køre over 3 skærme. Find en anden driver, som er optimeret til SLI og BF3.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • den driver han bruger skulle gerne være optimeret til det men vi kan da lige prøve med at smide opløsningen ned, havde jeg ikk lige overvejet...


    de er i øvrigt 22" og tilsluttet med dvi...

  • Kan ikke huske hvordan det er med Nvidia, men da jeg brugte SLI for en del tid tilbage, der hentede jeg SLI-profiler fra EVGA, for at optimere bedre til SLI.
    Vil sige at de to kort måske er lige svage nok til at køre BF3 i en opløsning på tre skærme.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jeg kan da se om jeg kan finde nogle SLI optimeringsfiler til ham og se om det virker...



    ja det ville jeg også mene de er men han er stædig og vil ikk rigtig høre ;) jeg har sagt til ham at de bedste ville være et gfx opgradring...

  • Ja, de findes også, dem der ikke vil lytte. Så må han jo bare finde sig i, at det måske ikke kører som en drøm ;)


    Men med det sagt, så er det jo alt rigeligt til en single monitor løsning.


    Ved ikke hvor opdateret de er, men fandt noget her: http://www.evga.com/articles/00463/

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • den vil jeg prøve af på ham :D


    og tror heller ikk det kommer til at køre ordenligt, selvom den godt kan når der køres i vindue men så er opløsningen jo også mindre ? og det hakker sindsygt, men det må han jo om :D

  • Du har ret.. Som jeg ser det, er der to muligheder. Enten skifter han gfx eller nøjes med en skærm. Hvad består resten af systemet af? Det spil æder cores som ingen anden, men på en god måde :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Er din ven bare så tykpandet at han ikke vil tage imod fornuft, så må du jo vise ham det sort på hvidt.


    Lad alle hans skærme stå med skrivebordet bredt ud, så gå ind i indstillingen for skærme og vis ham hvilken opløsning, som han kører med, når alle 3 skærme er i gang.


    Sammenhold den opløsning med de rimelige høje krav spillet har til GFX, så er det altså logik for burhøns, at det ikke rigtigt kan følge med.
    Kører han så samtidig med på en dualcore CPU, så er det jo helt hen i skoven at tro, at det nogensinde vil komme til at køre bare nogenlunde ordentligt.


    Sæt detalje graden ned i spillet indtil det kører flydende og brug evt. fraps til at måle med, især når der sker en masse på skærmene.


    Jeg ville da personligt hellere spille flydende på 1 skærm, fremfor at spille over 3 skærme og skidtet hakker som bare f**den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hans setup er nyt, da hans gamle mobo døde så fik jeg ham til at opgradere til et p67 mobo med en i2500 og mener det var 8 gb ram, men han ville desværre ikk smide lidt efter et nyt gfx :) jeg prøvede ellers ;)


    men er bestemt enig i at de gfx han bruger nu er for tamme til at kunne give den gas i BF3 med 3 stk skærme uden lag...