Nyt/brugt grafikkort - Men hvilket

  • Godaften.
    Jeg har i længere tid undværet en stationær pc i hjemmet, og efter 3-4 år uden har jeg nu købt mig en for en lille sum.
    Den indeholder et gammelt GeForce grafikkort på 256mb ram (6600gt).
    Jeg skal bruge pc'en sammen med fladskærmen via HDMI. Den skal bruges til at surfe på samt lidt mild gaming(Skal ikke kunne køre på Ultra/High).
    Så jeg har siddet og kigget lidt frem og tilbage.
    Kan det svare sig at købe et nyt et i prisklassen 5-700 eller er det bedre at vælge et brugt kort i samme prisklasse og muligvis få et der er lidt "bedre" end de nye?
    Har f.eks kig på dette kort: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=624077


    De andre specs på pc'en lyder:
    Asus P5NE-SLI - Bundkort
    Intel Core 2 Duo 2,67ghz
    4 x 1 gb DDR2 ram. Asus Geforce 6600GT 256mb.
    HDD: 1 x 120gb 1 x 60gb. Håber i kan hjælpe, da jeg er godt rusten hvad angår hardware ;)
    På forhånd tak.
    Morten

  • Bliver de ikke solgt for omkring 350 kr, vil ihvertfald ikke sige over 400.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Vil sige at 400kr er i den høje ende, men nu er det jo købt ;)


    At dømme efter din pc, så er du ikke typen der vil køre alt på højeste grafik, og til mild gaming (som du kalder det), der er et gtx260 et ganske udemærket kort, som hører til i den lave ende dog.


    Er der andet du kigger efter at udskifte, eller er det kun gfx? HUsk at se om din PSU er kraftig nok til at trække det nye kort (hvis dette ikke allerede er gjort) :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Vil sige at 400kr er i den høje ende, men nu er det jo købt ;)


    At dømme efter din pc, så er du ikke typen der vil køre alt på højeste grafik, og til mild gaming (som du kalder det), der er et gtx260 et ganske udemærket kort, som hører til i den lave ende dog.


    Er der andet du kigger efter at udskifte, eller er det kun gfx? HUsk at se om din PSU er kraftig nok til at trække det nye kort (hvis dette ikke allerede er gjort) :D

    Ja det er købt nu ;) Det stod dog til 550, så lidt billigere blev det da.
    Min PSU er desværre kun på 350 watt, så den står som det næste der skal skiftes ud. Den kan dog godt køre som setup'et er nu, har dog kun prøvet 2 ældre spil som Call Of Juarez og Brothers In Arms.
    Pc'en skal bruges som Mediecenter og lidt gaming når der er tid til det. Og så var det egentligt bare for at komme lidt igang med pc'er igen, efter længere tids fravær :D
    Men hvis der er nogen der har en billig PSU, så er jeg interesseret i sådan en også ;)

  • Kig i køb/salgssektionen og på hwt samt hol.. SÅ skal du nok finde en god billig psu :)


    Til det formål skal den PC nok klare sig :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det håber jeg da den gør ;) Så kan det være jeg på et tidspunkt bliver nødt til at gå ud og investere i noget nyere/nyt der kan lidt mere. Burde en 500 watts ikke være nok til at trække mit setup? Uden at være i fare for noget.

  • Jeg ville købe en kvalitets 650w. Så har du også rigeligt power, når du engang køber noget større. De koster ikke meget hverken nye eller brugt :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • En god 500W vil helt sikkert kunne klare det uden problemer, har selv kørt et lign.(lidt kraftigere) system på en 550W. Men det skader jo ikke med lidt kraft overskud.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70