ny router

  • hej herinde....


    jeg har internet fra telia af med en Thomson tg712 router.. den er jeg så rigtigt træt af .. så tænkte om det kan lade sig gøre at købe en ny router og sætte til..??(evt hvilken) har prøvet at sætte en ekstra imellem med syntes ikke jeg vil ha 2 routere stående og krer det er spild af strøm jo... håber nogen kan hjælpe på det spørgsmål... ??

  • hej herinde....


    jeg har internet fra telia af med en Thomson tg712 router.. den er jeg så rigtigt træt af .. så tænkte om det kan lade sig gøre at købe en ny router og sætte til..??(evt hvilken) har prøvet at sætte en ekstra imellem med syntes ikke jeg vil ha 2 routere stående og krer det er spild af strøm jo... håber nogen kan hjælpe på det spørgsmål... ??

    Det hælder lidt over mod sort magi og heksekunster, men her kommer det: Spørg Telia...

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • der ikke meget hjælp at hente hos dem... har prøvet før... så det jo ikke deres egen router...

    Derfor kan du vel stadig få de oplysninger du skal bruge for at sætte en anden til. De er vel bare glade for de ikke skal stå for support mere. Det kan kun være i deres interesse du får egen router da de så kan tørre alle problemer af på dig i stedet.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne købe din egen router med adsl2+ modem indbygget i, men du skal som sshadows er inde på, have nogle oplysninger om hvordan routeren skal sættes op, du kan prøve dig frem ved at se i din nuværende Thomsons firmware, ellers skal du spørge Telia (men tvivler på at de er meget værd, som regel vil udbydere ikke rode med eget købt udstyr overhovedet).


    Et ekstra wildcard er hvis du benytter webtv fra telia, det kan være sat op på en sådan måde at det er stort set umuligt at slippe for deres router.


    Men hvad er problemet i det hele taget med den thomson router?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.