Ny spille bærbar max 8k

  • Hej Tweak.dk folk og god jul.


    Jeg ved jeg får penge i julegave da mine forældre ikke tør købe en computer til mig.


    Jeg skal bruge en ny bærbar da min stationære ikke kan trække bf3 og jeg samtidigt har brug for en ny bærbar. Det skal altså være en god blanding af bærbar til skole og til spil.


    Jeg har kikket på MSI og MM-Vision, men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal vælge.
    Jeg har læst om MM-visions bærbar at det er en clevo, som skulle være udemærket, men den er en smule højere end de normale bærbare?
    Det skriver de ihvertfald her: Vision NB2558


    Derudover har jeg kikket på ASUS gamer laptop(G73), men jeg synes de er meget grimme.


    Hvad ville i vælge hvis i havde 8k og skulle købe en ny bærbar? Jeg er selv meget i tvivl

  • stod valget til mig ville kampen stå imellem:
    http://www.mm-vision.dk/produk…00030&gruppe=PCnotevision
    fra mm-vision og:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5213329
    denne fra msi forskellen på de to er hovedsageligt at den fra mm-vision har en quad core processor mens den fra msi har en duo core. på grafik siden har msi modellen dog en smugle bedre grafik chip.
    hvad du så vælger ved jeg dog ikke helt præcis. kender en der har den mm-vision bærbar og han har i hvert fald aldrig haft problemer med den så den er i hvert fald et godt valg :cheers:
    har ingen erfaring med msi bærbaren så skulle jeg foreslå noget ville det være den fra mm-vision for den ved jeg fungere :boxing:

  • den mm vision kan ikke rigtig betale sig du kan få en msi til 6000 med et lige så godt grafikkort lidt dårligere cpu så spar de 2000
    men hvis du vil bruge 8000 skal du op i et 560 grafikkort som minimum!
    fordi et 555 er ganske udmærket men det kan ikke betale sig til 8000 hvis dit maks var 6000 så ville 555 være dit bedste valg.


    http://www.notebookcheck.net/N…rce-GTX-560M.48313.0.html vs http://www.notebookcheck.net/N…orce-GT-555M.41933.0.html



    gå efter 560 den er altså meget bedre end 555 specielt hvis du køre fullhd som begge har.
    og cpu'er siger ikke så meget i spil og du kan ikke rigtig mærke en foreskel på dit desktop.
    så med mindre du 3d renderer så hold dig den til 2430.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • den som rasmi401 linker til ville være mit valg
    3 grunde du spare et par hundrede og du får lys i keyboard og pickup support!
    men du nævner du syntes den er grim, men overvej den den har altså et par fordele.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • asus's gamer bærbare er såååå grimme! jeg plejer ikke at gå så meget op i udsenet på bærabare, men du skal altså se den i virkeligheden før du køber den, da den kæmpe klods bagpå værdfald ikke er lige min smag :D

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • jeg sidder selv med en asus g73 JH ;) jeg syntes ikke den er flot men anstændig hvor msi en en lille attention whore, syntes heller ikke bærbare generalt ser godt ud (måske lige samsung 9 serie!). men msi med deres lys spragl og andre unødvendige sager så vil jeg hellere have lys i keyboardet og en sort pc som ikke er så farverig. men det er bare min mening :) desuden er asus'en mere ergonomisk og det plastisk du sidder med ved håndleddende er "blødt" og behageligt og den bliver ikke varm et eneste sted du kan mærke(bare ikke stil din cola begved!;) )
    desuden har jeg vidst læst et sted at asus g serien støjer noget mindre men du må ikke hænge mig op på det.
    for mig ville det være en nobrainer men selfølgelig hvis det æstetiske betyder meget for dig så vælg da den du foretrække udseensmæssigt de skal nok begge holde i det lange løb.


    ps jeg har aldrig haft en msi men ved at asus holder og specielt med deres pickup support gør det dem virklig attraktive for mig.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=647956
    her er også en mulighed hvor du spare lidt med god lyd og den bedste cpu :)


    den har muligvis en rigtig god cpu, men grafikkortet er knap så god.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • havde ikke lige set du også linker til den msi bærbar som jeg har linket til. den fra mm-vision har godt nok
    en kraftigere cpu , men den fra msi har til gengæld så et bedre grafikkort, ja den bærbar fra msi har dual core, men den understøtter hyper threading, så den har 4 tråde, men det er selvfølgelig ikke helt det samme som en quad core. Men personligt ville jeg vælge den fra msi grundet den har en lidt hurtigere grafikkort.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z