problemer med mobil forbindelse

  • Hej mine forældre skal ha en julegave og ja ved godt at jeg er ude i sidste øjeblik og sådan er det jo :)


    NU Til problemet .. ... Jeg har nogle forældre der bor ude på landet og der har de intet signal på deres mobil telefoner og det vil jeg meget gerne give dem.


    Hvilket apparat kan gøre det? er nået frem til dem her http://www.wi-ex.com/homeOffice.aspx , men er det løsningen.? nogle andre der har fundet løsningen på det? det er værst indenfor, udenfor er der ofte 1-2 streger i forbindelse ud af 5. det er alle mobil selskaber

  • well det du skal bruge er en femtocell, som er en basestation til mobil forbindelser i hjem/små virksomheder. De forbinder så til ens mobil udbyder via en eller anden form for internetforbindelse. Men om nogen af de danske udbydere sælger det til private brugere har jeg ikke kunne finde noget om. Vi har en del inde på arbejde via Telenor Erhverv. Priser på sådanne udstyr er så heller ikke nemt at finde og det er sikkert ikke billigt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2