Problemer med HDMI

  • Hej Tweak.


    Jeg har en Acer TimeLinX 3820TG, med ATI Radeon HD5650 grafikkort.


    Inden jeg tog på julehalløj i weekenden havde jeg sat det op således at jeg havde en ekstern skærm sat til via HDMI.


    Lyden fra min browswer (til brug af musikafspilning; Grooveshark, Youtube og lign) var sat til et par højtalere, som var sat i skærmen - altså via HDMI.


    Lyden fra Ventrilo, Skype og andre kommunikationsprogrammer var sat til i computerens jackindgange - og i et headset.


    Jeg tager så afsted i fredags, og tager min bærbar og headset med så alt lyd kommer ud af jacksticks.


    Jeg kom hjem igår, og satte skærm osv til igen, via HDMI, men nu kommer der ingen lyd ud af højtalerne.


    I lydegenskaber kan jeg se at jeg kun har to muligheder for output; Højtalere (jackstick) og S/PDIF (det ved jeg ikke hvad er, men hvis denne vælges kommer der ingen lyd ud af noget som helst.)


    Jeg mangler altså muligheden ATI HDMI, som jeg brugte før weekenden.
    Jeg har prøvet at geninstallere grafikkort drivere, jeg har prøvet at afinstallere og installere igen - samme resultalt; ingen ATI HDMI mulighed i lydegenskaber.


    Et lille sidespørgsmål:
    Hvorfor kan jeg ikke opdatere min grafikkortsdriver fra ATIs hjemmeside, men kun den gamle som ligger inde på Acers supporthjemmeside.
    Den siger:
    AMD Catalyst Mobility kan ikke downloades på grund af inkompatibel hardware/software i computeren.
    Grafikadapterens version understøttes ikke. Kontakt producten af din notebook for at få en opdatering af grafikdriveren.

  • Er du helt sikker på, at du har valgt den helt rigtige driver?



    Er der ikke en feature i Catalyst Center, hvor du kan indstille HDMI og ændre på egenskaberne for lyd derigennem?


    Du kan også prøve at gå ind i enhedshåndtering, og se om du kan afinstallere HDMI-lyden og derefter geninstallere denne.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H