Computer vil ikke tænde skærm

  • Hej jeg har et problem med min computer som ikke ville tænde for skærmen i morges da jeg tændte for computeren.


    Det er en stationær computer.


    Når jeg trykker på knappen så tænder bundkortet, grafikkortet harddiskene og det hele, men keyboardet lyser dog ikke og højtalerne spiller ikke startup lyden, og så vil skærmen ikke tænde.


    Jeg har prøvet alt muligt, fx at tage grafikkortet ud og se om det var det som lavede fejlen, og sat alle stik til bundkortet i igen for at se om de muligvis bare skulle sidde forkert.


    Den har gjort det en gang før, men da var det nok med bare at tage strømledningerne fra cpu til bundkort af og på igen.


    Jeg tænker det nok er et problem med bundkort, men det er helt nyt :S


    any ideas??

  • Prøv at tage så mange ting fra som muligt så du fx kun har bundkort, en ram klods og grafikkort.


    og prøv evt med to forskellige ram klodser en af gangen


    og prøve at tage stikkene fra og tilslutte igen


    og se så om det gør en forskel


    kan være en anden enhed der er defekt

  • Intel Core™ i5 Dual Processor i5-650 Dual Core, 3.2Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/fan
    MSI H55M-ED55, Socket-1156 mATX, H55, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, VGA, DVI, HDMI, GbLan, OC Genie, DrMOS
    ZOTAC GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort
    Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms