Bedste bundkort i 2011

  • Hvilket bundkort synes du har været det bedste i 2011?


    Kom med dit bud. Når der er nok bud sætter vi en afstemning og hvor alle kan være med til at stemme på de bundkort i synes der er har gjort det godt i år.

  • I år så vi endelig native support for SLI på AMDs chipsæt, hvilket i sig selv er rigtig lækkert, men Crosshair V Formula er det specifikke board, jeg ville nominere som bedste bundkort. En videreudvikling af et allerede godt board og så får man fuld 16x PCIE i Crossfire og SLI for en net sum.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    og så er 1366 jo heller ikke fra 2011...

    Nej.. Men spørgsmålet lyder jo heller ikke på "Bedste nye platform i 2011".

  • Nu er bundkort jo en funktion af chipsæt og de ekstra controllers som producenten tilføjer, hvoraf chipsættet absolut sætter det største præg på det endelige produkt.


    Derfor vil min nominering være ethvert bundkort baseret på z68 chipsættet, dette fordi z68 chipsættet kombinerer det bedste fra Intels H67 og P67 chipsæt samt tilføjer et par ekstra features (visse desværre via tredjeparts software, her tænker jeg virtu) som innoverer ganske betydeligt, såsom SRT, altså harddisk caching med en SSD.


    Hvis jeg absolut skulle komme med et eksempel på et bundkort, ville det blive: ASUS Maximus IV Gene-Z
    Dette pga. Intel Gigabit ethernet controller, microatx formfaktor, chipsættet (naturligvis) samt rigeligt med fan konnektorer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ingen over - ingen ved siden af.
    eVGA Z68 FTW - deres pwm styring til cpu er ikke til at komme uden om - det spiller bare.

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Nu ved jeg godt jeg er over på den mørke side og en kæmpe idiot. Men hvorfor laver du ikke en tråd hvor det hele er i. imo synes jeg det er lidt træls at se så mange tråde om hvad "du" synes er bedst. folk kunne jo nemt skrive det hele i en tråd. :)


    Jeg synes enlig det er en god ide med sådan en tråd da folk kan se hvad andre hardcore nørder mener er godt. så det er nemmer at finde på en computer man skal samle.


    :rules:

  • Til prisen, finder man nok ikke et meget bedre bundkort end ASUS Crosshair V Formula Republic of Gamers http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5072509


    Gode overclocknings muligheder.
    Understøtter RAM op til 2133mhz uden problemer, og uden overclockning;-)
    Godt lydkort, med blandt andet EAX 5.0 understøttelse osv..
    8 SATA porte, men understøttelse for RAID 5, og RAID 10. (De 7 porte sidder internt)


    Med mere... Pris 1500kr. ca.




    Hvis man ikke tænker på prisen, så er de bedste bundkort helt sikkert et af dem der har tripple eller quad channel RAM.