Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 16. december 2011, 21:35

Sidder og samler en PC for en ven, og det gik alt sammen udmærket indtil at jeg satte klods nr. 2 i maskinen.
Den vil slet ikke POST'e med begge klodser i - den sidder bare og summer med DRAMLED'en på konstant rød. :huh:

Har prøvet at fejlfinde den men uden held indtil videre. Hvad jeg har prøvet indtil videre:

CMOS clearet den.
Kørt med en klods (booter, poster, kan komme ind i BIOS og starte Windows)
Opdateret til nyeste BIOS
CMOS clearet med nyeste BIOS
Opsat XMP profilen korrekt med en klods og så prøvet med to klodser (ingen post)

Jeg har ikke fået prøvet en stress test eller MemTest på begge klodser individuelt, men det får jeg gjort imorgen hvis jeg ikke får løst problemet.

Hardwaren består af følgende.

Asus P8P67 (Den gamle pre-B3 udgave. Kortet har kørt fint før med lign. hardware)
2x4GB Corsair Vengeance (1.5v - de er ikke på Memory Listen, men det er stort set alle andre Corsair klodser der minder om dem)
I5 2500
560TI

Halp? Den skal helst være klar til Onsdag og jeg sidder og hiver nakkehår ud nu. :finger:

2

fredag, 16. december 2011, 21:59

Formoder du også har prøvet med den klods du ved virker, i samtlige ramslots, en efter en?
Udover det, er der ikke så meget andet at gøre, end at prøve MemOK knappen, til at tvinge nogle "safe" settings igennem.
Hvis det heller ikke virker, lugter det lidt af en omgang RMA ...desværre.

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

i5 2500K
ASUS P8Z68-V Pro
Sapphire HD 7950 OC
8GB HyperX T1 1600MHz
Corsair HX 620W

3

fredag, 16. december 2011, 22:39

1. Begge klodser booter fint i de to "første" channel slots så længe der kun er en sat i. Det er når begge er sat i at det går galt.

2. Som jeg har skrevet virker MemOK ikke når begge klodser et sat i - kun med en enkelt.

3. Må jo så være RMA på RAM eller Grafikkort da bundkortet jo virkede fint med næsten det samme hardware i den forrige maskine. :(

4

lørdag, 17. december 2011, 14:39

Nå, jeg endte med at give op. Den vil bare ikke starte med to moduler i samme Channel uanset hvad jeg kalder den af beskidte ord.

Heldigvis overlever den på de to klodser i hver sin channel - ikke et kæmpe tab, men ikke helt optimalt. Slemme ASUS - make better motherboards :P

5

lørdag, 17. december 2011, 15:53

Køre med det samme bundkort og samme ram og har ikke oplevet nogle problemer det er med bios 1503,

6

lørdag, 17. december 2011, 18:02

det skal da virke

er bundkortet helt nyt?

7

lørdag, 17. december 2011, 18:20

Nej. Kortet sad i min egen maskine indtil for en uge siden, med stort set ens hardware (eneste forskel er en 2500K og Exceleram af helt samme hastighed). Og der var der aldrig problemer.

Det er godt nok af den gamle "SATA issue" generation, men den har aldrig haft problemer med min egen hardware - altså efter at den fik en BIOS update. Den kunne ikke klare mine Exceleram med retail BIOS'en. Men denne gang ville den ikke. ?(

8

lørdag, 17. december 2011, 18:56

Hmm... tjaa...

Jeg mener at huske at folk herinde tidligere har snakket om at Asus bundkort er notorisk kendt for at undervolte, især med hensyn til RAM.
Så du kan prøve at øge diverse spændingsforskelle relateret til RAM (MCH er et stikord der ligger i baghovedet, men prøv selv at se hvad der står i BIOS), bare en ganske lille smule.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

9

lørdag, 17. december 2011, 19:17

Hmm... kan da være man lige skal prøve det. Finder det dog lidt morsomt at ekstra volt skulle gøre en forskel når begge klodser allerede funker når bare de er på hver sin kanal. Lugter mere af en dårlig memory controller eller lign. for mig.

10

lørdag, 17. december 2011, 20:33

Har du prøvet med en anden cpu nu hvor memory controlleren er indbygget

11

lørdag, 17. december 2011, 21:06

Hmm... kan da være man lige skal prøve det. Finder det dog lidt morsomt at ekstra volt skulle gøre en forskel når begge klodser allerede funker når bare de er på hver sin kanal. Lugter mere af en dårlig memory controller eller lign. for mig.

Tvivler på at det er controlleren som er problemet siden den er bygget ind i CPU.

Det Asus bundkort har de ikke været heldige med overhovedet, det er så fejlbehæftet som det næsten er muligt at lave et bundkort.
Prøv lige at lave en google på ver. 1 af det bundkort og der er rigtig mange, som er rendt ind i problemer med det.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

12

lørdag, 17. december 2011, 21:51

Javel ja. Meget har ændret sig siden P45 :clap:

Jaja - min ven har fået maskinen med, da den fungerer som den skal med to single kanaler. Så må han jo vende tilbage hvis at han vil have et nyere bundkort senere. :pinch:

13

mandag, 19. december 2011, 16:03

hvis bundkortet er under 2 år gammelt og hvis det er en kendt fejl, skulle du jo kunne få det byttet/lavet

Seneste tests og artikler

0

Acer Iconia A1-830

Tweak.dk var en tur i New York
Læs Mere

1

Silverstone Raven RV05

Så er tiden kommet til, at vi
Læs Mere

0

Cooltek W1 - Window Black

De sidste par kabinetter, vi h
Læs Mere

0

BitFenix Prodigy M

Vi skal i denne test tage et n
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Samsung Galaxy Note 4 video teaser

Samsung har frigivet en video
Læs Mere

3

Her er ASRock X99 Extreme6 LGA 2011 bundkortet

ASRock viser nu deres X99 Extr
Læs Mere

4

AMD er på vej med to nye FX processorer

AMD forbereder to ny FX serie
Læs Mere

0

ASUS Essence III har fået en EISA European USB DAC 2014-2015 Award

ASUS har i dag annonceret at d
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.