søger hjælp til køb af nye ram

  • hov sorry... :D jeg har 4gb lige nu vil gerne op 8 gb... har kigget på dem her :http://www.edbpriser.dk/Produc…s.aspx?sp=all&pid=4669103


    Men ved ikke om de er gode og om de overhovedet kan bruges til mit bundkort.


    Dem som du har fundet der, kan du ikke bruge på dit bundkort, siden det kører med DDR II og dem som du har fundet er DDR III.


    Tag du dem, som pinky har fundet frem, de virker fint til dit bundkort.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • vil bare gerne have noget der er bedre


    OK, de RAM du har i forvejen, kræver 2.1 V for at opnå PC2-6400 hastighed, det medfører at der er nogle flere ting du skal overveje inden du køber flere RAM.


    Da RAM ikke har godt af at få en større spændingsforskel end det de er beregnet til, er du mere eller mindre tvunget til enten at købe nogle nye RAM der er beregnet til brug ved 2.1V, hvis du ønsker at genbruge dine nuværende RAM.


    Hvis du genbruger er du endda tvunget til at de nye også skal køre ved samme frekvens, altså PC2-6400.


    Hvis du vil have nogle RAM der er hurtigere end dem du har nu, skal du kigge på nogle PC2-8500 RAM, som f.eks. de RAM som pinky har fundet.
    De burde også kunne fungere fint ved PC2-6400 og selvom de er rated til 2.2V, er der en god chance (obs ingen garantier) for at de kan køre PC2-6400 ved 2.1V ligesom dine andre.


    Men ærligt talt, så tror jeg ikke du får nok ud af det til at det vil svare sig at købe nye RAM, det er trods alt alligevel en ældre platform du har gang i og 4GB ram plejer at være rigeligt til de fleste.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • så det ville være bedre at starte med at skifte bundkortet ud... eller skal jeg vente til jeg har råd til lidt af hvert hvis jeg evt skal ha nyt bundkort ?

  • så det ville være bedre at starte med at skifte bundkortet ud... eller skal jeg vente til jeg har råd til lidt af hvert hvis jeg evt skal ha nyt bundkort ?


    Nu skriver du ikke noget om hvad du bruger din maskine til, men er det som spil platform så får du ikke rigtig noget ud af, at smide flere ram i den.
    Bruger du programmer som kræver mange ram, billed/video redigering, så er det straks en helt anden sag, ellers er det minimalt hvad der er at hente, undtagen en anelse hurtigere loadtider.


    Selv hvis du spiller RTM spil med store åbne landskaber, som fx. Shogun2 hvor der sker meget i høje detaljer på samme tid, så er det altså næsten intet du vil få ud af flere ram og slet ikke over de 6GB.


    Vil du ikke købe dem som pinky har fundet frem, så kig i salgssektionen og find nogle brugte DDR II ram i pc-8500, som kan køre ved de 2.1 volt, så er mærket ligegyldigt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ok. Havde bare altid troet at jo mere jo bedre , men så er det det kvalitet cs kvantitet der gælder her ?


    På LGA 775 platformen og med et P45 chipset, der er det timmings som du kan få noget ud af og røre ved, om end ikke alverden i almindelig brug, men du kan måle dig frem til det.


    Kig efter nogle brugte DDR II med lave timmings og som kører ved de 2.1 volt, så vil du kunne få noget ud af det. OCZ reaper, Platinium eller gold serien, Mushkin eller Kingston hyper-x, så spiller det hele, da det bliver chipsettet grundet varmen, som sætter grænsen for hvor højt du kan få dem til at køre.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.