Mediacenter/Media Streamer

  • Hej TWEAK.dk


    Jeg er på udkift efter et ny måde at streame mine film fra min NAS. Pt har jeg en PC til formålet med WIN7 Ultimate - men jeg er aldrig helt blevet tilfreds med løsningen, dog er jeg vildt glad for mit kabinet et Origen AE S14V :D


    Har kigget lidt på hvilke muligheder der er - hvilket er MANGE så håber i kan hjælpe mig lidt (det plejer I).


    De krav (Need to have) jeg har til et mediacenter er:




    • Skal kunne afspille alle gænse formater (DivX, MVK osv)
    • Skal have HDMI udgang
    • Skal kunne afspille i fuld HD
    • Skal være stille
    • Skal kunne styres via en fjernbetjening
    • Mulighed for at vise billeder fra en USB stik eller NAS
    • Skal virke HVER GANG og være super nem at gå til - gider ikke bøvle med den.
    • Lille og diskret


    Nice to have er:




    • Skal kunne styres fra en smartphone/tablet så den kan gemmmes helt væk
    • Mulighed for at installere/tilslutte et bluray drev
    • Indbygget harddisk eller mulighed for at installere en
    • Mulighed for at streame indhold fra en PC på netværket (tilgå indhold PC'er)
    • Inbygget torrent klient


    Jeg har haft kigget på følgende, men kan ikke helt blive klog på hvad der er den bedste løsning




    • Boxee Box
    • WD tv live
    • Apple tv
    • Asus O!Play
    • Popcorn Hour C-300 eller C-200
    • En Bluray afspiller med mulighed for netværks streaming


    Den skal ikke bruges til Musik - så det bliver kun film og billeder.


    Håber meget I hjælpe mig.

  • Kan kun sige ok for en WD TV Live har snart haft min et lille års tid og er super tilfreds med den. Dens interface er så nemt at en blind mand kan bruge det :T
    Det er vel også næsten den mindste media player man kan få nu om dage, fylder intet.


    Den passer meget godt med alle dine krav - dog ikke dine "nice to have". Eneste formater jeg har haft lidt med er WMV HD stuff på over 20Mbit, men det er også ud over dens normale specifikationer. Eneste jeg savner er DTS-HD Master og DD True HD, men de ting koster for WD at smide i dem. Så det kommer desværre nok ikke.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • tak for svaret. Men har WD TV ingen af nice to have punkterne?


    Skal den stå fremme for at man kan bruge fjernbetjeningen? Mener at jeg har set en app til den, men er ikke helt sikker.


    Er der ikke kommet en helt ny version?

  • tak for svaret. Men har WD TV ingen af nice to have punkterne?


    Skal den stå fremme for at man kan bruge fjernbetjeningen? Mener at jeg har set en app til den, men er ikke helt sikker.


    Er der ikke kommet en helt ny version?


    af nice to have så kan den tilgå delte mapper på ens netværk, så har man delt en mappe kan man fint tilgå og afspille der fra. Ellers har jeg ikke set nogle af de nice to have funktioner. Har haft ledt efter en remote app til den, men ikke fundet noget. Så ja den skal så fremme, det er en IR remote der er med til den, desværre ikke så mange der bruger rf remotes. Ved ikke helt med den nye version, men de er ret sikkert 95% ens :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jamen det lyder godt - der er dog en app til den. Hvis man søger på andriod market og WD TV kommer der en frem :)


    Er der nogen der erfaringer med Bluray afspillere med indbygget netværk - ved mange af dem står der at de understøtter DNLA og div MKV og DiVX formater.


    Har du/I forreste nogen erfaring med de app's der kommer med WD fx Block Buster on demand?


    Mvh Stubkier

  • Jamen det lyder godt - der er dog en app til den. Hvis man søger på andriod market og WD TV kommer der en frem :)


    jeps, men dem der er der virker vist ikke super godt og de kræver en ældre moddet firmware på ens boks.



    Har du/I forreste nogen erfaring med de app's der kommer med WD fx Block Buster on demand?


    nope desværre - bruger kun den Youtube der er indbygget. Den stinker dog lidt, men kan bruges. Ikke særlig hurtig, men det kan skyldes den måde WD TV'en er opbygget op. Dog vil jeg gå ud fra at mange af de indbyggede ting i den ikke kan bruges uden for USA.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Kan kun anbefale Boxee Box'en..
    Den afspiller simpelthen alt, uanset om det er HD, FullHD og endda QuadHD (2160p) - Har testet. :T


    Og så er det super fedt at remoten er en RF remote og ikke en infrarød remote.
    Så man behøver ikke pege hen mod Box'en for at bruge den.

  • Kan kun anbefale Boxee Box'en..
    Den afspiller simpelthen alt, uanset om det er HD, FullHD og endda QuadHD (2160p) - Har testet. :T


    Og så er det super fedt at remoten er en RF remote og ikke en infrarød remote.
    Så man behøver ikke pege hen mod Box'en for at bruge den.

    Spytter den også DTS-HD-MA og DD True HD ud? :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg har også boxee og jeg er også meget glad for den. Jeg kan især godt li at man han streame film fra nettet. i hd kvalitet. Og det ser fanme godt ud :) Kender flere som har den og de er alle glade for den,

  • nu har jeg ikke selv en boxee, men bruger det på en PC og det Boxee app der er til andriod fungere efter min mening godt og fint, det køre over wifi og fungere super let, bare hvis du er for doven til at gribe ud efter remoten på bordet og har mobilen i lommen ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW