Bord mikrofon

  • Står og mangler en bord mikrofon da det ville være rart at kunne spille uden headset hvis det lyster.


    Men har faktisk aldrig eget en bord mikrofon før, så ville lige høre hvilke mærker man skal se efter og om de opfanger for meget lyd til at man kan spille med højtalere og bord mikrofon?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Har en bordmikrofon jeg købte for en god sjat år siden for 40 kr. i Merlin. Den er af et eller noname mærke, men virker stadig fortrinligt...


    Jeg tror ikke at det er så svært at få en kompetent bordmic i dag, og der er ikke super meget man skal se efter, da der er et vist lavmål for kvaliteten. De billige af dem er dog rimelig flimsy og vælter let, så en dyrere model kunne have en tungere fod.


    Alternativet kunne være at skaffe et webcam, de har gerne en ret kompetent mic i sig og du slipper for at have en mic stående foran dig (den er integreret i webcam'et.... men hvis du aldrig laver videokonference eller optager elendigt youtube materiale, så kan du jo se hvad der bedst betaler sig.


    Minusset er dog at en del mics laver ekko med højttalere... det er der desværre ikke meget at gøre ved udover at mic og højttalere holdes en vis afstand fra hinanden

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg bruger selv den her.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ils.aspx?sp=all&pid=40170



    Og den kan bestemt anbefales.


    Som Foxx er inde på så kan mikrofonen nogle gange lave nogle problemer med ens højtalere. Det har hvis noget at gøre med at den rammer jo bestemt frekvenser som dine højtalere muligvis bruger eller noget i den stil. ikke noget jeg har alt for meget forstand på.


    Men har oplevet problemet når jeg snakker over skype og køre lyden ud igennem højtalerene på min bærbar.


    Det positive er dog at den er god til at opfange lyden når du taler også når du er langt væk fra den, men du kan sagtens justere den til at være knap så følsom.


    jeg burger for det meste min mikrofon når jeg køre simracing og snakker ingame med folk og har endnu ikke oplevet problemer med at den opfanger lyden fra mit G25 rat der ellers larmer ret meget.

  • Har igennem årene brugt mange timer på vt/ts/skype, og har oplevet rigtigt mange problemer med bordmics. Der skal ikke ret meget volume til, før lyden fra højtalere går ind og driller. Tror ikke det er muligt at komme udenom, men det kan evt. mindskes ved, at bruge push-2-talk.. Hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med et headset når du bruger din mic, og så slå højtalerne til når du er alene.

  • Siger tak for svarene tror jeg vil prøve den logitech ;)



    Har egenligt et fint headset, jeg syntes bare i længden at et headset er utrolig ubehagelig at have på, lidt derfor jeg vil prøve med bordmic :)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series