Usb Problemer

  • Go dag.


    Jeg har lidt problemer med Usb på min computer.


    Når jeg fjerner alle usb enheder fra enhedshåndtering, og senstarter windows 7 finder den selv ud af og installer alt med usb, men der er 2 ukendte enheder der dukker op, selv og der ikke er nogle ting sat i usb. Dette medføre at jeg ikke kan sætte nogle ting i usb.



    Alt har virker førhen, men stoppede. Så valgte jeg at formater og instaler igen, men dette hjalp ikke på problemet.


    Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få løst mit usb problem.


    Best Regards
    Bo Sandorff[Blocked Image: http://www.pc-care.dk/forum/pics/m4.gif]

  • Hej.


    Nej er ikke rigtig kommet vidre med problemet.


    Har lånt en pci kort med usb, som heller ikke virkede da det blev sat i.


    Nu har jeg så prøvet og instaler win igen og nu virke pci kortet, så nu kan der da komme usb på.


    driver er installeret fra cd, der medfølger, og de har jo virket.


    Må tænker lidt at de må være defekte. men så igen. det der program der hedder usbdrew (Eller noget) Der kan se om usb virker på computeren fortæller at alt virker.


    så nogle andre ideer modtages gerne

  • Kan du ikke skrive hvad der er i din computer? samt hvad der er tilsluttet den.


    Har du eventuelt prøvet at nulstille BIOS og hvis det ikke virker undersøgt om der er BIOS opdatering til dit bundkort.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Download CPUZ og kør det. Gå til fanen "motherbaord/mainboard" og aflæs hvilket bundkort du har. Når du har fundet modellen af bundkort, så skriver du det herinde og så kan vi prøve at finde nogle USB/chipsæt drivere.


    Er det Vista eller Win7, du kører med?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hej


    Det er win 7. Der er intet sat til i usb portene. Har dog lånt en pci kort med usb og det virker, men der er intet sat til heller.


    Bios og hele computeren har været nulstillet, haft bat ude, og valgt standart instillinger i bios igen.


    bundkort er gigabyte EP43 DS3L


    opdatering af bios, hvordan????

  • har lige genstarter, og fundet disse infi i bios


    Version 6.00pg


    i en menu hvor der var noget med usb stod der dette


    USB controeller enabel
    usb 2,0 controeller enable
    keyboard support enamle
    mouse soupport disable
    legacy usb storage detect enable


  • Sidste bios er version F8 og beta F9e


    http://www.gigabyte.dk/product…p43-ds3l_10/download/bios


    DL biosfilen og brug programmet BIOS til at flashe med, findes osse under download på siden.


    http://www.gigabyte.dk/product…-ds3l_10/download/utility


    Så går der ikke noget galt for dig.


    Siden du har bios ver. 6.0 så kan det sagtens være rettet en god del, med ustabilitet i senere bios versioner og det kan jo være det, som du oplever ligenu.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • HEj igen.


    Så er Bios opdateret til 9E (Ganske nemt) Slettet alt der havde med usb og gøre i enhedshåndtering, genstartet, lod windows installer og igen 2 enhder som er undknowen. og ingen porte der virker :(



    Vedhæfter et billede mere hvor jeg har deaktiveret de 2 host controller der gør at der kommer de 2 unknowen enheder op.

  • De host controllere der, er jo fra dit chipset.


    Har du installeret driveren til dit bundkort ?



    link


    Mvh
    sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.