Valg af hjemmebio

  • Hej,


    Jeg har bestemt mig for at skaffe et nyt TV med tilhørende 5.1 anlæg. Har ind til videre været i SonyCenter og Hifi-klubben for at få bud på systemer der passer til mig.


    Skal bruge systemet til at se TV, Blue-ray, spille PS3 og afspille musik og billeder/video på. Stuen er ikke så stor, så 37-42" størrelse (har et 37" nu som passer ok i størrelse). Der skal være DLNA support, WiFi og god PiP funktion - AirPlay vil være godt plus. Desuden skal systemet have færrest mulig "bokse" og fjernbetjeninger og ikke fylde alt for meget.


    Det bedste bud jeg har set er Sony 40NX720 + BDV-E980W som står til cirka 13500 kr. Jeg er dog i tvivl om de trådløse baghøjtalere vil give problemer - det ville ikke være noget problem at føre en ledning rundt, så det må der gerne være.


    http://www.sony.dk/product/tv-102-40-lcd/kdl-40nx720#pageType=TechnicalSpecs
    http://www.sony.dk/product/hch-systems-with-blu-ray-disc/bdv-e980w#pageType=Overview


    Er der nogen som har erfaring med trådløse baghøjtalere til Sony anlæg?


    Også evt. med at have en dock til Iphone/Ipod/Android frem for at bruge AirPlay?


    Hvis der er andre bud på godt integrerede systemer så vil jeg meget gerne høre det. Prislejet ligger på 10-20k samlet.

  • Har du overvejet sådan noget som et Panasonic Plasma G30 eller bedre model kombineret med et rigtig Hifi setup, til 20k kan du få en del i Hifiklubben, til film kan du jo godt "nøjes" med satelitter og så en go woofer og så køb dig evt en logitech multiremote så burde du kunne nøjes med en og de originale kan pænt ligges i en skuffe eller gemmes på anden vis, mener også hifiklubben har logitech's multiremotes så tag ned til den en dag og prøv og bed ham om og vise dig et G30 eller evt V30 og se billedkvaliteren, den er virkelig lækker til prisen, specielt når du ser sådan noget som normalt tv og hd-tv der får du efter min mening et bedre billed på disse skærme i forhold til hvad andre tilbyder til samme pris.


    Og hvis du virkelig vil teste lydanlæg så find dig dog en dvd/bluray og teste med =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Panasonic Plasma G30 koster cirka de samme i en 50 tommer version mens 40 tommer versionen ikke koster meget mere end 6000



    Selv ville jeg dog ikke vælge andet end LCD med LED.



    Er det Sony virkelig kun med 100Hz ? Man er jo oppe i 600 - 800Hz i dag?

  • Panasonic G30 er bestemt der, hvor man får mest for pengene. Hifiklubben har dem vist i 42" til 5500kr. Knaldgodt billede og det er ganske nydeligt at se på også.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg endte med at købe Sony 40NX723 og E980W højtalere.
    Højtalerne har jeg ikke fået endnu, så kan ikke sige hvordan de lyder i stuen, med de lød overbevisende i butikken.
    TV'et ser rigtig godt ud også designmæssigt synes jeg. Et lille minus er dog at glaspladen foran skærmen har lidt rigelig tendens til at reflektere lys fra lamper og vinduer.


    G30/GT30 havde jeg kig på i Hifi klubben sammen med en denon receiver og et sæt små dali stile højtalere. Det var også en lækkert sæt, ind til jeg fandt ud af at PiP ikke findes på G30 eller GT30 og at de ikke har WiFi, hvilket var et must for mig.


    Hvis jeg kun kiggede efter billede og lyd havde jeg nok valgt G30 + panasonic blu-ray, denon receiver og dali stile sættet til omkring 18500 kr. inkl ledninger. Jeg valgte mere efter funktioner (wifi + PiP), udvendig design, integreret system (1 fjernbetjening til alt) og pris.


    Sony sættet kostede 15000 kr. inkl ledninger og 5 års forsikring på TV. Det var TV + anlæg + alu-stand + sæt med 2 stk. 3D briller og de 2 nye harry potter film på 3D blu-ray. Dertil skal man så lægge nogle tilbud fra Sony (ikke forhandleren): 800 kr cashback på anlægget og en PS3 320gb + uncharted3, som kan købes for 549 kr.


    EDIT: Alu-standen med ekstra højtalere var også med til at gøre udslaget, da man så ikke altid behøver at tænde anlægget for at få noget der minder om rimelig lyd. :D

  • lige til Info får G30 wifi hvis man blot bruger 300 kr på en dongle ;)


    Ren nysgerrighed hvordan vil du bruge PiP?
    Tænkte selv på det i sin tid da jeg købte, men de tv jeg så havde ikk ret funktionel understøttelse af det :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Så forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke kunne finde PiP på mit Sony, for troede det var fast på alle tv... Noobfaced :S


    Det er et lækkert tv i hvert fald, og skal du da nok blive glad for.


    Ja Wifi-dongles kan næsten købes til alle de nyere TV. Men hvis det skulle være indbygget, så sætter det jo sine begrænsninger :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Pinky. Takker... Smider et billede op når jeg får anlægget hjem også - så bliver det godt tror jeg. :D (får det desværre først mellem 6. og 13. januar, da det var i restordre)


    Wifi kan købes til "alle" nye tv er jeg med på... Ellers kunne jeg også have købt en bridge fra ethernet til wifi, hvis det skulle være. Wifi var også kun én af grundene til at jeg fravalgte G30. :) Det var som sagt mange små ting der gjorde udslaget: indbygget wifi, PiP, 1 fjernbetjening (originalt), design, soundbar til når anlægget ikke bruges (dette er mere værd end jeg regnede med da jeg købte systemet :D), strømforbrug og samlet pris.


    Der er kun én tuner i det TV jeg har købt, hvis det er det i spørger efter. Funktionen er altså TV på det ene billede og HDMI (i praksis PS3 ;)) på den anden. Det virker virkelig godt på Sony modellen frem for mit lidt ældre Samsung. På mit gamle kunne jeg vælge split screen lodret/vandret eller TV signal i ét af hjørnerne. På Sony har man samme muligheder, men derudover er der P&P.


    P&P gør at man har de to billeder ved siden af hinanden og så "trinløst" kan justere størrelsen i forhold til hinanden. Desuden kan man skifte hvorfra lyden kommer blot ved at trykke til siden og vælge den anden "skærm", så ikke så meget besvær med at vælge lydkilde. Samtidig skaleres billederne korrekt, så de ikke bliver vredet helt af led, som mit gamle Samsung gjort i split-screen. :)


    Jeg bruger fx funktionen til at sidde og køre GT5 på PS3, samtidig med at kæresten ser TV. Så kan vi godt sidde og hygge os sammen om aftenen, selv om vi "laver noget forskelligt". I stedet for at jeg fx sidder i kontoret og gamer, mens hun ser serier (for at tage et eksempel :roller: )

  • Glæder mig nu til den dag hvor PiP kan bruges til noget reelt så som når de smider 2 tunere i og man kan have 2 kanaler kørende samtidigt, alt andet er næsten mere eller mindre spild af funktion efter min mening, ok det kan bruges til at man lige kan have tv-billedet kørende oppe i hjørnet imens der er reklamer hvis man bruger sit tv sammen med en computer.


    Men tillykke med sættet håber du bliver glad for det, jeg var dog lige hos en ven og høre lydanlægget og det var jeg godt nok ikke imponeret over desværre :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • En lille ting ved tv'et ville være at sikre sig at der dvb-t2 tuner i, da det ikke kan lade sig gøre at se hd kanaler over antennen hvis ikke den er der, nu ved jeg ikke om det er aktuelt men er man ved at købe nyt kan man jo lige så godt gardere sig.

  • Savner lidt PiP, når jeg leger med indstillinger og installerer OS på mit medie center, for så kunne man lige se lidt tv imens :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ærgerligt at nogen har dårlige erfaringer med lydanlægget. :S Håber det er godt nok til mig. Forventningerne er heller ikke sat efter at det skal være et rigtigt HIFI anlæg og det er prisen jo så heller ikke efter. :)


    @PsyCho: Hvor var du skuffet over det? Usynkroniseret lyd pga. de trådløse baghøjtalere? Eller ikke nok volumen i sub... Eller hvordan?


    Nu har jeg kabel-tv, så skal egentlig ikke bruge dvb-t2. Men næsten alle modeller i SonyCenter er med dvb-t2; altså dem som hedder fx NX723 (som mit) og ikke NX720. Men det er da naturligvis en god idé lige tjekke om det TV signal man får ind i hytten kan vises af sit nye TV inden man køber. :cheers:

  • @Frankovic: Altså hvis du ikke er små audiofil tror jeg nok du skal blive glad for dem, synes bare de måske giver en lidt "flad" lyd, men er jo så min personlige mening, min ven elsker hans sæt =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • PsyCho: Nu har jeg fået højtalerne og kan godt følge dit i at det havde givet noget bedre lyd at få et rigtig HiFI sæt. Det ville dog så også koste det dobbelte, så til prisen synes jeg dette sæt er ok. :)


    Det eneste jeg har at klandre anlægget for er at når der kun er 2-kanals lyd, så står de bageste højtalere stadig med en svag summen som kan høres når man holder ørerne hen til dem - det burde der altså ikke være på et sæt til denne pris. Men alt i alt er jeg godt tilfreds med dem - den trådløse overførsel til baghøjtalere virker uden problemer.


    Funktionen med at anlægget bare selv starter når man tænder for TV virker uden problemer, så bruger kun 1 fjernbetjening og så tænder jeg bare på en kanal hvorefter anlægget hurtigt er med og giver lyd.


    Har også fået taget et billede nu. Sådan ser sættet ud (+ kabelrod ;) ). Baghøjtalerne er magen til front.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/012012/sony40nx723+bdv980w_big_thumb.jpg]