iPhone 4s vs. Galaxy Nexus

  • Hejsa,


    Kan jeg få lidt hjælp.


    Jeg har i dag en HTC Desire, som jeg har været meget glad for. Glad for de forskellige muligheder den giver, men den er ved at miste pusten, og skal derfor skiftes.


    Hvad siger I. 4S eller Nexus?? :boxing:


    Min kone har 4'eren, men jeg synes den er lidt "kedelig".


    Hvad siger I???


    På forhånd tak!
    Lars

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo


  • well hvis du finder iPhone4 kedelig, så er valget vel en ren no brainer. Køb en Galaxy Nexus. Jeg skulle modtage min Galaxy Nexus enten i morgen eller onsdag :)
    Der er jo ingen grund til at købe en telefon som du egentlig ikke vil have?... 8|

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg ville klart tage en 4S'er eller bare en 4'er. Men det er fordi iPhonen er den bedst fungerende mobil - ud fra mine forventninger til hvad en mobil skal kunne. Ergo, hvis du synes iPhone er noget lort (som jeg ved mange gør - og fatter ikke hvorfor, men et er en anden diskussion og den tager vi i en anden tråd) så skal du ikke vælge den. For så bliver du jo nok aldrig helt glad for den.


    Personligt har jeg aldrig været tilfreds med nogen Android mobiler - jeg har endnu ikke prøvet Samsung Galaxy S II, men har leget med 1'eren i et par dage, og var vildt skuffet over den oplevelse den gad mig.


    Nu ved jeg ikke hvad du mener med "kedelig", så en uddybning af dette kunne måske hjælpe.


    Men tag da ud i butikkerne hvis du er i tvivl.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Tak for jeres indspark.
    Jeg har været i butikkerne og kigget, MEN har endnu ikke fundet et sted som har fået den hjem.
    Med "kedelig" mener opbygningen. Alle apps er lige store, og det er ikke muligt at bruge Widgets, som med Android, hvor opbygningen af siderne bliver mere personlige.
    Flere af mine kolleger har iPhones, og skærmen er super fed, og da jeg også har iPad giver det måske mest mening af tage en Iphone.... men den tænder mig bare ikke helt...

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • Tak for jeres indspark.
    Flere af mine kolleger har iPhones, og skærmen er super fed, og da jeg også har iPad giver det måske mest mening af tage en Iphone.... men den tænder mig bare ikke helt...


    Nu siges det jo at Samsungs Super AMOLED paneler er super gode hvad angår billedkvalitet, så jeg har svært ved at tro at du får en ringere skærm ved ikke at vælge en IPhone.


    Men som du tydligvis godt er klar over, så bliver du nok nødt til at vente indtil du kan se den i forretningerne for at få svar på din tvivl.


    Et alternativ kunne også være at vente på at der kommer en ny generation af telefoner, med nye processorer osv. der har efterhånden længe været dualcore telefoner på markedet.
    Spørgsmålet er hvor lang tid der skal ventes, om ikke andet så er der tegn(rygter) på at der kommer en Samsung galaxy S 3, iflg denne side, som 3 linker til.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • ellers kig på nogle wp7 mango telefoner de skulle give en rigtig god oplevelse og er mere stabile end både ios og android.
    personligt bliver min næste telefon en htc titan da den store skærm er lige mig :)
    men jeg er enig en iphone giver en bedre oplevelse men er lidt kedelig og galaxy s2'eren er en ganske udmærket telefon men syntes bare at android er så latterligt lavet. telefoner der ikke kan trække deres eget styresystem.. det holder bare ikke for mig, den lille sag at scrolle gennem ens main pages kan fanme hakke på en 1,2 dualcore ?? når en iphone kunne klare det siden den blev kaldt iphone(1'eren!!!!) det er fuldstændig turnoff ved mig.. min gamle sony ericsson walkman hakker satme ikke i dens eget os.. men det gør android


    ps har selv haft en galaxy s2 det var en okay telefon men der er bare så mange ting ved den som virklig ikke er tiltrækkende. klump i bunden, plastik feel to it, hakkede stadig få gange i start skærmende der skulle ikke mange bumb eller små tab af den telefon før den blev grim som bare fanden.
    jeg ved jeg får flame for det her men det er bare min mening
    android>ios>wp7mango :oops:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Har nu haft min Nexus i et par dage og må sige, den sparker numse :)
    Man skal lige vænne sig til størrelsen på det bæst... selv om jeg kom fra en HTC HD2, så er den her lige det større.


    Den er bestemt en super telefon og indtil nu kan jeg kun anbefale den.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2