Ekstern Køling af macbook pro

  • Hej Tweak


    Jeg har efterhånden haft min macbook pro i snart 2,5 år. Jeg har ikke oplevet problemer med den indtil jeg fornylig bestemte mig for at jeg ville have en ekstern skærm. Jeg investerede derfor i en ekstern skærm og et konverter stik. Jeg har længe været opmærksom på at min macbook pro bliver meget varm når jeg bruger den, især til gaming, men det har ikke haft nogle konsekvenser.


    Da jeg ikke var så glad for at den blev varm downloadede jeg dog SpeedFan for at hjælpe kølerne til at køre mere optimalt og jeg investerede i denne eksterne køler http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=599285


    Denne gjorde dog absolut ingen forskel for temperaturen af min macbook pro så bliver mere brugt for at skåne mine ben for varmen nu. Men da jeg i forbindelse med tilslutning af min nye eksterne skærm oplever at min trådløse netkort svigter, pga for høj temperatur formoder jeg er jeg nu på udkig efter en løsning.


    Jeg har læst lidt om problemet med at macbooks bliver for varme og kom frem til at jeg skulle investere i en ekstern køler lavet af alumium. De fleste foreslår denne
    http://www.edbpriser.dk/Produc…l+U+Stand&pid=5516857


    Mit spørgsmål er nu, tror i denne vil gøre mig i stand til at bruge min eksterne skærm uden problemer?
    Har i evt andre råd til hvad jeg kan gøre for at bringe temperaturen ned? ( har haft den åben og støvet af, og ved at jeg evt kan skifte kølepasta, vil jeg dog helst undgå da jeg ikke er en haj til det)


    På forhånd tak ;)
    Snoby

  • Nu siger du godt nok at du har haft computeren åbnet og fjernet støv, men du kan prøve at anskaffe dig en dåse med luft, som du kan bruge til at puste det sidste støv ud af den.


    Det kan ikke anbefales at bruge en støvsuger, pga. statisk elektricitet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har fjernet støvet med en dåse komprimeret luft ;)


    Har lige tilføjet 2 plots fra SpeedFan som viser hvor varm min macbook er

    Images

    • Macbook pro temp 1.PNG
    • gaming.PNG

    Once you go Mac, you never go back

  • arhh :D men er det ikke højt alligevel? :)


    ved ikke om det er højt i forehold til andre macbook pro, men højt det er det da...

    Efter hvad jeg har fundet ud af har macbook pro fra 2009 serien generelt et problem med høje temp. Dog er de designet så de ikke tager skade af de høje temp.

  • den du linker til er sikkert ganske fint
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4922921 ellers er det sådan noget som den her den er lidt mere simpel og uden alt det der der kan gå i stykker ved transport osv. desuden er det en 200mm fan så den skulle nok kunne tager ihverfald 3-5 grader :)
    men 82 grader er altså ikke ret meget for en laptop jeg har et 5870m grafikkort og det kan klare 114 grader før det slår fra, jeg idler ved omkring 60 og kan komme op på 80-85 ved gaming over længere perioder.
    jeg har dog en asus g73 dens interne køler system er ganske godt udtænkt :)


    men jeg kan altså ikke se et problem ved at dit grafikkort går op til 82 det er sådan set hvad man kan regne med når det er sådan en ældre sag :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Har heller ingen problemer med mit graffikkort, det er mit trådløse netkort som slår fra når jeg tilkobler den eksterne skærm


    Mads: tror måske jeg har byttet rundt på screenshots eller noget i den stil.


    Men altså det vigtige er ligesom om det vil køle mit netkort nok til at det kan fungere uden problemer mens jeg har sat min eksterne skærm til