AMD/ATi - 3 skærme? 1 på hvert Grafikkort?

  • Hej allesammen:)
    nogen herinde der ved om ATI/AMD vil komme til at understøtte f.eks. 3 skærme og 3 grafikkort med en skærm koblet på hver. Ved Nvidia gør det, men vil ATi/AMD nogensinde komme til at understøtte det?


    The Dude :firefox:

  • tror jeg sq ikke de gør inden for nærmeste fremtid, lidt dumt af dem...


    det burde man kunne på deres highend modeller. man kan da ikke køre 3*120Hz på et kan man? :)


    men nvidia laver de bedste grafikkort, hvor imod AMD laver de billigste, hvor man så kommer til at mangle sådan nogle ting :(

  • Hvorfor vil du køre 1 skærm pr. grafikkort. Det giver jo ingen mening, når 1 grafikkort kan tage 3 skærme. Altså så kan 3 skærme jo også sættes til 1 grafikkort, selvom man har 3..


    Forstår ikke hvorfor de skal sættes på hver deres grafikkort - når man kører crossfire med 3 grafikkort, så er ydelsen alligevel delt ud..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • ville stadig bare være federe med et dedikeret grafikkort til hver:)



    Hvorfor?


    Undskyld, men jeg kan virkelig ikke se fidusen i dette?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvorfor?


    Undskyld, men jeg kan virkelig ikke se fidusen i dette?

    Det lyder som en fiks idé, for du vil ikke have mere ud af at sætte skærmene til forskellige gfx, da ydelsen, hvilket er blevet sagt, alligevel deles ud på skærmene uafhængigt af hvilket man tilslutter det


    At Nvidia laver de bedste grafikkort er vist en sandhed med modifikationer.. Hvor kommer det fra ud over din egne mindre korrekte antagelser?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • single gpu amd's bedste 6970, nvidia's bedste 580, 6970 taber stort...


    workstation, quadro vs FirePro, Quadro vinder igen...


    hader amd's display porte :D


    nvidia 3d vs amd 3d , nvidia igen


    3d surround vs Eyefinity, nvidia igen


    pris på high-midrange kort amd... :D


    samme med intel vs amd :D




  • Det er da vist en sandhed med modifikationer...


    Sidst jeg tjekkede havde hvert sit mærke sine egne fordele, man skulle tror du sad og kikkede på benchmarks uden at tjekke prisen på produkterne - Benchmarks er KUN vejledende, steder som Anandtech, og Tomshardware grænser til at være direkte utroværdige...


    Der er stor forskel på stabiliteten når du køre med nvidia vs. AMD's grafikkort - Og det er fordi Nvidia gør generelt mere brug af CPU'en, så svinger ms mellem hvert billede mere(FPS er næsten værdiløst som måleredskab). Ligesådannet er der forskel på belledkvaliteten, og ram forbruget.. Nvidai bruger mere ram, fordi at nvidia ikke har samme komprimering af data. Nvidia er tilgængæld hurtigere når du måler rene FPS, men som tidligere sagt... FPS som måleenhed!? Na.... Vel? Derfor kan det sagens være nvidia er lidt hurtigere... Men så simpelt er det altså bare ikke.


    Det samme gælder selvfølge AMD vs. Intel, de 2 mærker har fordele og ulemper, se f.eks. bare ydelsen på en Phenom II x6 1090T, du kan ikke få en cpu til den pris fra Intel, som generelt er lige så hurtig i spil.


    Når det er sagt, så ville jeg personligt vælge HD7950 med mindst 2 gb ram hvis du skal køre med 3 skærme, det er et kanon grafikkort, og hvis du skal købe lige nu og her - så ville jeg vælge HD6950 2gb kortet til sølle 1800kr. Årsagen er at ram mængden er ret vigtig, når du køre med mere end en skærm - Og AMD's 2gb ram, svare tilover 2,5gb ram på et nvidia kort for at opnå det samme.


    Men jeg ville kun købe et grafikkort lige nu, det ville være fuldstændigt tåbeligt at bruge penge på 3 grafikkort - Når HD7950/HD7970 ifølge oplysninger på nettet skulle udkomme i januar(Er udsat fra december).


    HD7950/HD7970 bliver desuden hurtige, rigtigt hurtige;-)

  • læs hvad jeg skriver...


    amd har bedre priser( af samme grund sidder jeg selv med 2*6950...), men intel og nvidia har bedre specs... fps betyder meget! især minimum fps...


    jeg skal sq ikke game med 20 fps og alt på ultra...



    hvor for købe 79xx når de kommer ud, som regel for du bedre performance/price ved de lidt ældre kort...


    kan godt forstå at man skal have det nye når det giver nået andet (dx11, dx10)

  • Det er i min optik naivt at tro, at Nvidia laver de bedste grafikkort, fordi de har det kraftigste singlegpu kort. Vi har også hd6990 vs gtx590, hvis det endelig er.
    Resten af din liste er jo bare dine egne preferenser og så vidt jeg er orienteret ikke helt i overenestemmelse med en fyldestgørende markeds- og produktanalyse. Jeg har intet imod du synes det du gør, bare lige husk ikke at fremstille din subjektive mening som fakta, hvilket jeg på ingen måde kan godtage det som.


    Jeg kan også godt lire sådan en tjekliste af, men det gør det nu ikke mere rigtigt, hvilket jeg holder mig fra og så synes jeg i stedet energien skulle lægges i at finde de produkter der passer bedst til behovet - hvilket ikke altid er Nvidia fordi gtx580 er kraftigere end hd6970 (som ikke engang er konkurrerende kort). Ej heller er nvidia altid det bedste valg bare fordi du har set dig gal på deres displayporte.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • det meste af det er selv også min mening:D



    " Ej heller er nvidia altid det bedste valg bare fordi du har set dig gal på deres displayporte. "


    "hader amd's display porte :D" det er jo også noget jeg ikke kan lide :)



    "hvilket ikke altid er Nvidia fordi gtx580 er kraftigere end hd6970 (som ikke engang er konkurrerende kort)." det mener jeg heller ikke, det jeg siger er at nvidia performer bedst;) (ikke i forehold til pris!)

  • problemet er jo bare at hvis jeg skal køre CrossFireX kan jeg jo ikke med 6950 og 7950?:)


    Nej du bliver nød til at kassere HD6950 til den tid - Også derfor det er dumt at købe lige nu;-)