Problem med grafikkort/skærm

  • Hej Tweakers.


    Jeg har brug for lidt råd omkring grafikkort/skærmproblem som følger: Har lige investeret i nyt system, alle dele er købt som nye og ca 1 1/2 mdr gamle. Som skærm har jeg HazroWC 27 tommer der kører på et Sapphire Radeon 6870.


    Indenfor den sidste halve måned er skærmbilledet begyndt at have texture fejl. Det viser sig som et grønt "grid"på skærmbilledet, f.eks i spil eller når jeg ser film på skærmen. Både skærm og gpu er købt i England, dvs dyrt at sende retur. Fejlen er ikke til stede hele tiden men indenfor den sidste tid optræder det hyppigere.


    Så inden jeg skal ud i at sende delene retur som reklamation.Lyder det ikke som en fejl på grafikkortet?. Eventuelt noget med en korrupt driver? Jeg har sikret mig at det ikke er kablet, har prøvet 2 forskellige. Og jeg har ikke en anden skærm jeg kunne køre grafikkortet på, ej heller andet grafikkort. Hvad tror i den mest sandsynlige årsag til fejlen kan være?


    Gana

  • Grafikkortet lyder bestemt mere sandsynligt end skærmen. Har du prøvet at opdaterer driverne til grafikkortet? Sker det inde i spil eller bare tilfældigt, også på skrivebordet?


    Hvis du skriver en mail til hvor du har købt dine ting er jeg næsten 100% på at de betaler fragten hvis din vare er defekt

  • Du kunne starte med at ligge en ny driver ind


    http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=30447


    Så test dit GFX med furmark, laver det ikke fejl der, så var det driveren som det var galt med.


    http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Så fik jeg installeret ny driver igen og testet med FurMark. Ingen af tingene hjalp. FurMark melder ikke om fejl, det hele ser fint ud men skærmbilledet ved alt andet er stadig ikke normalt.


    Jeg kører med opløsning på 2560x1440.


    Kasper1233


    Fejlen optræder tydeligst i spil eller browsing på nettet, dvs alt hvor der vises forskellige farver på skærmbilledet. Mht returnering, dette er den anden Hazro skærm jeg har fra Overclockers, den første måtte jeg sende retur. Derfor ved jeg at Overclockers ikke betaler for at man sender ting retur til dem hvis man bor udenfor England. Så det er absolut sidste udvej hvis det skal ske da det koster 650 kroner at returnere skærmen til dem.


    Sam


    Du skriver hvis FurMark ikke laver fejl osv. Det gjorde det hverken før eller efter jeg installerede ny driver.


    Måske skal man se selve skærmbilledet for forstå hvordan det ser ud, det er som sagt som om der ligger et "grid" henover farverne som ses tydeligst ved sorte nuancer men de er der også ved andre farver. Det betyder hovedsagelig at alt hvad der har helt sort farve på skærmen er utydeligt, resten ser nogenlunde normalt ud. Ved ikke om det giver mening. Men det var så ikke driveren den er gal med.

  • Nu har du vel indstillet alt vedr. skærmen, så det passer jfr. specs i den opløsning, ikke ?


    Har du set efter om der er en bestemt driver til din skærm ?


    Du kunne jo evt, smide en mail til dem hos Hazro og spørge om de har en løsning, som du kan bruge.


    http://www.hazro.co.uk/index.php


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har testet skærmen med en anden PC og det er helt sikkert at det er skærmen der er problemet. Surt for det er ellers en lækker skærm pga den høje opløsning. Men jeg må sige at der tegner sig et billede af at disse skærme ofte leveres med fejl eller dårlig preleverings- testing.


    Der findes ikke en specifik driver til skærmen. Jeg har haft kontaktet Hazro direkte, skærmen er ikke købt via dem. Men Hazro svarer meget sjældent på mail, denne erfaring er delt med mange andre der også har modtaget en skærm med pixelfejl, backlightbleeding samt enkelte skærme hvor frontglasset simpelthen falder af skærmen. Hvis skærmen nu havde fungeret havde det været et godt køb, ca 3700 DKK. Men men, det nytter jo ikke når skidtet ikke fungerer. Næste køb bliver så den nye Samsung 27 tommer med 3D fra en dansk forhandler.


    Skuffende at skulle betale 1300 DKK i fragt og ende op uden skærm. Så til andre, hold jer fra Hazro skærme og Overclockers UK i særdeleshed.


    Mvh


    Gana