søger information om asus eee slate ep 121(b)

  • hi all


    Jeg har søgt på google, søgt på tweak.dk og andre hjemmesider forums. men har ikke rigtigt kommet frem til noget rigtigt.


    Hvornår udkommer denne slate og hvilken pris ?
    Kan ikke helt forstå om denne kan bruges some en normal computer.


    Helt konkret ønsker jeg at anvende denne maskine til at tage noter til mine forlæsninger.


    og jeg ønsker at kunne kører diverse programmer på den. f.eks maple 13.


    Vil denne maskine være et godt valg? Det tiltrækker mig nemlig meget hvis den kan kører programmer og at man kan tilslutte et keyboard og skrive ordentligt som en bærbar. samt der er en touchpen til at skrive håndnoter til forlæsninger, da dette er mit fortrukne.


  • Så vidt jeg kan se er den allerede udkommet (bare ikke i danmark), prismæssigt ser det ud til at være omkring de 9.000 kr. (hvis man tager pris fra newegg og lægger moms + levering via. shopusa).


    Herhjemme kan man vidst købe erhvervsudgaven af den tablet (B121), til lidt over 10.000 kr: LINK
    Bemærk at det er en svensk udgave og at den kun er tilgængelig på erhvervsudgaven af dustins hjemmeside.


    EDIT: hvis du vil høre om leveringsdetaljer til DK, så bliver du nok nødt til at kontakte Asus selv.


    Det er en tablet computer med Windows 7 og en Intel CPU, så den kan også køre almindelige windows programmer som Maple, der medfølger vidst også seperat tastatur (sandsynligvis pga. man kan komme i situationer hvor det er nødvendigt, samt at det naturligvis kan være brugbart).


    Umiddelbart ville jeg ikke mene at det er et godt valg, det beror på at Windows 7 ikke er optimeret til tablet brug, så Asus bliver nødt til at supplere med ekstra software for at få det til at fungere nogenlunde.
    Uanset hvad du gør, så syntes jeg at du skal læse en masse anmeldelser af den, for at høre hvad folk syntes om den, det er alligevel mange penge at bruge på noget, der kan vise sig at være ubrugeligt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hmmm det lyder knapt så godt at den ikke vil kunne kører windows ordentligt.


    Jeg har her i mellemtiden læst en del anmeldelser fra diverse sider, og stort set er det positiv feedback der bliver givet.


    Der er noget med, en smule larmende blæsere, relativ kort batteri 4 timer ca. og noget glare på skærm, men ingen nævner noget om at windows skulle lave nogle problemer.


    Nogen der kan sige konkret hvilke kompabilitet problemer der skulle være i forhold til windows og tablet.


    Desuden vil det være muligt at installere windows 8 til den tid ?


    Er desvære ikke interreseret i at anskaffe mig den svenske udgave. ellers en god ide.




    Hvis dette er et dårligt valg. hvad ville så være en bedre mulighed.


    skal kunne:


    håndskrevne noter direkte digitalt.
    kører div windows programmer f.eks maple 13.

  • Den burde sagtens køre Windows 7 fint - og det er også, hvad jeg har hørt. Den "eneste" negative er den korte batteritid og den alt for høje pris.


    Alternativt kunne du kigge efter en "rigtig" tablet; fx en Lenovo x2xxt. Ellers kommer der også en række tablet nye tablets snart med Tegra 3, men de kommer nok ikke til at understøtte mable, eftersom de er Android baserede enheder..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • hmmm det lyder knapt så godt at den ikke vil kunne kører windows ordentligt.


    Jeg tror du har misforstået mig, min pointe var ikke at den ikke kunne køre Windows ordentligt, men at Windows 7 bare ikke er designet til brug i tablets, så brugsoplevelsen (når du bruger den som tablet) er begrænset af det software som Asus leverer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • så kan du få lidt info her:


    Jeg har haft Slaten siden ca maj og har været overordentlig glad for den. Jeg har brugt den til hhv. at skrive speciale på, illustrationer, møder og til at undervise studerende med.


    Batteritid - ja, den holder ikke batteri en hel dag, men man vil sagtens kunne få den til at holde strøm en hel forelæsning med individuel tweaking.


    Windows - den kører ganske udmærket. Der følger et bluetooth keyboard med, så ingen problemer med input. Specielt Onenote er godt til notetagning.


    Hvis du vil spare lidt penge, kan den bestilles gennem amazon.de, så får du godt nok et tysk styresystem og keyboard, men en win7 DK koster jo ikke det vilde + keyboard-layoutet er stort set det samme.


    Jeg har specielt været glad for pen-input muligheden til illustrationer, kombineret med et lille tweak-program, der tillader finger-inputs på et lille panel på skærmen.
    Ligeledes er den dejligt hurtig med SSD-disken!!


    Hvis du vil læse lidt mere, så kig her:
    http://forum.tabletpcreview.com/ep121-slate/



    vh