opgradering af bundkort og ram, hjælp søges.

  • Hej Gutter.


    Jeg har tænkt på at opgradere min pc. Men da jeg er studerende og økonomien er lidt lav :)


    har jeg tænkt på om det vil øge min performance lidt hvis jeg kun skiftede mit bundkort og ram ud.


    mit setup pt er:


    E8500 3,16ghz (intel) core to duo
    gigabyte ep45-ud3
    2x2 GB mushkin redline (DDR2 PC2-8000 5-5-5-12 Redline)
    radeon "vapor" 4890


    Tænkte på jeg evt kunne skifte mine ram til ddr3? men går ud fra jeg også skal have fat i et nyt bundkort så?


    Vil jeg kunne mærke et boost i performance tror i? jeg har ca. 1000kr at gøre godt med. kan muligvis godt komme op på 1500kr,- hvis nu det er.


    Hvis i evt. har nogen andre foreslag til opgraderinger må i godt sige til.


    grunden til jeg gerne vil opgradere er priimært at loade tiderne i blandt andet skyrim er lidt slow, når jeg bare løber rundt omkring i verden.



    På forhånd tusind tak for hjælpen.

  • Du vinder ikke rigtig noget ved at skifte RAM og bundkort.
    Lige et par spørgsmål...
    1. Hvad bruger du maskinen til?
    2. Er du utilfreds med ydelsen på din nuværende maskine?


    De fleste vil nok sige du skal skifte hele møllen og købe en i5 2500K, OC den til 4,xxGHz og du vil være en lykkelig mand. Men bare fordi du ikke har det aller nyeste, er det ikke ensbetydende med du har noget lort.


    Hvis du mangler performance, så få OC den E8500 og suppler evt. med noget god køling. Hvis du gamer, så kig efter et nyere grafikkort i salgssektionen. Du kan få et bedre kort for en tusse.

  • Tak for det hurtige svar.


    1) bruger maskinen til spil såsom, Call of duty, Skyrim, League of legends, Counter strike.


    2) Det jeg er mest utilfreds med lige pt. er specielt den tid min pc bruger på at loade, f.eks i Skyrim. Det tager for lang tid.


    håber det var svar nok.