Hvilken SSD

  • Har denne computer:
    Intel Core i7 920 2,66 GHz
    Gigabyte X58 UD5
    6 GB Kingston 1600 MHz DDR3
    XFX Radeon HD 5850
    1 TB Samsung SATA2 harddisk
    Energon 750W
    Coolermaster CM 690
    Windows 7 Home Premium 64 bit



    Og nu vil jeg så gerne have en SSD, da jeg synes det er ved at være på tide.



    Så mit spørgsmål er så bare hvad for en i synes jeg skal vælge, da jeg selvfølgelig helst vil undgå dem der har været en del problemer med, men samtidig vil have god ydelse for pengene. Mine krav er at den skal være på mindst 100 gb og jeg vil nok maks bruge 1500 kr, selvom jeg sagtens kan betale mere hvis det er værd at gøre det. Jeg bruger mest min computer til skolearbejde og spil som call of duty og civilizations.



    Jeg vil helst have en med sata3, selvom mit nuværende bundkort kun har sata2, da jeg nok alligevel skal have nyt bundkort inden for det næste års tid (måske to alt efter økonomien), og så vil jeg gerne være fremtidssikret, men hvor stor betydning for ydelsen har det at køre med en sata3 SSD på et bundkort der kun understøtter sata2?



    Så kort sagt hvad vil i anbefale i mit tilfælde, har læst godt en en crucial m4 men ved ikke om der er noget bedre? Håber i vil svare på mine spørgsmål, eller bare et af dem ;)

  • Jeg ville tage den der M4 fra Crucial.
    Du kan godt få en som er lidt hurtigere, men så kan du rende ind i problemer, siden et er Sandforce controlleren som driller en masse mennesker. Ydelsen er egentlig ikke så forskellig igen, men jeg ville selv vægte en stabil SSD fremfor lidt mere fart og risikere der går ged i den.


    Du har ingen bøvl med at køre sata 3 på en sata 2 port, den går bare ned i ydelse, så det kommer til at passe.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • er sikker på prisen lidt afspejler de problemer der har været,det jo en sandforce den corsair.Forskelllen i skrivehastighed vil du ikke mærke i hverdagen,og dermed vil jeg også anbefale m4;)

  • er sikker på prisen lidt afspejler de problemer der har været,det jo en sandforce den corsair.Forskelllen i skrivehastighed vil du ikke mærke i hverdagen,og dermed vil jeg også anbefale m4;)

    Først og fremmest ville jeg snuppe en Corsair GT i stedet for kun en Force 3.


    For det næste, hvorfor gør prisen at der skulle være problemer? Har selv en Vertex 2, Vertex 3, Corsair GT og ingen af dem har problemer.


    Som det sidste skal du huske at du ikke kan bruge de tal til noget, det du skal gå efter er deres 4k unaligned IOPS.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    For det næste, hvorfor gør prisen at der skulle være problemer?

    Det er så omvendt,men hvorfor tror du ellers at en af de hurtigste diske ligger med den laveste pris,folk er da blevet lidt skræmt,forståeligt nok.Havde der ingen problemer været vil jeg love dig prisen havde oversteget en m4 ;)

  • Det er så omvendt,men hvorfor tror du ellers at en af de hurtigste diske ligger med den laveste pris,folk er da blevet lidt skræmt,forståeligt nok.Havde der ingen problemer været vil jeg love dig prisen havde oversteget en m4 ;)

    Har da intet med prisen at gøre. Når ting er dyre, gør det dem altså ikke bedre.
    Så du mener et glas vand fra flaske er bedre end det fra vandhanen bare fordi det er dyre?

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Du har din mening og det er fint med mig,corsair er nok bare i julehumør skal du se...

    Mening? Det har da intet med mening at gøre, det er ren logik. En cola fra Tanken er da ikke bedre bare fordi den er dyre end den i Bilka.


    Skulle man vende den endnu mere om, så har det nok mere noget med produktionen at gøre. Der bliver nok solgt en del flere så derfor kan de lave dem billigere. (Men ren antagelse og det vil jeg gerne stå ved, jeg gætter ikke bare)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Nu har jeg heller ikke meget imod at tage chancen med hensyn til en sandforcecontroller, og har faktisk også overvejet at tage en corsair GT, da den koster det samme som en M4. Hvis det går helt galt med den har jeg da også kun hørt rosende ord om corsairs support, men jeg har da ikke nogen personlig erfaring og ved ikke hvad de kan/vil gøre ved det.
    Men hvis I med jeres viden og erfaring mener at det er bedst at købe en crucial M4 er det den jeg går efter, jeg takker for alle svarene og den fine diskusion om hvilken cola der smagen bedst :drink:

  • Har kun min M4 så jeg kan ikke rigtigt komme med "denne her, ikke denne her" feedback - men min M4 kører som en drøm i min stationære som systemdrev. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har selv denne force 3 120gb:http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=639424


    Men hvis du vælger den skal du huske at opdatere dens firmware, da den som ligger der på som standard, har det med at lave nogle små halve sekunders "freeze" dog sker det sjældent ;)


    Min kører som en drøm nu efter opdatering af firmware, og så følgede jeg X3N4T3's guide til optimering a SSD :9xo
    SSD Tips/Optimering

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit