Hvilket Blu-ray Drev og 2 el. 4mb cache?

  • ja hvilket blu-ray ska man købe og hvor meget forskel er der på 2 og 4mb cache?


    har kigget på disse tre og budget er 500kr plus minus :P


    Samsung SH-B123L til ca. 431kr.


    Specs:
    Genskrivningshastighed
    24x (CD) / 6x (DVD-RW) / 8x (DVD+RW) / 12x (DVD-RAM)


    Skrivehastighed
    48x (CD) / 16x (DVD±R) / 8x (DVD±R DL)


    Læsehastighed
    48x (CD) / 16x (DVD) / 12x (BD)
    Buffer størrelse
    2 MB



    LiteOn iHES112 til ca. 521kr.


    Specs:
    Genskrivningshastighed
    24x (CD) / 6x (DVD-RW) / 8x (DVD+RW) / 12x (DVD-RAM)


    Skrivehastighed
    48x (CD) / 16x (DVD±R) / 8x (DVD±R DL)


    Læsehastighed
    48x (CD) / 16x (DVD) / 12x (BD)
    Buffer størrelse
    2 MB



    LG CH10LS20 Super Multi Blue
    til ca. 518kr.


    Specs:
    Genskrivningshastighed
    24x (CD) / 6x (DVD-RW) / 8x (DVD+RW) / 12x (DVD-RAM)


    Skrivehastighed
    48x (CD) / 16x (DVD±R) / 8x (DVD±R DL)


    Læsehastighed
    48x (CD) / 16x (DVD) / 10x (BD)
    Buffer størrelse
    4 MB



    ja jeg ved ik rigtig for meget cache gør på et optisk drev derfor jeg spørger selv om man på hdd'er siger jo mere jo bedre, men igen om jeg bare ska tag den billige Samsung til 413kr el. den nyre LG til 518kr, Samsung'en har 12x speed ved blu-ray hvor LG'en har 10x speed men den har så 4mb cache imod Samsung'en 2mb, men hjælp søges så kom så ^^

  • Umiddelbart vil jeg tro, at den ekstra cache kan komme i spil ved brænding af blueray plader, ellers ikke. Har du masser af ram i maskinen i forvejen, så burde det være fuldstændigt ligegyldigt.


    Jeg ville bare hoppe på den billigste, men jeg er nok osse farvet lidt af, at det sådan set kun har været Samsung som har levet op til forventninger ang. levetid.
    Både Lite-on og LG har jeg bestemt ikke været heldige med, de er brændt af indenfor få måneder hvor læsehovedet er røget.


    Det har sådan set kun været Samsung, Sony, Asus eller Pioneer her i nyere tid som har lavet et drev, jeg har været tilfreds med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • mange tak Sam, har faktisk fået afvide at cache er kun til writing på skriver så læsning skulle der ik være noget så regner med at jeg køber Samsung'en el. bestiller den imorgen.

  • Har selv en LiteOn (mener jeg), som blev købt for et par år siden.. Det var bare den billigste der kunne fås, og synes ikke der har været problemer med det.


    Synes filmene tager lidt lang tid at loade (i hvert fald Avatar) men ved ikke om det er mit drev, filmen eller selve min HTPC eller om jeg bare er forvent med MKV-formatet :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har selv en LiteOn (mener jeg), som blev købt for et par år siden.. Det var bare den billigste der kunne fås, og synes ikke der har været problemer med det.


    Synes filmene tager lidt lang tid at loade (i hvert fald Avatar) men ved ikke om det er mit drev, filmen eller selve min HTPC eller om jeg bare er forvent med MKV-formatet :D


    tror måske det ka være den Avatar Blu-ray Disc der mener hvis du ska ha 3D udgaven så er den limited til Panasonic only måske det som os driller lidt med originalen, el. måske bare en langsom HTPC du har stående ved det, men i bund og grund still 2mb cache være fint nåt det er reading only og ik til brænding.

  • Hvorfor købe en blu-ray læser/dvd brænder til de penge, når du kan få en blu-ray/dvd brænder for 609 kr 8) :


    http://www.compumail.dk/vare-o…p?varenummer=22071&type=0


    2mb cache må da være din joke, du ska mindst ha 4 el. 8mb før det blir
    godt, plus jeg har kun ca. 500kr jeg ka bruge Razorblade og søger ik en
    brænder, da jeg aldrig rigtig brænder noget ud mere... :crazyeyes:

  • Jeg har det Samsung drev og må sige at jeg er ganske tilfreds med det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.