USB 3.0 i Win 7?

  • Hej Tweak


    Er der nogen der ved hvor man kan downloade drivers til USB 3.0 for Win 7 hvis man har et Gigabyte Z68 bundkort? Microsoft har åbenbart ikke nogle 3.0 drivers med til Win 7 som standard.

  • Husk også at USB3 ikke virker i DOS mode - der skal en windows driver til (Fandt jeg ud af på den hårde måde da jeg prøvede at installere Windows via et USB stik i en USB3 port...)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Husk også at USB3 ikke virker i DOS mode - der skal en windows driver til (Fandt jeg ud af på den hårde måde da jeg prøvede at installere Windows via et USB stik i en USB3 port...)

    Hva så med Asus' Maximus IV Extreme og Extreme-Z de har kun USB3.0:


    [Blocked Image: http://oi39.tinypic.com/214up9z.jpg]


    den USB2.0 som sidder på højkant er til deres ROG Connect så den skulle ik kunne rigtig bruges så meget andet, så mon ik os at USB3.0 på andre boards funker i bios HerrMansen

  • I så fald har jeg ikke fundet noget - men det kan være at man kan finde en driver som er kompatibel med Windows installationen? Ville da være rart, da jeg skal pille "låget" af mit kabinet hver gang jeg skal formatere eller boote fra dos ;)


    Edit: Der er faktisk et par behårede guides til det rundt omkring. Må lige få kigget dem igennem. Men som udgangspunkt lad være med at bruge USB3 portene udenfor Windows. Det kræver arbejde. :razz:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote


    vidt jeg kunne se kørte de dog ikke særlig meget hurtigere end de
    "gamle" 2.0... Skuffende at det først bliver rigtig implementeret med
    Win 8 :thumbdown:



    nu findes der jo 2 USB3.0 chips en fra AsMedia og en fra NEC og da USB3.0 kom efter Windows 7 er der jo nok derfor den ik har driveren.


    ska du ha noget ud af hastigheden på USB3.0 ska du jo ha en USB3.0 enhed ellers nok begrænset hva du får ud af det ;)

  • nu findes der jo 2 USB3.0 chips en fra AsMedia og en fra NEC og da USB3.0 kom efter Windows 7 er der jo nok derfor den ik har driveren.


    ska du ha noget ud af hastigheden på USB3.0 ska du jo ha en USB3.0 enhed ellers nok begrænset hva du får ud af det ;)

    Punkt 1: Microsoft kunne snildt have smidt understøttelse af usb 3.0 ind i SP1 da den kom på gaden, men det valgte de af uransagelige årsager ikke at gøre. :thumbdown:


    Punkt 2: Ja jeg er sjovt nok godt klar over at det kræver en 3.0 enhed at få noget ud af hastighedsændringer, men de 4.8 GB/s det teoretisk skulle kunne trække er man ikke i nærheden af atm.

  • Quote

    [quote='puma99dk|','index.php?page=Thread&postID=1401325#post1401325']
    Punkt 2: Ja jeg er sjovt nok godt klar over at det kr?ver en 3.0 enhed at f? noget ud af hastigheds?ndringer, men de 4.8 GB/s det teoretisk skulle kunne tr?kke er man ikke i n?rheden af atm.


    Kan det du har sat i din usb3 port køre 4.8gbps og kan din harddisk køre 4.8gbps? Endnu ikke ssd'er er så hurtige?



    Sent from my HTC Desire using Tapatalk