Nyt lydkort :)

  • Hvorfor køber du så ikke et headset hvor det hele er i. :) hvis dine headset er ved at være gamle og brugt kunne det være en mulighed. Jeg har selv lige købt logitech G930. og dem er jeg sku glade for :)

  • Frogh hvis du ka vente lidt vil jeg nok kigge efter er Creative Sound Blaster Recon3D PCI-E x1 kort, det koster ca. 649kr når det kommer på lager hos Komplett.dk som det skulle her den 30 November (ved godt datoen ik er bekræftet af producenten)


    [Blocked Image: http://lenzfire.com/wp-content…_Recon3D_PCIe-600x425.jpg]


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650784



    det sådan set lavet til gaming, når du ik har mere at rode med end de små 600kr og jeg synes det Asus kort fylder en del, men nu ved jeg jo ik hvor meget plads to har i dit kabinet ^^


    Lidt mere info om Creative Sound Blaster Recon3D PCI-E x1 (Asia.creative.com)

  • Puma:
    Jeg har et corsair 800D. Så fysisk plads er ikke et problem :)
    Men det kunne godt være, at man skulle vente og se, hvad det andet lydkort for af anmeldelser :)

  • Jeg ville nok hoppe på denne her, da den har lidt finere lyd og klang end den, som du har fundet i post 1.


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ville nok hoppe på denne her, da den har lidt finere lyd og klang end den, som du har fundet i post 1.


    link


    Mvh
    Sam


    Hvordan kan man egentlig se om den har bedre lyd ? For de hedder jo næsten det samme og model nummeret fortæller ikke lige mig om det er bedre eller ej :P


    Er det du linker til så bedre end det Creative kort de andre snakker om ?


  • Hvordan kan man egentlig se om den har bedre lyd ? For de hedder jo næsten det samme og model nummeret fortæller ikke lige mig om det er bedre eller ej :P


    Er det du linker til så bedre end det Creative kort de andre snakker om ?


    Forskellen ligger i understøttelse af EAX 5.0 fremfor EAX 2.0, så lydbilledet bliver lidt mere nuanceret og lyder en anelse mere naturligt.


    Den chip som Asus bruger til deres kort er fremstillet af C-media, dog har de givet den deres eget produktnavn, dit forslag har nummeret mindre end på det jeg foreslog, og derved er der lidt forskel på dem.


    Creative laver fine chips, men deres drivere support stinker og det har de altid gjort. Jeg mener at chippen er i orden, mens resten af deres opbygning af deres mellemkort, er simpelthen lavet af for dårlige komponenter hvor du ender med at betale mere for navnet end det, som du får ud af det.


    Skal Creative virkelig vise sig fra den gode side, så skal du højere op i pris omkring dobbelt op, og så kommer der helt andre og bedre spillere på banen omkring de 1000,- og opad.


    Asus lydkort har stabile drivere og alt hvad du kan ønske dig af indstillinger og til en mellempris omkring de 500,-, så vil jeg mere du får mere ved at vælge Asus fremfor Creative.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.