Snarlig køb af tablet

  • Hej Tweak.dk


    Jeg står og vil købe en tablet indenfor de næste par måneders tid, men det er en jungle uden lige synes jeg.
    Hvordan vurderer i situationen lige nu? Jeg har læst på EDBPriser, at der snart kommer en ny generation quadcores, hvilke jo kunne være værd at vente på.


    Hvordan anser i markedet, hvis man vil have en god tablet? Skal man vente - og hvad skal man i så fald vente på? Eller kan man ligeså godt slå til nu.


    Det noteres at Apples produkter ikke er en mulighed for mig, og at jeg har større krav end hvad en Kindle kan.


    Eikorn

  • Det hele kommer meget an på hvad du vil med den. Jeg håber snart at få nogle af de nye Samsung Galaxy'er til test (8,9 og 10,1") og ser dem bestemt som nok nogle af de bedste der er på markedet. Vi har allerede de gamle 7" og de er ret gode.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Den skal bruges til/på;

    • Universitetet til visning af præsentationer
    • Almindelig surf i hjemmet
    • Arbejde hjemmefra i forbindelse med telemarketing
    • E-book


    Så den er lidt til det hele, og skal jo næsten kunne så meget som muligt på den baggrund.

  • Ja, det er lidt svært. Især hvis man ikke vil have en Ipad2. Jeg regner med, at tilbudene indenfor android bliver bedre efter Jul. Jeg vil gerne have opløsning på 1280 pixels. Der kommer en meget let 7.7" fra samsung lige inden Jul måske. Meget let sag. Så er der, som du nævner, quadcores på vej. Her er det vel asus prime. Jeg vil bruge den høje opløsning til at browse i sofaen og på rejser (meget gerne amoLED). Vil så kombinere med en smartphone, der ikke er voldsomt stor (og ikke så dyr), måske en iPhone 3. Sådan een kan jeg arve. Brugbar som gps (med læsebriller ;) ).

  • Den skal bruges til/på;

    • Universitetet til visning af præsentationer
    • Almindelig surf i hjemmet
    • Arbejde hjemmefra i forbindelse med telemarketing
    • E-book


    Så den er lidt til det hele, og skal jo næsten kunne så meget som muligt på den baggrund.


    Ud fra de krav der ville jeg gå efter noget 10,1" størrelse eventuelt en Samsung Galaxy Tab hvis du vil have den nu eller en Asus Prime når den engang kommer til landet her.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • måske du skulle kigge på nogle med windows 8 der kommer i starten af næste år og er kompatibelt med alt microsoft office osv. . mht. til hvilken tablet der er bedst tror jeg ikke du skal tænke for meget over, de kan det samme alle sammen det er virklig ikke store foreskelle der er men vil dog sige til internet brug er ipad nok bedst men det er mest fordi de er langt tilbage med teknologier, flash har de dog vidst lige fået men også andre ting, så derfor kræver det ikke så meget af dem.
    ios er lavet til dummies det er let og der er intet du skal lære det er look and poke.
    android er mere avanceret men stadig efter 1 dags brug ved man hvad man laver og fungere(lidt ustabilt til tider
    windows 8 tablet version af w7 så det er bare ligsom ens pc og sikkert også meget stabilt (ligsom windows phones!)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • http://eee.asus.com/en/eeepad/…rmer-prime/specification/
    Kan det passe at denne ikke har stik til både mikrofon og højtaler (et ganske almindeligt headset) eller overser jeg noget?
    Min tabler skal bruges til samtaler, så det vil være noget af et handicap.


    Er ligesom på iPad'en hvor mikrofon og lyd er samlet i et stik.
    Det står der også i specs: 2-in-1 Audio Jack (Headphone / Mic-in)


  • Er ligesom på iPad'en hvor mikrofon og lyd er samlet i et stik.
    Det står der også i specs: 2-in-1 Audio Jack (Headphone / Mic-in)

    Vil det sige at man ikke kan bruge et ganske almindeligt pc headset? Som jo har to stik, et til lyd ind og et til lyd ud?

  • nej det kan du ikke sådan er det også med nærmest alle tablets jeg kan faktisk ikke nævne nogle med mic og lyd stik men så kan du selfølgelig altid bare sætte microfonen i og høre fra højtalerne eller omvendt


    og som et andet bud så laver medion en billig en som har alt som andre tablets har 32 gb wifi 3g bare til 3000 og med nvideas tegra2 ved så ikke hvordan kvaliteten er men det kan man jo se på nogle reviews når den kommer ud :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Nogen der kan forklare hvorfor Fonas Galaxy 10.1 jeg har prøvet hakkede og spruttede.. Det var slet ikke til at holde ud. Har de sat den forkert op, eller er dens interface bare dårligt? Ville være trist at købe en, for så at opdage at man skal lave månedlige ting ved den, for at holde den nogenlunde flydende kørende.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hmm - Vil det sige at ingen nye headsets kan køre med tablets?
    Tabletten skal bruges til telemarketing fra min hjemme arbejdsplads, så det er jo lidt en ulempe.

  • altså du kan jo bruge de medfølgende hovedtelefoner hvor der er inbygget mic men det er nok ikke det mest behagelige ellers en anden mulighed var at købe en tablet med usb og så købe et headset med usb jeg ved ikke om det fungere men jeg ved det fungere med keyboard og mus så why not ?
    men ellers lyder det ikke som en tablet du har brug for det lyder mere som en lille netbook/mini bærbar?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb