Opgrader HW nu eller vente?

  • Hey guys,


    Jeg græder pt virkelig meget over at min stationære pc er så skod som den er.. Og jeg vil gerne opgradere til noget bedre hw.. Men mit spørgsmål er, om man skal gøre det lige nu eller man skal vente?


    Lige nu er mit opsæt:
    http://www.myupload.dk/handleupload/deb2efsCrOLS4


    Spørgsmålet er så om man skal opgradere lige nu eller om man skal vente til næste år.


    Jeg ved at intel kommer med nogle 6-kernet cpu'er næste år og jeg har hørt nogle rygter om at nvidia også kommer med en ny serie..



    Så.. skal jeg vente eller er det bare at købe en ny i7 processor nu, noget ram og et nvidia gfx 580 eller 590 + et ok nice motherboard med noget sli?


    Jeg har kabinet og en ssd disk og 2 sata2 diske til noget raid 0 til data



    soooo what to dooo???? Pleasseee!!!? :--)



    /Goerred

  • ska du ik ha fixed then 59hz bug? :crazyeyes:




    jeg køre selv med et GTX570 og en Philips 21,5" LED 1080p i 60hz med Windows 7.




    men tilbage til dit spørgsmål kommer anpå hvor meget du vil offere på et
    GFX du kan da evt. købe et stk GTX570 nu og så vente til næste år når
    Nvidia's Kepler kommer også se hva de skulle kunne gi.




    lidt mere om Kepler (GK107): http://www.techpowerup.com/155…ler-Roadmap-Compiled.html

  • Jeg ville personligt vente, da der skulle komme en masse lækkert nyt i Q1 2012... samtidigt er der god sandsynlighed for at noget af hardwaren fra nuværende generation falder i pris når deres stedfortrædere udkommer ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Ellers kan man få noget brugt socket 1366, hvis det bare skal være nu, for det leverer stadig rimelig godt og synes de går for nogle latterligt lave priser nogle gange. Jeg har selv det sidste stykke tid droppet at købe det nyeste og valgt at vælge brugte dele, der stadig har lidt spark i sig, hvilket set fra et økonomisk synspunkt nok er det mest fornuftige - men så er det heller ikke altid duften af ny hardware stadig sidder i komponenterne ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ville klart vente da Intels Ivy Bridge nok snart lander. :)

    Ivy Bridge rygtes til først at være i handlen i april. Som jeg skrev andet steds på forum, så kan man "altid lige vente en liiiiiiille smule længere" og derved aldrig nogensinde få købt noget. Udskiftningen på alle typer hardware er så relativ høj at der aldrig er et decideret dårligt tidspunkt at købe på.


    Hvis du venter til Ivy Bridge kommer ud i april vil priserne være langt højere end nuværende i5/i7 og du vil slet ikke få lige så meget bang for your bucks.


    Mit råd: Køb når du mener du har behov. Det er historisk "bevist" at der inden for computerverdenen inden for regelmæssige intervaller altid vil komme nye produkter på markedet, og du aldrig nogensinde vil være fremtidssikret uanset om du køber det nyeste af det nyeste. Du vil derimod få rigtig dårlig value hvis du køber en splinterny Ivy Bridge i april eller et GTX 590/Radeon 6990 nu.