Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 26. november 2011, 23:00

Hey guys,

Jeg græder pt virkelig meget over at min stationære pc er så skod som den er.. Og jeg vil gerne opgradere til noget bedre hw.. Men mit spørgsmål er, om man skal gøre det lige nu eller man skal vente?

Lige nu er mit opsæt:
http://www.myupload.dk/handleupload/deb2efsCrOLS4

Spørgsmålet er så om man skal opgradere lige nu eller om man skal vente til næste år.

Jeg ved at intel kommer med nogle 6-kernet cpu'er næste år og jeg har hørt nogle rygter om at nvidia også kommer med en ny serie..

Så.. skal jeg vente eller er det bare at købe en ny i7 processor nu, noget ram og et nvidia gfx 580 eller 590 + et ok nice motherboard med noget sli?

Jeg har kabinet og en ssd disk og 2 sata2 diske til noget raid 0 til data

soooo what to dooo???? Pleasseee!!!? :--)

/Goerred

2

lørdag, 26. november 2011, 23:21

ska du ik ha fixed then 59hz bug? :crazyeyes:

jeg køre selv med et GTX570 og en Philips 21,5" LED 1080p i 60hz med Windows 7.

men tilbage til dit spørgsmål kommer anpå hvor meget du vil offere på et
GFX du kan da evt. købe et stk GTX570 nu og så vente til næste år når
Nvidia's Kepler kommer også se hva de skulle kunne gi.

lidt mere om Kepler (GK107): http://www.techpowerup.com/155727/NVIDIA…p-Compiled.html

3

lørdag, 26. november 2011, 23:27

Jeg ville personligt vente, da der skulle komme en masse lækkert nyt i Q1 2012... samtidigt er der god sandsynlighed for at noget af hardwaren fra nuværende generation falder i pris når deres stedfortrædere udkommer ;)

4

søndag, 27. november 2011, 00:05

Ville klart vente da Intels Ivy Bridge nok snart lander. :)

5

tirsdag, 29. november 2011, 11:16

Ellers kan man få noget brugt socket 1366, hvis det bare skal være nu, for det leverer stadig rimelig godt og synes de går for nogle latterligt lave priser nogle gange. Jeg har selv det sidste stykke tid droppet at købe det nyeste og valgt at vælge brugte dele, der stadig har lidt spark i sig, hvilket set fra et økonomisk synspunkt nok er det mest fornuftige - men så er det heller ikke altid duften af ny hardware stadig sidder i komponenterne ;)

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K - 16gb DDR3 1600mhz - 2x HD7950 TwinFrozr Crossfire - Custom Water Cooling - Samsung 830 256GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - HP ZR24w - MadCats R.A.T. 7 - Logitech Illuminated

6

tirsdag, 29. november 2011, 13:21

Ville klart vente da Intels Ivy Bridge nok snart lander. :)
Ivy Bridge rygtes til først at være i handlen i april. Som jeg skrev andet steds på forum, så kan man "altid lige vente en liiiiiiille smule længere" og derved aldrig nogensinde få købt noget. Udskiftningen på alle typer hardware er så relativ høj at der aldrig er et decideret dårligt tidspunkt at købe på.

Hvis du venter til Ivy Bridge kommer ud i april vil priserne være langt højere end nuværende i5/i7 og du vil slet ikke få lige så meget bang for your bucks.

Mit råd: Køb når du mener du har behov. Det er historisk "bevist" at der inden for computerverdenen inden for regelmæssige intervaller altid vil komme nye produkter på markedet, og du aldrig nogensinde vil være fremtidssikret uanset om du køber det nyeste af det nyeste. Du vil derimod få rigtig dårlig value hvis du køber en splinterny Ivy Bridge i april eller et GTX 590/Radeon 6990 nu.

Tilsvarende tråde

Benyttede tags

cpu, GFX, hw, mb, upgrade

Seneste tests og artikler

1

Silverstone Raven RV05

Så er tiden kommet til, at vi
Læs Mere

0

Cooltek W1 - Window Black

De sidste par kabinetter, vi h
Læs Mere

0

BitFenix Prodigy M

Vi skal i denne test tage et n
Læs Mere

0

ASUS ROG Crossblade Ranger FM2+

ASUS Republic of Gamers er jo
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Her er ASRock X99 Extreme6 LGA 2011 bundkortet

ASRock viser nu deres X99 Extr
Læs Mere

2

AMD er på vej med to nye FX processorer

AMD forbereder to ny FX serie
Læs Mere

0

ASUS Essence III har fået en EISA European USB DAC 2014-2015 Award

ASUS har i dag annonceret at d
Læs Mere

0

Ny ASUS RT-AC87U AC2400 Dual-Band Gigabit Wireless Router

ASUS har annonceret RT-AC87U,
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.