Nettet taber pakker

  • Mit net taber forbindelse konstant i perioder på nogle timer. Det sker uden et systematisk interval. Altså tilfældige dage hvor det bare sker. 30/3mb forbindelse forresten.


    Nogle eksemplar ville være youtube videoer stopper med at load, downloads stopper. Jeg mister forbindelse i spil, men ikke nok til at jeg ryger ud, blot nok til at det ikke svarer i et sekund. Jeg tænkte på et tidspunkt at det måske havde noget at gøre med længere brug af hele forbindelsen, men det sker også når der næsten ikke bruges noget af forbindelsen.


    Jeg er rimelig sikker på at det er på yousees ende den er gal, men det sker bare så tilfældigt. Skete efter midnat en onsdag aften, hvor der burde være minimum pres på yousee. Hvis det var et hardware problem i vores hus, ville det så ikke ske uden så stor tilfældighed, og oftere.


    Så vidt jeg har forstået på yousee, så får jeg forbindelse fra deres udstyr i Svogerslev, som ikke skulle være større end nogle hundrede mennesker. Jeg ringer til yousee i morgen, men har før ringet til dem om problemet, og de forstår det sjældent (eller vil ikke forstå det), hvorefter de blot laver en fejlmelding på mit net, som jeg annullere da jeg ved de intet finder.


    Har jeg overhovedet noget at gøre eller må jeg bare acceptere at yousee ikke kan levere en stabil forbindelse

  • Tjaa... nu ved jeg ikke hvor meget du har været igennem, men hvis de ikke finder noget, kan du jo starte med at reducere antallet af fejlkilder i din ende, så er du helt sikker på at det ikke er dig selv der har skylden.


    Dvs. kun éen computer sat til direkte til deres modem/router, evt. prøv med flere computere (stadigævk kun éen ad gangen).


    Nu nytter det jo heller ikke noget at du annullerer deres fejlmelding, da du jo så aldrig kommer særligt langt i forløbet på at finde problemet.


    Men ja, ellers er alternativet at prøve en forbindelse via telefonlinjen (dvs. en xdsl linje), hvis du ikke bor for langt fra centralen, burde Fullrate f.eks. kunne levere en fornuftig forbindelse til en rimelig mængde penge.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg annullere fejlen fordi de allerede har været og bekræfte at der ingenting er og jeg ikke gider betale for at de intet finder. Jeg har allerede computeren direkte i modem/router da det er en netgear gcs3000 (tror jeg den hedder). Har også prøvet med kun 1 pc på nettet.


    Den eneste grund jeg har yousee er fordi deres net kommer igennem tv kabel. Den telefonlinje der ligger hvor jeg bor kan ikke engang klare 20/2.

  • Er det din Oc'ede computer du har testet forbindelsen med? eller er det et problem du har på alle computere?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Nu er problemet så gået over til at være konstant. Dog har det ændret sig lidt. Min upload har store svingninger i hastighed. Prøver jeg at upload noget eller lave en speedtest har den svært ved overhovedet at tilslutte, og derefter hopper hastigheden mellem 3mbit og 300kbit. Min router er også meget langtid om at genstarte, kan det være den, som er noget galt med?

  • hvis det er en yousee router du har så hør om du ikke kan få et bytter, ved jeg at TDC gerne gør, har de ihvert fald gjord for mit flere gange =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW